به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ شيرن عبادي كه در اوج فتنه 88 به دوره گردي كه معمولا تجمع كنندگان آنها اندك و قليل بودند در شهرهاي مختلف جهان براي جنگ رواني عليه ايران مي پرداخت در مرداد ماه سال 1388 يعني زمان اوج فتنه به هلند سفر كرد.

در همان زمان و با دعوت شيرين عبادي از عناصر فتنه شاهين نجفي خواننده مرتد هم خود را به پايتخت هلند رساند تا پيش از سخنراني عبادي در ميدان موزه هاي شهر آمستردام به اجراي برنامه بپردازد.


گفتني است پيش از اين نيز باشگاه خبرنگاران خبري را در خصوص عناصر پشت پرده حمايت هاي فكري و شعري خواننده مرتد منتشر كرده بود كه در تصاوير موجود در خبر عكس يكي از ترانه سراهاي اصلي و ثابت شاهين نجفي به نام يغما گلرويي باز نشر داده مي شود كه رابطه حلقه فتنه با عوامل اصلي حتك حرمت به ساحت مقدس امامان شيعيان را نشان مي دهد.


 

تيم ضد ديني همكار شيرين عبادي محدود به شاهين نجفي و يغما گلرويي نمي شود و به زودي اسامي طيفي از منافقين ،همجنس بازان ، بهاييان و ضد انقلاب هايي كه در اكيپ همكاران وي حضور فعال دارند منتشر خواهد شد.اين طيف به دليل عدم مشاركت ايرانيان خارج از كشور در تجمعات ضد انقلاب از افراد فعال و هميشه حاضر در تجمعات بودند كه با حمايت مالي منافقين و بهاييان در تجمعات شركت مي كردند.


عكس يغما گلرويي از ترانه سراهاي ثابت و اصلي شاهين نجفي در كنار شيرين عبادي

باشگاه خبرنگاران اسنادي را از حمايت هاي مادي و معنوي منافقين و بهاييان از خواننده مرتد به دست آورده كه در وقت مقتضي منتشر خواهد كرد.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 

پیرمرد بحرینی در حال استراحت در کنار دیواری که بر روی آن نوشته شده است : "خون بهای آزادی است"


 
اعتراض تظاهرکنندگان بحرینی به دخالتهای آمریکا در بحرین و سوریه




آتش سوزی در یک کارخانه تولید پوشاک - دهلی نو




بند عمومی زندان "سن پدرو سولا" - هندوراس



کمک دختربچه‌ای به خواهرش که پای مصنوعی‌ دارد- افغانستان



یک سرباز فلیپینی در حال اجرای مراسم احترام به سربازان کشته شده


تجمع هواداران تیم فوتبال "الاهلی" مصر در بیرون دادگاهی در قاهره





واژگونی خودروی راننده ژاپنی در جریان مسابقات فرمول یک - مونت کارلو


 
تمرین واحدهای نظامی ارتش اردن در جریان یک رزمایش
 


 

تجمع 40 هزار نفری مخالفان ریس جمهور گرجستان - تفلیس



یک بومی مکزیکی در فستیوال "wirikuta " 



جنگنده‌ها در حال عبور از روی استادیوم محل برگزاری مسابقات اتومبیلرانی- آمریکا



یک تفنگدار آمریکایی در حال سلام نظامی - واشنگتن



مرد هندی در حال خنک کردن خود در ایالت الله آباد



استادیوم " رولند گاروس " - پاریس  



تاریخ: سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:تصاویر روز/ صمیمی‌ترین زندان دنیا,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

  به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ اقدام توهين آميز شاهين نجفي خواننده مرتد نسبت به ساحت مقدس به امام هادي (ع) كه خشم مسلمانان دنيا را به همراه داشت با حمايت گروهك تروريستي منافقين همراه شده است.
اعضاي گروهك تروريستي منافقين كه از شاهين نجفي حمايت مالي و تشكيلاتي مي كنند اين بار با تجمع چند نفري كه تعدادشان برابر عكس هاي منتشر شده به 10 نفر هم نمي رسد در شهر اسلو نروژ به حمايت از حركت توهين آميز شاهين نجفي از هتك حرمت به امام هادي (ع) پرداختند.
اين در حالي است كه طي روزهاي گذشته اقدام موهن شاهين نجفي در جريحه دار كردن احساسات مسلمانان ، در سراسر دنيا با اعتراض هاي گسترده همراه بوده است.










تاریخ: سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:همه ياران منافق شاهين نجفي! + عكس,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

  به گزارش مشرق، مسلسلها از زمان جنگ اول جهانی تا به امروز به عنوان بخش جدایی ناپذیر از هواپیماهای رزمی مطرح بوده اند. از مسلسلهای سری "ماکسیم" که بر روی جنگنده های دو باله جنگ اول جهانی نصب شده بود تا توپهای 20 میلی متری که امروزه در درون بدنه جنگنده های نسل پنجم به کار رفته است، همگی این نکته را اثبات می کنند که این سلاح ها با وجود گذشت نزدیک به یک قرن هنوز هم نقش مهمی در رزم های هوایی دارند.

از زمان جنگ اول جهانی تا سال 1940 میلادی مسلسلهای کالیبر 7.62 و یا 7.92 به عنوان سلاح های اصلی هواپیماهای جنگی مورد استفاده قرار می گرفتند. این مسلسلها مثل سری مشهور ماکسیم در حقیقت سلاح های مخصوص نیروهای زمینی بودند که بر روی هواپیماها نصب شده بودند. در آن دوران بسیاری از جنگنده ها از بدنه های چوبی و پارچه ای بهره می برند و سرعت زیادی نیز نداشتند. در نتیجه مسلسلهای کالیبر 7.62 برای آن دوران مناسب به نظر می رسید. در آغاز جنگ دوم جهانی نیز کشورهایی به مانند آلمان، انگلستان، فرانسه و یا شوروی سابق از طیفی از مسلسلها با کالیبرهایی بین: 7.62 تا 15 میلی متر بهره می بردند.  

با ظهور پرنده های جدید که از سرعت بیشتر و بدنه نیرومند تر بهره می بردند لزوم افزایش کالیبر بیش از پیش مشخص شد. یکی از بهترین و پر استفاده ترین توپها در این میان ، توپ 20 میلی متری مدل " اورلیکن " ساخت سوئیس بود که امروزه نیر همچنان در انواع مختلف در جهان به خدمت مشغول است. 

این توپها دارای نواخت تیری در حدود 520 تا 540 گلوله در دقیقه بودند و این امکان بود که از آنها در برابر انواع خاصی از اهداف هوایی و زمینی استفاده کرد. اما در نبردهای ابتدایی جنگ دوم جهانی ، مثل نبرد بریتانیا که عمدتا بین شکاری رهگیرهای سبک مثل سری " Me-109 " آلمانی و یا اسپیت فایر های انگلیسی درگرفت این نکته را ثابت کرد که در این گونه نبردها هنوز سلاح های کالیبر کوچک به دلیل سرعت بیشتر گلوله و نواخت تیر بالاتر بهتر عمل می کنند.

در سالهای میانی جنگ دوم جهانی و با ورود بمب افکن های سنگین و لزوم حمله به اهداف محافظت شده زمینی مشخص شد که مسلسلهای 7 میلی متری آنچنان کاربردی ندارند. در این میان کشورهای مختلف سیاستهای گوناگونی را پیش گرفتند. برای نمونه انگلیسی ها هواپیماهای " اسپیت فایر" خود را در مدلهای جدیدتر با مسلسلهای 12.7 میلی متری و توپهای 20 میلی متری مجهز کردند و یا آمریکایی ها در هواپیمای " موستانگ " از 6 مسلسل 12.7 میلی متری بهره می بردند . آلمانی ها نیز در هواپیمای جدیتر فوکه ولف " FW-190 " از ترکیب مسلسلهای 13 میلی متری و توپهای 20 میلی متری بهره می بردند. 



توپ 30 میلی متری "MK-108"


اما شاید نیرومندترین توپ به کار رفته هوایی در جنگ دوم جهانی را بتوان مدل آلمانی " MK 108 " معرفی کرد که با کالیبر 30 میلی متر و نواخت تیر 650 گلوله در دقیقه بر روی شکاری های جت " Me-262 " نصب شد و لحظات سختی را برای بمب افکن های متفقین رقم زد. در دوره پس از جنگ دوم جهانی آمریکایی ها و روسها راه متفاوتی را پیش گرفتند. آمریکایی ها بیشتر بر روی توپهایی تا کالیبر 20 میلی متر با نواخت تیر و سرعت دهانه بیشتر تاکید داشتند و روسها نیز بیشتر به دنبال توپهایی با کالیبر بزرگتر به منظور قدرت تخریب بیشتر بودند.

شاید بتوان با نگاهی به وضعیت دو طرف تا حدودی به علل این تفاوت پی برد. نیروی هوایی شوری سابق در برابر خود ناوگان بمب افکن آمریکایی با بمب افکن هایی مثل سری " B-29 " و با " B-52 " را داشت که اهدافی بزرگ و کند بودند اما یک تهدید خطرناک برای روسها به حساب می آمدند. برای از بین بردن این تهدید لازم بود که از سلاح های سنگین با قابلیت ایجاد آسیب زیاد بهره برده شود. در مقابل غربی ها نیز نیروی هوایی شوروی را در برابر خود داشتند که بیشتر از هواپیماهای شکاری و بمب افکن های سبک تشکیل می شد و نیاز بود تا برای مقابله با این پرنده های سریع از سلاح هایی با سرعت بالا استفاده شود.

نمود عینی این مسئله در جریان جنگ کره در اوایل دهه 50 میلادی بروز کرد. در این جنگ برای اولین بار جت های رهگیر میگ 15 ساخت شوری سابق به میدان آمدند که با 2 توپ 23 و یک توپ 37 میلی متری مسلح شده بودند. این هواپیما توانست با موفقیت تعداد زیادی از بمب افکن های " B-29 " آمریکایی را ساقط کند. در همین حال آمریکایی ها برای مقابله با این تهدید،  جنگنده " اف- 86 " را به میدان فرستادند که با 6 مسلسل کالیبر 12.7 میلی متر مسلح شده بود.

سرعت بالاتر گلوله ها و سرعت تیراندازی بیشتر این مسلسل ها به آمریکایی ها کمک کرد تا بتوانند با میگهای 15 روسی در آسمان کره برابری کنند. همین تجارب بود که مسیر آینده دو طرف را مشخص کرد. روسها بیشتر به سمت توپهای تک و دو لول با کالیبر 23 و 30 میلی متری رفتند و آمریکایی ها نیز از سال 1959 به این سو توپ 20 میلی متری 6 لول M61 را به عنوان سلاح استاندارد جنگنده های خود انتخاب کردند.

شوروی سابق در مورد جنگنده " Mig-21 " که پرشمارترین جنگنده روسی و به نوعی پرشمارترین جنگنده جهان به حساب می آید از توپ 30 میلی متری تک لول مدل " NR-30 " با نواخت تیر 850 تا 1000 گلوله در دقیقه بهره می برد. هواپیمای "میگ-23 " به همراه آخرین مدلهای " میگ – 21 " از توپ دولول مدل " GSh-23 " با نواخت تیری در حدود 3400 تا 3600 گلوله در دقیقه بهره می برد.



توپ 30 میلی متری NR-30


روسها در مورد چند جنگنده خود نیز سنت شکنی کرده و از توپهای گاتلینگ 6 لول بهره بردند. توپهای سری " GSh-6-30 " با کالیبر 30 میلی متر که بر روی جنگنده حمله به اهداف زمینی میگ 27 نصب شده است. نواخت این توپ 30 میلی متری بین 4 تا 6 هزار گلوله در دقیقه اندازه گیری شده است. گاتلینگ دیگر روسها مدل " GSh-6-23 " با کالیبر 23 میلی متری است که بر روی هواپیمای میگ – 31 نصب شده است. این توپ دارای نواخت تیری در حدود 10 هزار گلوله در دقیقه بوده و به نوعی دارای بالاترین نرخ آتش در بین سلاح های نصب شده بر روی جنگنده ها است.




توپ " GSh-6-23 " 


جنگنده های جدید روسی به مانند : Su-27، Su-30، Su-34، Su-35 و MiG-29 از توپ تک لول 30 میلی متری مدل " Gsh-301 " استفاده می کند. این توپ با وزن 46 کیلوگرم و نواخت تیری در حدود 1500 تا 1800 گلوله در دقیقه و بهره گیری از سیستم های مسافت یاب لیزری سلاحی موثر برای جنگنده های جدید روسی است.



هواپیمای میگ-29 در حال شلیک توپ " Gsh-301 "


اما داستان در جهان غرب به این سادگی ها ادامه پیدا نکرد. پس از سال 1959 و معرفی توپ 6 لول و 20 میلیمتری تعدادی از جنگنده های آمریکایی مثل هواپیمای شکاری بمب افکن " F-105 " تاندر چیف به این سلاح مجهز شدند. شکاری بمب افکن F-4 فانتوم در آن زمان به عنوان یک جنگنده فوق العاده پیشرفته که از فناوری رادار و موشکهای هدایت رادای و هدایت گرمایی بهره می برد به خدمت وارد شد به طور کامل به این فناوری ها تکیه داشت و بدون هیچ گونه توپ و یا مسلسلی به آسمان قدم نهاد. 

نسل اولیه موشکهای هوا به هوا آنچنان که باید و شاید در آن زمان پیشرفت نکرده بودند و خلبانان فانتوم آمریکایی در برابر ویتنامی ها که از میگ 17 و یا 21 بهره می بردند دچار مشکلات فراوانی شدند . در سالهای اولیه جنگ به ازای هر یک یا دو جنگنده ویتنامی که ساقط می شد یک جنگنده آمریکایی نیز در نبرد هوا به هوا به ساقط می شد.



جنگنده F-4E در حال شلیک توپ 20 میلی متری M61


این تجربیات سخت و طاقت فرسا باعث شد تا یک قبضه توپ 20 میلی متری نیز برای اف 4 نصب شود. از آن به بعد نیز این توپ به عنوان سلاح اصلی اکثر جنگنده های آمریکایی مثل  F-14 ،F-15 ،F-16 ،F-18 و F-22 نیز نصب شده است. توپ 20 میلی متری "ولکان" ساخت شرکت جنرال الکتریک آمریکا دارای نواخت تیری در حدود 6000 گلوله در دقیقه یکی از بهترین توپهای هوایی در جهان به شمار می آید. اما آمریکایی ها برای آخرین جنگنده خود یعنی  "F-35" ترجیح دادند تا از توپ 25 میلی متری 4 لول ، مدل GAU-22 با نواخت تیر 1800 تا 4200 گلوله در دقیقه بهره می برد.

آمریکایی ها نیز در یک مورد سنت شکنی کرده و توپی سنگین را به صورت اختصاصی برای یک هواپیمای خاص طراحی کردند. توپ 7  لول سری GAU-8 آونجر که به صورت اختصاصی برای هواپیمای A-10 طراحی شده است یکی از بزرگترین و نیرومندترین توپهای هوایی جهان است که با کالیبر 30 میلی متر و گلوله های نفوذ گر اورانیومی مسلح می شود. نواخت تیر این توپ 4500 گلوله در دقیقه است و می تواند گلوله هایی را شلیک کند که به راحتی می توانند زره یک تانک را سوراخ کنند.



توپ GAU-8


از جمله فناوری های جدید که بر روی جنگنده های جدید آمریکایی، روسی و اروپایی به کار رفته و باعث شده است تا دقت این توپها افزایش یابد، سامانه های هدف گیری نصب شده بر روی کلاه خلبان هستند که به او این اجازه را می دهند تا با سرعت بالایی بر روی هدف قفل کرده و اجرای آتش کند. مهمات مختلفی نیز در این توپها به کار می رود که می توان به انواع ضد زره و انفجاری اشاره کرد که به صورت نواری در کنار یک دیگر قرار گرفته و تخریب سریع هدف را تضمین می کند.

کشورهای اروپایی نیز از جمله سازندگان هواپیماهای جنگنده هستند که برای هواپیماهای خود عمدتا از توپهای تک لول استفاده می کنند. پرنده های فرانسوی به مانند میراژ اف -1 و 2000 از توپ 30 میلی متری تک لول مدل " DEFA " با نواخت تیر 1300 گلوله در دقیقه بهره می برد. جنگنده جدیدتر فرانسوی ها یعنی رافائل از یک توپ 30 میلی متری تک لول با سرعت تیراندازی 2500 گلوله در دقیقه ساخت شرکت " ژیات " استفاده می کند.



توپ 27 میلی متری مدل BK-27 ساخت ماوزر


دو هواپیمای " یورو فایتر" و " ساب گریپین " نیز از توپ 27 میلی متری تک لول ساخت شرکت ماوزر بهره می برند. این توپ با نواخت 1700 تیر در دقیقه پیش از این دو جنگنده بر روی هواپیماهای تورنادو نیز نصب شده بود . پس از گذشت دهه ها از ورود مسلسل به هواپیماهای جنگی، هنوز این سلاح به عنوان رکنی مهم در تجهیز جنگنده ها به شمار می رود.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

  به گزارش گروه خواندنی های مشرق، امروزه هتل های سبزی که سازگار با محیط زیست هستند، طرفداران بسیاری دارند. در زیر 10 هتل سبز برتر جهان را به شما معرفی می کنیم:

 هتل کران پلازا

این هتل 4 ستاره که در مرکز شهر کپنهاگ قرار دارد، اولین هتل مجهز به  انرژی کارآمد در دانمارک است. با نگاهی به معماری زیبای این هتل می توانید حدس بزنید که وارد یکی از هتل های سبز جهان شده اید. 

از امکانات محیط داخلی این هتل می توان به توالت های قابل تجزیه و سالن تجهیزات تولید انرژی اشاره کرد. این هتل بزرگترین تاسیسات فوتوولتائیک خورشیدی منسجم در دانمارک را با تکنولوژی انرژی کارآمد اولیه ادغام کرده و با این کار مصرف انرژی خود را در مقایسه با هتل های معمولی تا 53 درصد کاهش داده است. 



این هتل همه انرژی مورد نیاز خود را از طریق مواد تجدیدپذیر و منابع پایدار طبیعی تامین می کند. پنل های خورشیدی و سیستم خنک و گرم کننده آب های زیرزمینی به کران پلازا در حفظ منابع ارزشمند انرژی کمک می کند. 

سیستم آبهای زیرزمینی  در دانمارک برای اولین بار در این هتل مورد استفاده قرار گرفت. این سیستم منحصر به فرد قادر است بالغ بر 90 درصد انرژی مورد نیاز برای تهویه هوای داخل هتل را ذخیره نماید. درضمن مسافرانی که در هتل کران پلازا اقامت دارند می توانند با استفاده ازدوچرخه های موجود در هتل و رکاب زدن الکتریسیته تولید کنند و برای صرف یک وعده غذایی در رستوران، امتیاز بگیرند. 
 
هتل داینتری

این هتل که در قدیمی ترین جنگل های استوایی جهان قرار دارد تنها دارای 15 ویلا است که با الهام از هنرهای بومی همین منطقه ساخته شده اند.



از فناوری های بهینه سازی انرژی در این هتل، می توان استفاده از انرژی خورشیدی و لامپ های کم مصرف را نام برد. هر کدام از ویلاهای هتل دارای یک بالکن شیشه ای خصوصی است که مسافر در آن احساس راحتی می کند.

این هتل در فعالیت های اکوتوریسمی برای محافظت از گیاهان موجود در طبیعت ، رودخانه، و جنگل ها شرکت می کند.هتل داینتری همچنین با اداره گلخانه استرالیا همکاری می کند و از قوانین توریستی بین المللی که توسط اتحادیه جهانی حفاظت از محیط زیست، سازمان جهانی گردشگری، و انجمن بین المللی اکوتوریسم وضع شده، تبعیت می کند.  

هتل پارک چمبل

این هتل پارک در واقع نمایشگاه فناوری های حفاظت از محیط زیست مانند اکوسیستم صخره های مرجانی در جزیره است. هتل تفریحی علاوه بر مجهز بودن به سیستم انرژی خورشیدی، دارای مزارعی است که با آب باران آبیاری می شوند، و ازصابون های ارگانیک، هنرهای بومی آفریقا، و هنرهای دستی هم در فضای داخلی این هتل استفاده شده است.

شهرت این هتل پارک به دلیل داشتن سالم ترین اکوسیستم صخره های آبی در شرق آفریقا است. پارک این هتل مجهز به منطقه حفاظت شده صخره های مرجانی، منطقه حفاظت شده جنگلی، منطقه حفاظت شده حیوانات در معرض خطر، مرکز آموزشی برای بازدیدکنندگان، مسیرهای گردشگری طبیعی، و آثار تاریخی است.  



 هتل الکساندر

قدمت این هتل بیش از صد سال است که تعمیرات زیادی را برای ادامه بقای خود متحمل شده است. الکساندر یک هتل کربن خنثی است و جایزه کلید سبز(برچسب تاسیسات گردشگری بین المللی سازگار با محیط زیست) را برده است. 

از ویژگی های این هتل می توان به کف ضد آلرژی آن و همچنین بوفه صبحانه کاملا ارگانیک اشاره کرد. اکثر انسان ها به گرد و غبار و مواد دیگر حساسیت دارند، کف این هتل از موادی ساخته شده که آلرژی شما را شدت نمی دهد و راحت تر می توانید نفس بکشید. از این هتل به عنوان گالری هنری برای ارائه مبلمان کلاسیک دانمارکی و هنر مدرن استفاده می شود.
 


هتل آدرر آملال

هتل در دامنه کوه بنا شده است و مشرف به زندگی دشوار و پر شور کویر است. این هتل 39 اتاقه فاقد نیروی الکتریسیته است و اتاق های آن را با شمع های مومی روشن نگه می دارند. برای پخت تمامی وعده های غذایی از محصولات ارگانیک استفاده می شود. این هتل به سبب اینکه در منطقه ای بیابانی و آب و هوایی خشک قرار دارد از سیستم طبیعی تهویه هوا برخوردار است.

این امر باعث کاهش مصرف انرژی شده و همچنین میزان مصرف کربن را به صفر رسانده است. از فناوری بیوگازو همچنین آب باران های بهاره در این هتل استفاده می شود. غذاهای باقیمانده کمپوست می شوند و بیشتر مواد به کار رفته در ساختمان هتل قابل تجزیه هستند. 


 
هتل مزرعه کلورادو

این هتل دارای اتاق های مجهزی برای کوهنوردان و اسکی بازان است و از طرفداران سرسخت محیط زیست به شمار می رود. هتل، جایزه آژانس محافطت از محیط زیست را به دلیل محافظت تاریخی و توسعه فعالیت محیط زیستی خود ، از آن خود کرد. مساحت این هتل 5 هزار آکر است، اما ساختمان هتل تنها 8 آکر مساحت دارد و از بقیه این مساحت برای محافظت از حیات وحش غیر بومی استفاده می شود. گرمای ساختمان هایی که در مزرعه قرار دارند، از طریق انرژی گرمایی زمین تامین می شود تا اتلاف انرژی را کاهش دهد. 

در این هتل مزرعه از فلاش توالت هایی با امکان تنظیم میزان آب مصرفی و لامپ های فلورسنت استفاده شده است. تمام رستوران های موجود در این محل از محصولات ارگانیک و تجدیدپذیر و گیاهان و دام هایی که خودِ هتل آنها را پرورش داده ، استفاده می کنند. رومیزی های رستوران ها برای صرفه جویی در مصرف آب و انرژی هر سه روز یکبار عوض می شوند.
 



 هتل تپه مرغ مینا 

مسئولان هتل تپه مرغ مینا توانستند  در طی 15 سال قوانین تجدیدپذیر را در هتل خود عملی و چندین جایزه را از آن خود کنند. از جمله این جوایز می توان به مدرک جهانی سبز و جایزه اکسپرس آمریکا نام برد. این هتل مجهز به سیستم انرژی خورشیدی، سیستم آبیاری با آب باران، سیستم طبیعی تهویه هوا، تجزیه فاضلاب به صورت بی هوازی، و استخرهایی با غلظت پایین کلر است.

در باغ های این بنا از آفت کش ها یا حشره کش ها استفاده نمی شود و تا جایی که امکان دارد محصولات ارگانیک را به کار می برند. این هتل همچنین در موارد نیاز زباله های خود را بازیافت می کند تا آنها را دوباره مورد استفاده قرار دهد. 
  



هتل استراتونز 

دیدن این هتل زیبا در واقع سیر کردن در یک منطقه باصفا است. ترکیب زیبا و نفسگیر مناطق حفاظت شده پرندگان با مسیرهای جنگلی و سواحل زیبای نورفولک شمالی نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. یکی از دلایل شهرت استراتونز سیستم انرژی کارآمد است که هتل به خدمت گرفته است.

استراتونزاولین هتل در انگلستان است که جایزه کوئینز را به خاطر"عملکرد عالی زیست محیطی" به نام خود ثبت کرد. در این هتل از محصولات محلی و ارگانیک برای افزایش حفاظت از محیط زیست و زمین استفاده می شود. فعالیت هایی از قبیل پیاده روی، دو آهسته، و بازیافت مواد هم در استراتونز برگزار می شود.
 



هتل گایا ناپا

اولین هتلی است که موفق به دریافت مدرک مدیریت در مصرف انرژی و طراحی محیط زیست در جهان شده است. داشتن این مدرک بدین معنی است که ساختمان قوانین مربوط به حفاظت از محیط زیست را رعایت می کند. همه مصالح و مواد به کار رفته در این هتل از چوب و مورد تایید انجمن  نظارت برجنگل می باشد. فرش های هتل هم از مواد بازیافتی ساخته شده اند. لامپ های استوانه ای خورشیدی نور مورد نیاز هتل را فراهم می آورند و از محصولات ارگانیک در رستوران ها استفاده می شود.

هتل دره و چشمه آب معدنی گایا ناپا توانسته مصرف آب خود را با استفاده از تکنیک های جدید از جمله فلاش توالت و تصفیه آب استخرهای پرورش ماهی کوی، تا 40 درصد کاهش دهد. از دیگر خصوصیات این هتل می توان به سیستم انرژی کارآمد، پنجره های دو جداره ای که انرژی را کمتر هدر می دهند، سقف رفلکس، وجود سطل های تفکیکی زباله در همه اتاق ها و در کل هتل، و مخزن حجیم صابون برای کاهش بسته بندی های پلاستیکی صابون و شامپو، اشاره کرد. 



هتل سونوا فوشی

این هتل به دلیل فعالیت های سازگار با محیط زیست خود جوایز زیادی را از آن خود کرده است. به طور مثال چند سال پیاپی جایزه سبز هتل های تفریحی مالدیو را از رییس جمهور این کشور دریافت کرد. این هتل گسترش  گلخانه ها را در سال 2008 تا 50 درصد کاهش داد و در سال 2010 به طور کامل کربن خنثی شد. 

از فعالیت های این هتل می توان به افزایش سیستم انرژی کارآمد، کاهش تولید زباله، جلوگیری از پخش سم های مضر در محیط زیست و حفاظت از محیط جزیره نام برد. هتل از سیستم طبیعی تهویه هوا و لامپ های کم مصرف برخوردار است. آب استخرهای هتل هم از تصفیه آب دریا و همچنین آب باران تامین می شود. درضمن کلیه وسایل و مبلمان داخلی آن هم از مواد بازیافتی محلی ساخته شده است. 




تاریخ: سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:هدفمندترین هتل‌های جهان+عکس,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

  کودک فلسطینی در روستای نبی صالح در کرانه غربی در حال پرتاب سنگ به سمت سربازان اسراییلی

کودک فلسطینی



فستیوال سالانه گوتیک در لایپزیک آلمان

فستیوال گوتیک



نصب بزرگ ترین پوستر ملکه انگلیس در لندن

پوستر ملکه انگلیس



شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در اسکندریه مصر

انتخابات مصر



برگزاری مانور مشترک دریایی چین و تایلند

مانور مشترک چین و تایلند



تعلیم دادن ماساژ کودک به مادران اندونزیایی

ماساژ کودک



ابر زیبا در کیپ تاون آفریقای جنوبی

ابر زیبا



یوز پلنگ یک ماهه باغ وحش ملی آمریکا در واشنگتن 

یوز پلنگ



مجسمه مومی رافائل نادال تنیسور مشهور اسپانیایی در رجنتز پارک لندن

رافائل نادال



عبور کشتی ها از کنار مجسمه آزادی در ساحل نیویورک

مجسمه آزادی



مانور هوایی در نیویورک

مانور هوایی



یک نمایشگاه هنری در کی یف اوکراین

نمایشگاه هنری



بدون شرح!

بدون شرح

بدون شرح




تاریخ: شنبه 6 خرداد 1391برچسب:دیدنی های امروز ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 




تاریخ: شنبه 6 خرداد 1386برچسب:حجم پرونده اختلاس بیمه +عكس ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 

 



تاریخ: شنبه 6 خرداد 1391برچسب:دیدنی های اقتصادی روز ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 



معترضان امریکایی در روز پایانی اجلاس سران ناتو - شیکاگو
 




فضای انتخاباتی در مصر 




درگیری پلیس با معترضان به سیاست های کارگری در شیلی


مسابقات شنای قهرمانی اروپا در مجارستان 


رصد خورشیدگرفتگی در کالیفرنیا 


صرف چای در زیر آب ، به منظور جمع آوری پول برای تحققیات سرطان - استرالیا 


بنرهای تبلیغاتی برای بستن کمربند ایمنی در واشنگتن دی سی


مراسم اسقبال از شاهزاده انگلیسی در کانادا 


باسازی "شب پرستاره" اثر ونگوگ توسط با پاستیل




مسابقات پرش قورباغه در کالیفرنیا
 


رژه یک حلزون روی فرش قرمز کن-فرانسه


بدون شرح!
 
 



ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 به گزارش مهر، نوگلانی که خنده بر لبانشان خشکید و قربانی بی مسئولیتی و سهل انگاری و منفعت طلبی تعدادی شدند که امروز همه مقصران به حاشیه رفته اند و پدر و مادرها را در این داغ به حال خود رها کرده اند.

شاید مدیرکل ارشاد استان زنجان که در اظهار نظری خطاب به خانواده های داغدار گفت "بیایید ببخشید و من حاضرم به خاطر هنرمندان به زندان بروم!" تنها فردی بود که حرفی در این خصوص زد و البته رئیس کل دادگستری استان نیز اولین دستگاهی بود که قاطعانه وارد عمل شد و دستگاه قضایی را مامور رسیدگی به پروند حادثه "خاله شادونه" کرد و به برخی مدعیان عدالت محوری یادآور شد که کودکانی که پرپر شدند عزیزانی بودند که هنوز هم مادرشان هر شب رختخواب آن را می اندازد و برای آنها لالایی می گوید. پدر بهاره شادمهر، کلید اتاق فرزندش را پنهان کرده تا مبادا همسرش به اتاق بهاره برود.

فروش بلیط بیش از ظرفیت سالن، نبود نظم در محل برگزاری برنامه، عدم وجود افرادی برای کنترل ورود و خروج از سالن، نبود پزشک متخصص در بیمارستان و حضور پرستاران در بیمارستان بوعلی خرمدره، آمبولانس های فاقد امکانات و تجهیزات لازم و جنازه کودکی که در زمان انتقال به پزشکی قانونی زنجان از آمبولانس خارج می شود. همه حرف ها و دردهای پدران و مادران قربانیان حادثه "خاله شادونه" است.

.

و از همه مهمتر عدم برگزاری جلسه هماهنگی و شورای تامین توسط مسئولان شهرستان خرمدره، نکته ای است که احمد مهدوی نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس نهم بر آن تاکید دارد و خواستار روشن شدن دلیل این امر است.

"محمد شادمهر"، پدر "بهاره" جان‌باخته شش ساله که پس از انتقال به بیمارستان آیت الله موسوی شهر زنجان فوت کرد در خصوص حوادث برنامه شادونه گفت: در حادثه خاله شادونه همه چیز فدای پول شد و مسئولان برگزاری برنامه، هیچ برنامه ریزی مناسب در خصوص آن نداشتند.

تنها چیزی که تسلی خاطر والدین را فراهم می‌کند رسیدگی به پرونده تشکیل شده است

شادمهر افزود: متأسفانه ناهماهنگی بین‌بخشی و بی‌توجهی مسئولان امر، باعث بروز این فاجعه شد و تنها چیزی که تسلی خاطر والدین را فراهم می‌کند رسیدگی به پرونده تشکیل شده است و خواسته ما برخورد شدید و قاطع عاملین است.

وی با انتقاد شدید از عملکرد مسئولان فرمانداری شهرستان خرمدره در خصوص روند صدور مجوز و نحوه برگزاری برنامه افزود: در این حادثه مقصر اصلی صادرکنندگان مجوز هستند که بدون توجه به سابقه فرد مجوز برپایی جشن را صادر کرده و به هیچ عنوان نظارتی بر نحوه برگزاری مراسم نداشتند.

شادمهر، فرماندار خرمدره و شادونه را مقصر این قضیه اعلام کرد و افزود: باید تدابیر لازم برای برگزاری برنامه "خاله شادونه" از سوی فرمانداری شهرستان صورت می گرفت.

به گفته شادمهر، خانم ملیکا زارعی "خاله شادونه" که همیشه برنامه های را اجرا می کنند باید به حضور اکیپ کامل از پزشک و انتظامات و .. در این برنامه تاکید کرده و با مشاهده نبود چنین امکانات و نیروهای در برنامه از اجرای برنامه و ورود به سالن خودداری می کرد.

وی همچنین از عدم وجود دکتر در بیمارستان بوعلی ابهر و نبود آمبولانس مناسب برای انتقال فرزندش گلایه کرد و افزود: برای انتقال فرزندم به شهر زنجان، آمبولانسی به من دادند که فاقد تجهیزات لازم بود و فردی که همراهم بود دکتر نبود و اصلا سررشته ای از پزشکی نداشت و تنها یک آمپول به فرزندم داد که تا زنجان قطره قطره به او تزریق کنم.

با بیان اینکه بعد از بروز حادثه، امکاناتی در اختیار نداشتیم که کودکان را به بیمارستان مجهز منتقل کنیم، افزود: بعد از اعزام آمبولانس به محل، مشاهده کردیم که این آمبولانس امکانات لازم را ندارد و پزشکی نیز حاضر نبود که به وضعیت افرادی همچون "بهاره" که دچار مشکل شده بودند، رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه چرا بودجه‌ای برای خرید آمبولانس برای شهرستان‌ها اختصاص نمی‌دهند، افزود: به همه ابهامات خانواده‌های داغ‌دار باید پاسخ داده شود.

شادمهر با اشاره به نبود پزشک متخصص در بیمارستان بوعلی خرم‌دره افزود: در حالی که بهاره تنفس داشت، اما به این بهانه اینکه که روز تعطیل است و پزشک ساعت 9 شیفت دارد، جان خود را از دست داد و این موضوع برای ما اصلاً قابل قبول نیست.

این پدر عزادار، با انتقاد از عملکرد مسئولان استانی و حتی کشور برای عدم ابراز تاسف از وقوع این حادثه گفت: متاسفانه در خارج از ایران اگر زنی یا بچه ای به دلیل بی توجهی مسئولی بمیرد موج پیام های تسلیت سرازیر می شود و حتی اینها در داخل کشور یک تسلیت هم نگفتند و شبکه های ایرانی بعد از رسانه های خارجی، خبر را پخش کردند.

شادمهر در ادامه با استناد به مشاهدات همسرش از روز حادثه ادامه داد: فروش بلیت بیش از حد ظرفیت سالن و حتی تا زمانی که خاله شادونه برنامه را تمام کرد، جای سئوال است که هیچ پاسخی برای آن پیدا نمی کنیم و نمی‌دانیم با چه منطق و مجوزی این کار انجام شده و کسی نیز مخالفتی با این موضوع نداشته و اعتراضی نکرده است.

در زمان برگزاری جشن هیچ گونه نظمی در سالن وجود نداشت

وی با  بیان اینکه در زمان برگزاری جشن هیچ گونه نظمی در سالن وجود نداشت، افزود: حتی امکان داشت به دلیل عدم   وجود نظم و کنترل در سالن کسی بمبی در سالن جاسازی کند یا ماده محترقه ای بندازد و آن موقع جواب مسئولان چه بود.

شادمهر که می خواهد ساختمان محل سکونتش را ترک کند و ساختمان را به اسم فرزندش نامگذاری کند، ادامه داد: فرماندار در دیدار با خانواده‌های داغ‌دار عنوان کرد که مدیریت سالن با شخص دیگری بود اما جای تأسف است که به این نکته توجه نمی‌شود که پس از صدور مجوز نظارت تمام مسئولیت با صادر کنندگان مجوز است.

این پدر داغ‌دار به فروش بلیت بیش از حد ظرفیت اشاره کرد و یادآور شد: چرا قبل از بروز فاجعه کسی کاری نکرد، در حالی که مادران حاضر در سالن عنوان می‌کنند که در زمان برگزاری مراسم مشخص بود مشکلی در کار است.

وی نبود عوامل نیروی انتظامی در سالن را در زمان بروز حادثه نیز مؤثر دانست و گفت: فرماندهان نیروی انتظامی عنوان می‌کنند که آن‌ها مسئول نظم سالن نبودند و مقرر بود امنیت بیرون از محل جشن را تأمین کنند.

فرزند من به علت نبود امکانات جان خود را از دست داد

شادمهر با تأکید بر اینکه مرگ هر کودک یعنی از بین رفتن سرمایه ملی افزود: فرزند من به علت نبود امکانات جان خود را از دست داد و کسی در این زمینه پاسخگو نیست.

در این میان پدر بهار شادمهر به نقل از دایی نگار صالحی کودک هفت ساله هیدجی که در محل حادثه کشته شده گفت: وقتی در مسیر حرکت به سمت زنجان و انتقال جسد به پزشکی قانونی بودیم به آمبولانس دستور داده شد نمی تواند از محدوده خارج شود و باید به خرمدره برگردد و جسد نگار را در وسط جاده رها کردند و از هیدج آمبولانس گرفتند و به زنجان انتقال دادند. 

همچنین والدین "نگار صالحی" و "مهدی مولایی" با تاکید بر برخورد با مسببان این حادثه، خواستار تعجیل در رسیدگی به پرونده شدند.

در عین حال رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار بی اطلاعی برخی ازمسئولان شهرستان خرم دره از اجرای برنامه خاله شادونه در این شهرخرم دره را توجیه پذیر ندانست.

جعفر گلمحمدی از رخداد اخیردر خرم دره به عنوان واقعه فوق العاده تلخ نام برد و گفت: چطور ممکن است مسئولی ازاین همه تبلیغات برای اجرای این برنامه در خرم دره اظهار بی اطلاعی کند؟     

جعفر گل محمدی افزود: تحقیقات از این رویداد ناگوار شروع و مدیر اجرایی برنامه خاله شادونه با قرار وثیقه بازداشت شده است.

واقعه تلخ خرم دره حاصل قصور و بی مبالاتی برخی مسئولان محلی و دست اندرکاران  است

رئیس کل دادگستری کل استان زنجان واقعه تلخ خرم دره را حاصل قصور، تقصیر و بی مبالاتی برخی از مسئولان محلی و دست اندرکاران این برنامه اعلام کرد و افزود: ما در این پرونده عوامل اجرایی و مسئولان نهاد و اداره هایی که از اجرای این برنامه آگاهی داشتند یا باید مطلع می شدند را مسئول این حادثه می دانیم.

گل محمدی  با بیان اینکه همکاران دادگستری هیچ نقشی در پیشگیری، صدور مجوز و کنترل این برنامه نداشته اند، افزود: به مسئولان قضایی شهرستان خرم دره ابلاغ شده است تا با در نظر گرفتن همه جوانب با هر فرد یا افرادی که دراین برنامه مسئولیتی داشته است در حد قصور و تقصیر برخورد قانونی کنند.

وی با ابراز همدردی با خانواده های جان باختگان خرم دره ای گفت: متاسفانه در پایان برنامه خاله شادونه 3کودک فوت و 6 نفر دیگر مصدوم شدند.

برنامه "خاله شادونه" زنگ خطری بود برای مسئولان که برای برگزاری مراسم های جشن و سایر مراسما ها تدابیر خاص بیانیشند و امروز بهاره، مهدی و نگار در حالی زودتر از موعدهقربانی بی مسئولیتی و منفعت طلبی تعدادی شده اند که حقشان زندگی و آینده ای بهتر و برتر بود.




تاریخ: سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:همه ناگفته های یک حادثه,,, ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 53
بازدید دیروز : 302
بازدید هفته : 53
بازدید ماه : 1416
بازدید کل : 151197
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Alternative content