ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

ادامه عکس ها در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

ادامه عکس ها در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

  ناصر سجادی امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت عرضه بنزین در کشور با بیان اینکه بر اساس آمار مصرف بنزین نیمه یارانه ای در گذشته، ملاحظه شد مصرف بنزین 700 تومانی بیش 99 درصد مردم بسیار کمتر از 300 لیتر بوده و هرگز به این میزان مصرف بنزین نیمه یارانه ای نخواهند رسید.

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، افزود......

 

متن کامل خبر در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

  دوربین های حرارتی برای ایجاد و بهبود قابلیت های عملیاتی نیروهای نظامی در رزم شبانه، امکان کشف و ردگیری اهدافی که از نظر دیداری از پنهان کاری و استتار خوبی استفاده کرده اند و همچنین ایجاد امکان ردگیری اهدافی که همواره منبع بزرگی برای تابش های حرارتی دارند مثل هواپیماها ساخته شده اند.

هر چند در سال های جنگ تحمیلی در کشورمان ادوات دید در شب به تعداد زیاد و احتمالاً دوربین حرارتی وجود نداشت اما همان تعداد برای اثبات....


برای مشاهده متن کامل خبر به همراه عکس ها به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی بند (29) قانون بودجه سال 1391 کل کشور را تهیه و ابلاغ کرده است.

این دستورالعمل به استناد بند 29 قانون بودجه سال 1391 کل کشور و در راستای اجرای بند 7 یکهزار و یکصد و چهلمین صورتجلسه مورخ 2/3/1391 شورای پول و اعتبار تهیه گردیده است.

جزئیات این دستورالعمل به شرح ذیل است:

"ماده 1- تعاریف

گستره تعاریف زیر محدود به این دستورالعمل است

بانک مرکزی: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

موسسه اعتباری: بانک ها و موسسات مالی و اعتباری دولتی که به موجب قانون تاسیس و یا مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی دریافت نموده اند.

مشتری/ مشتریان: اشخاص حقیقی و حقوقی که در امور تولیدی صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی فعالیت می نمایند و در بازپرداخت تسهیلات دریافتی از موسسات اعتباری به دلایل موجه دچار مشکل شده اند.

بدهی: آن بخش از بدهی های ارزی و ریالی طبقه بندی شده در سرفصل سررسید گذشته و معوق بر اساس دستورالعمل طبقه بندی دارایی های موسسات اعتباری ( موضوع بخشنامه شماره مب /2823 مورخ 5/12/1385) تا تاریخ ابلاغ قانون بودجه سال 1391 کل کشور

ماده 2- تشخیص دلایل موجه بر عهده موسسه اعتباری می باشد.

ماده 3- تعیین تکلیف بدهی هایی که در سرفصل مشکوک الوصول قرار می گیرند در اختیار هیئت مدیره موسسه اعتباری می باشد.

ماده 4- صرفا تسهیلت ارزی اعطایی از محل منابع داخلی موسسات اعتباری مشمول بند یادشده خواهد بود.

تبصره: تقسیط بدهی ناشی از تسهیلات اعطایی از محل حساب ذخیره ارزی و بخشودگی جرایم تاخیر متعلقه بر اساس دستورالعمل های مربوط خواهد بود و مشمول مفاد این دستورالعمل نمی باشد.

ماده5- تقسیط بدهی های موضوع این دستورالعمل فقط برای یکبار با تایید هیئت مدیره موسسه اعتباری میسر می باشد.

تبصره- بدهی های تقسیطی طی سالیان گذشته بر اساس سایر ضوابط از جمله بند 28 قانون بودجه سال 1390 کل کشور، سیاست های پولی، اعتباری و نظارتی بانک مرکزی و مصوبات هیئت وزیران مشمول مفاد این دستورالعمل نمی باشد.

ماده 6- مبلغ اصل و سود تسهیلات بدون احتساب جرایم تاخیر، تجمیع و به عنوان تسهیلات جدید در نظر گرفته می شود.

ماده 7- موسسه اعتباری در صورت تصویب هیئت مدیره می تواند نسبت به بخشش وجه التزام تاخیر تادیه دین مشتریان، حداکثر به میزان مابه التفاوت نرخ وجه التزام تاخیر تادیه دین مندرج در قرارداد مربوطه و نرخ سود تسهیلات اعطایی اقدام نماید. بخشش جریمه تاخیر پس از پرداخت اقساط و تسویه کامل بدهی امکان پذیر می باشد. چنانچه مشتری در بازپرداخت اقساط قصور نماید، مشمول بخشش مذکور نمی گردد.

ماده 8- هیئت مدیره موسسه اعتباری می تواند به منظور سهولت در تصمیم گیری و تقسیط بدهی ها، اختیارات خود را بر اساس میزان بدهی به سرپرستی ها و شعب تفویض نمایند.

ماده 9- موسسه اعتباری مکلف است، عملکرد ماهانه مربوط به توافقات انجام شده با بدهکاران را به ادارات اعتبارات و اطلاعات بانکی ارسال نماید."

 

برای مشاهده اسناد به ادامه مطلب بروید....



ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در گردهمایی فرماندهان مناطق و پایگاه‌های این نیرو با اعلام ایجاد تحولات بزرگ در سطح نیروی دریایی راهبردی از رصد لحظه‌ای ناوهای هواپیمابر آمریکایی خبر داد.

وی با قدردانی از کلیه مسئولین این نیرو که در راستای تحقق اهداف راهبردی تلاش می‌کنند، اظهار داشت: در زمینه‌های گوناگون تحولات عظیم در سطح نیروی دریایی ایجاد و موفقیت‌های فراوانی حاصل شده است به گونه‌ایی که در یک نمونه از این تحولات امروز نیروی دریایی ناوهای هواپیمابر آمریکا را بصورت لحظه‌ای رصد می‌کند.

سیاری با اشاره به سایر تحولات اساسی نیروی دریایی افزود: ما برای اینکه بتوانیم تدابیر فرماندهی معظم کل قوا را عملی کنیم بایستی آموزش‌هایمان متناسب با تهدیدات باشد و در همه موارد تحول ایجاد کنیم کمااینکه امروز در آمادگی کامل به سر می‌بریم و این را بارها به اثبات رسانده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید نسبت به داشته‌هایمان اظهار رضایت کرده و به آنها بسنده کنیم، خاطرنشان کرد: جای تبریک دارد به تمامی عزیزانی که همت کردند تا توانستیم هفت برنامه ارزشمند را در مدت زمان حضور مقام عظم رهبری در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر به اجرا گذاریم و نتیجه آن ابراز رضایتمندی فرماندهی معظم کل قوا از این برنامه‌ها بود که فرمودند «نیروی دریایی با تحرک و با نشاط است، دانشجویان هم بانشاط هستند و این نشاط را از فرماندهانشان گرفته‌اند».

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با مقایسه نیروی دریایی امروز نسبت به چند سال اخیر تصریح کرد: آنچه امروز شاهد آن هستیم سراسر موفقیت و کسب افتخار از جانب نیروی دریایی راهبردی برای ملت شریف ایران است و امروز فرماندهی در نیروی دریایی فقط امر و نهی نیست بلکه باید بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در فرماندهی رگه‌هایی از رهبری نیز وجود داشته باشد یعنی فرماندهی توام با هدایت و اصلاح کارکنان، لذا فرماندهان نباید از برنامه‌های فرهنگی غافل باشند.

وی اظهار داشت: همت بالای شما فرماندهان عزیز موجب کسب این افتخارات شده است و امروز شاهد حضور بیست و دومین ناوگروه نیروی دریایی در آب های آزاد و بین المللی هستیم ضمن اینکه بایستی با برنامه ریزی های سنجدیده این ماموریت‌ها را ارتقاء بخشیم.

سیاری با تاکید بر ضرورت شناخت جنگ نرم و هجمه‌های اقتصادی و فرهنگی دشمن تصریح کرد: دشمن پس از به بن بست رسیدن در سایر ترفندها می‌خواهد با فشار اقتصادی ملت را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جدا کند و لذا با استفاده از رسانه‌ها می‌خواهد ثابت کند که فرهنگ غرب از فرهنگ ما بهتر است ولی خوشبختانه مردم ما آگاهند و ثابت خواهند کرد که ترفند های دشمن در این زمینه ها هم بی اثر است.

فرمانده نیروی دریایی در پایان با ارائه راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمنان گفت: در شرایط فعلی باییستی ضمن شناخت و جلوگیری از آسیب پذیری‌های اقتصادی، هجمه‌های اقتصادی دشمن را بشناسیم و متناسب با آن به دفاع بپردازیم.

وی در پایان استفاده از تولیدات داخلی و عدم تبعیت از شایعات و جلوگیری از آنها را از جمله راههای موثر در مبارزه با هجمه دشمنان برشمرد و تصریح کرد: خط مقدم همه مقاومت ها در مقابل دشمن مردم هستند و انتظار ولایت هم همین است که از رهنمودهای ایشان تبعیت کنیم تا از این پیچ مهم و حساس با سربلندی عبور کنیم.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab


در راستاي دشمن شناسي و آشنايي با اقدامات مهره‌هاي اصلي در پروژه خيالي سرنگوني ايران اسلامي،  اقدام به معرفي تعدادي از چهره‌هاي مهم و تأثيرگذار در عرصه سياست‌هاي كاخ سفيد، رژيم صهيونيستي، كشورهاي اسلامي، منطقه خاورميانه و ديگر مناطق جهان تحت عنوان ژنرال‌هاي جنگ نرم كرده ايم .

 آنچه در ادامه از نظرتان می‌گذرد بخش ششم معرفی ژنرال‌هاي جنگ نرم است که اختصاص به معرفی دنیس راس یکی دیگر از استراتژیست های دنیای غرب دارد.

دنیس راس


تاریخ تولد

  • 26 نوامبر 1948

مذهب

  • یهودی

تحصیلات

  • اخذ مدرک کارشناسی از دانشگاه کالیفرنیا
  • اخذ مدرک دکترا در رشته علوم سیاسی از دانشگاه کالیفرنیا


متن کامل خبر را در ادامه مطلب مشاهده کنید....



ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

صمد کریمی امروز دوشنبه با اعلام این که امکان تخصیص ارز به دانجشویان غیر بورسیه نیز فراهم شده است، گفت:‌ دانشجویان غیر بورسیه می توانند با ارائه اسناد مثبت به مرکز مبادله ارزی از امکانات این مرکز استفاده کنند.

وی در واکنش به انتشار عدد کلی ثبت سفارش و میزان ارز تخصیصی از سوی نایب رییس خانه صنعت و معدن و عضو اتاق ایران بدون رد یا تایید این عدد گفت: من فقط می‌توانم بگویم که از زمان راه اندازی مرکز تاکنون روزانه ارزش مبادلات 25 درصد افزایش یافته است.

محمدرضا بهرامن - نایب رییس خانه صنعت و معدن، امروز اعلام کرد که ارزش ارزی ثبت سفارش‌های انجام شده در این مرکز تاکنون به یک میلیارد و 200 میلیون دلار رسیده، اما فقط 25 درصد آن از سوی مرکز مبادله تخصیص یافته است.

کریمی با اشاره به این‌که منابع در نظر گرفته شده برای تامین ارز در مرکز مبادله آن طور که مورد انتظار بود محقق نشده است، گفت: همه تلاش بانک مرکزی این است که این روند را تسهیل کند.

وی با بیان این‌که براساس محاسبات انجام شده میزان منابع ارزی به گونه‌ای است که قاعدتا نباید کمبودی برای تخصیص مشاهده شود، گفت: علت اخلال در بازار ارز وجود سفته بازانی است که به هر شکل قصد دارند از این بازار سوء استفاده کنند.

او با اشاره به این‌که هدف اصلی مرکز مبادله یعنی کنترل نوسانات شدید نرخ ارز هم اکنون محقق شده و بازار به یک ثبات نسبی رسیده است، گفت: طی سه چهار روز گذشته از فعالیت مرکز 3845 ثبت سفارش پذیرفته شده و به آن‌ها ارز تخصیص پیدا کرده است.

به گفته کریمی، علت اضافه شدن اولویت‌های جدید به متقاضیان مرکز مبادله ارز جلوگیری از ورود آن‌ها به بازار آزاد و دامن زدن به التهابات است.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا حذف یورو از این مرکز صحت دارد یا خیر؟ گفت: یورو از مرکز مبادلات حذف نشده اما واکنش ما در مقابل تحریم‌های اتحادیه اروپا این است که در بلند مدت یورو و ارزهای مشابه از مرکز مبادلات ارزی حذف شوند و ارزهای محلی جای آن‌ها را بگیرند.

کریمی با تاکید بر این‌که روند انتقال ارز در بانک‌های خارجی هم اکنون حالت عادی دارد و مشکلات در این زمینه برطرف شده است، گفت: همه تلاش ما این است که ارز مورد نیاز کالاهای اولویت یک و دو به هر شکل ممکن تامین شود.

وی در نشست خبری شورای گفت‌وگو در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که تکلیف سپرده‌های ارزی مردم در بانک‌های داخلی چیست؟ گفت: بانک مرکزی تاکید کرده که سپرده‌های ارزی به هر شکل ممکن به دارندگان آن بازگردانده شود، اما اگر سپرده‌های ارزی منشاء خارجی داشته باشند مرکز مبادله آن را با نرخ مبادله‌ای به ریال تبدیل می‌کند.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی با تاکید بر این‌که امروز همه مبادلات ارزی توسط پورتال ارزی بانک مرکزی در حال رصد شدن است، اطمینان داد که شرایط امروز امکان اخلال در بازار ارز را به شدت کاهش می‌دهد.




تاریخ: دو شنبه 1 آبان 1391برچسب: علت حذف یورو از مبادلات ارزی چیست؟,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
به گزارش سرویس بین الملل نورنیوز به نقل از فرانس 24 ؛ " جان سیمسون "  سردبیر کهنه کار بخش خارجی بی بی سی با اشاره به پرونده جنجالی رسوایی اخلاقی " جیمی ساویل " گفت : سوء استفاده وی از اعتماد مردم حقیقتا جایگاه بی بی سی را با خطر جدی مواجه ساخته است . 
 
براساس این گزارش ، " جیمی ساویل " سال گذشته در سن 84 سالگی درگذشت و پس از آن شکایات فراوانی از فساد اخلاقی وی در زمان مجری گری خبرگزاری دولتی انگلیس مطرح شد . به دلیل آنکه بسیاری از اعمال غیر اخلاقی وی در ساختمان شبکه بی بی سی بوقوع پیوسته است ، مردم خشمگین انگلیس معتقدند مسئولان این شبکه خبری از جرائم وی آگاه بوده اما بر روی آنها سرپوش می گذاشتند. 
 
" سیمسون " در بخش دیگری از سخنان خود گفت : این بدترین رسوایی نیم قرن گذشته برای بی بی سی است و بعید می دانم بتواند از آن به سادگی رهایی یابد . 
 

پلیس انگلیس تحقیقات گسترده ای درمورد اعمال غیرقانونی محبوبترین مجری شبکه بی بی سی آغاز کرده و گفته می شود تعداد قربانیان به 200 نفر هم رسیده است .




تاریخ: دو شنبه 1 آبان 1391برچسب: بی بی سی و بدترین رسوایی نیم قرن گذشته,,,,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 257
بازدید ماه : 1924
بازدید کل : 149709
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Alternative content