روند معاملات دلار امروز با نوسان همراه شد. قیمت هر دلار آمریکا در بازار تهران که معاملات خود را با 2545 تومان آغاز کرده بود تا 2650 تومان افزایش پیدا کرده و در نهایت در پایان معاملات به 2620 تومان رسید. این قیمت در مقایسه با اوج قیمت های دلار در روز سه شنبه 35 تومان کاهش نشان می دهد. البته در ساعات پایان روز گذشته دلار با 2545 تومان نیز مورد معامله قرار گرفت و امروزهم مبادلات با همین قیمت ها آغاز شد.

قابل ذکر است در معاملات امروز قیمت یورو 5 تومان کاهش پیدا کرده  و به 3415 تومان رسید. پوند تغییر نکرده و با قیمت 4260 تومان مورد مبادله قرار گرفت و درهم امارات هم با 5 تومان کاهش به 715 تومان رسید.

همچنین امروز قیمت هر سکه تمام بهار آزادی 26 هزار تومان کاهش داشته  و به 1042000 تومان رسید. نیم سکه با 13هزار تومان کاهش به 522هزار تومان و هر ربع سکه با 4 هزار تومان کاهش به 262 هزار تومان رسید.

 

نوع ارز و سکه(قیمت:تومان)

 

قیمت بعداز ظهر سه شنبه

 

آخرین قیمت چهارشنبه

 

تغییر قیمت 

 

دلار آمریکا

 

2655

 

2620

 

-35

 

یورو

 

3420

 

3415

 

-5

 

پوند

 

4260

 

4260

 

0

 

درهم امارات

 

720

 

715

 

-5

 

تمام سکه طرح قدیم

 

1068000

 

1042000

 

-26000

 

تمام سکه طرح جدید

 

1068000

 

1042000

 

-26000

 

نیم سکه

 

535000

 

522000

 

-13000

 

ربع سکه

 

266000

 

262000

 

-4000






ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

قیمت انواع ارز امروز در اتاق مبادلات ارزی با افزایش مواجه بود؛ به نحوی که قیمت هر دلار آمریکا که روز گذشته در این اتاق به قیمت 23 هزار و 622 ریال مبادله شد، امروز با اعلام رسمی بانک مرکزی به 23 هزار و 860 ریال رسید.

همچنین قیمت هر یورو که روز گذشته به نرخ 30 هزار و 559 ریال مبادله شد، امروز به 30 هزار و 714 ریال رسید که تقریبا 155 ریال افزایش را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر درهم امروز در اتاق مبادلات، 6 هزار و 496 ریال، لیر ترکیه 13 هزار و 304 ریال، روبل 765 ریال، روپیه 445 ریال، یوان 3 هزار و 783 ریال بوده است.

همچنین هر ین ژاپن به قیمت 307 ریال و هر وون کره 21 ریال مبادله شد.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

کي از مزاياي برخورداري از بيمه تامين اجتماعي اين است که فرد اگر زماني شغلش را از دست بدهد مي‌تواند براي مدتي هرچند کم از کمک هزينه‌اي که به عنوان بيمه بيکاري در اختيار او قرار مي‌گيرد، استفاده کند.

يکي از دل مشغولي‌هاي بسياري از کساني که به هر دليلي شغل خود را از دست داده‌اند يا در آستانه از دست دادن آن قرار دارند، در کنار چگونگي پيدا کردن شغل جديد و تامين هزينه‌هاي زندگي و... راه و روش بهره گرفتن از بيمه بيکاري است.

آشنايي با قانون استفاده از بيمه بيکاري براي کساني که اطمينان چنداني به آينده شغلي خود ندارند يک ضرورت است، سازمان تامين اجتماعي اخيرا اصلاحاتي روي اين قانون داشته است.....

متن کامل خبر در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab


آن طور که خبر می‌رسد، خودروسازان داخلی لیست پیشنهادی قیمت‌های جدید خود را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه کرده و منتظر پاسخ نهایی کمیته قیمت‌گذاری این سازمان هستند. به گفته منابع آگاه.....


متن کامل خبر در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...


تاریخ: چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب: افزایش قیمت خودرو تا مرز۱۰میلیون+جدول,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

اعلام وجود سامانه پدافند هوایی رعد و بخشی از مشخصات عملکردی آن توسط فرمانده کل سپاه و سپس حضور آن در رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور ماه سال جاری بار دیگر نامشخص بودن عمق توان پدافند هوایی ایران را اثبات کرد.

 

یکی از پرکاربردترین سامانه های دفاع هوایی در دنیا، سامانه های میانبرد و ارتفاع متوسط هستند. این گستردگی استفاده به دلایل مختلفی پدید آمده از جمله بیشتر بودن تعداد تهدیدات عمل کننده در این لایه و ایجاد بازدارندگی جغرافیایی مناسب و مقرون به صرفه با توجه به برد موشک های مورد استفاده.

 

در بین این سامانه ها انواع متحرک آنها از اهمیت بالاتری برخوردار هستند زیرا استقرار در یک منطقه و برچیدن و جابجایی آنها بسیار سریع انجام شده و ضمن برقراری حفاظت بهتر از خود سامانه با جابجا کردن آتشبار، امکان پوشش مناطق مختلف در صورت نیاز با این عمل فراهم می شود.

 

در کشورمان ایران سامانه های میانبرد پدافند هوایی موشکی «هاوک» و «استاندارد» پیش از انقلاب و سامانه های «اچ-کیو-2/صیاد-1»، «سام-6» و «مرصاد» و پس از انقلاب به خدمت گرفته شده که در جدول زیر مشخصات کلی آنها آورده شده است.

 


 

بجز صیاد-1 و مرصاد بقیه سامانه ها ساخت خارج هستند. صیاد-1 در واقع نوع بومی.....


متن کامل را در ادامه مطلب بخوانید....



ادامه مطلب...


تاریخ: چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب: نه شرقی نه غربی؛ فقط «رعد ایرانی» + عكس,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

آبنمای شیشه‌ای در تراس، آسانسور Gold مبله، آبشار معلق، زمین تنیس، باغ چینی، پارک کودک، سالن‌های ورزشی متنوع و اجتماعات، سینمای 3D، استخر روباز، سالن بیلیارد و اسکواش و بسیاری از امکانات رفاهی و تفریحی دیگر که برای واحدهای لوکس و سوپرلوکس مسکونی طراحی می‌شود و گاهی این امکانات باعث شباهت برج مسکونی به یک هتل 7 ستاره می‌شود، نه تنها بر تصمیم خریداران لوکس‌نشین برای انتخاب واحد مورد نظرشان تاثیر می‌گذارد، بلکه این نوع امکانات نزدیک به 20 درصد قیمت واحد فروشی را به خود اختصاص می‌دهند.

 

برخی از بنگاهداران مسکن درباره تاثیر امکانات رفاهی و تفریحی واحدهای لوکس بر نحوه انتخاب مشتریان به «دنیای اقتصاد» اظهار کردند: اگر یک واحد لوکس یا سوپر لوکس از جدیدترین امکانات رفاهی و تفریحی برخوردار باشد و به نوعی آخرین مدل طراحی ساختمان باشد؛ اما اگر متراژ واحد مورد نظر باب میل خریدار نباشد یا چنین سازه‌ای از مصالح درجه چند ساخته شده باشد مورد انتخاب متقاضی قرار نمی‌گیرد.یکی از فعالان بازار مسکن در منطقه فرمانیه در رابطه با این مساله گفت: اکثر خریدارانی که در بازار مسکن قصد خرید واحدهای سوپرلوکس را دارند به نقشه، متریال و لوکشین واحد مورد نظرشان بیشترین اهمیت را قائل می‌شوند و اگر این 3 گزینه نظر آنها را جلب کرد به امکاناتی که مشاعات در اختیار ساکنان قرار می‌دهد توجه می‌کنند. وی در ادامه تاکید کرد: لابی، مشاعات، امکانات رفاهی و تفریحی به میزان چشمگیری بر قیمت فروش این دسته از واحدها تاثیر می‌گذارد و حدود 15 تا 20 درصد بر روی قیمت کل افزوده می‌شود.چاوشی تصریح کرد: برای مثال اگر قیمت هر متر مربع واحدی 10 میلیون تومان باشد با در نظر گرفتن این امکانات، قیمت این واحد به متری 11 میلیون و 500 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.این مشاور املاک همچنین خاطر‌نشان کرد: از سوی دیگر استفاده از امکانات تفریحی و رفاهی حتی برای ساکنان مجانی هم نخواهد بود زیرا استفاده از این امکانات به مبلغ شارژ ماهانه افزوده می‌شود.





ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود با گرامیداشت سالروز میلاد امام رضا علیه السلام، گفت: حب به ولایت و اهل بیت در بین علویان شرایط را به صورتی در آورده بود که مامون را به مکری واداشت تا با ولایتعهدی امام رضا(ع) چند هدف را محقق سازد؛ اول اینکه با ولایتعهدی ایشان در شرایطی که خلفای عباسی علویان را سرکوب می کردند جامعه را به اشتباه در مورد شخصیت مامون بیندازد به طوریکه حتی برخی از شخصیت های اسلامی بعدها در مقام قضاوت تفکر مامون به اشتباه افتادند با این ابهام سازی در افکار عمومی مامون در فضا تردید ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه هدف دوم مامون این بود که فعالیت های آن حضرت را کنترل و محدود کند.

در ادامه مهم ترین بخش های سخنان رییس مجلس در ادامه می آید:
-  نکته سوم آن بود که مامون قصد داشت با این کار مقام و منزلت امام رضا(ع) را کاهش دهد و ایشان را از چشم طرفدارانش بیندازد و دیگر کسی او را به عنوان یک چهره منزه و مقدس نپذیرد.
-   عکس العمل امام به نحوی بود که مکر مامون را روشن کرد،امام در برابر مقابل نامه ای که به حضرت نوشت درخواست مامون را رد کرد و مامون در این درخواست مصر شد و به تهدید روی آورد و امام با رفتار خود این اکراه را نشان داد.
-   امام در موقع وداع از رسول الله در مدینه چندین بار از حرم بیرون آمد و دوباره به سوی مدفن پیامبر بازگشت و با صدای بلند گریه می کرد، وقتی علت را جویا شدند، فرمود من از جوار جدم بیرون رفته و در غربت از دنیا خواهم رفت خانواده خود را جمع کرد و دستور داد برای او گریه کنند و فرمود من دیگر بار به سوی شما باز نخواهم گشت.
-   آن حضرت در نخسیتن جلسه‌ای که به منظور معرفی او برپا شده بود فرمود به خاطر رسول خدا (ص) ما حقی بر گردن شما و شما حقی بر گردن ما دارید پس اگر شما حق ما را ادا کنید ما نیز حق شما را می دهیم و نشان دادند این حق ولایت بر مردم حقی است که خداوند به آنها داده است.
-   جالب تر استدلالی است که امام در برابر مامون پیش از قبول ولایتعهدی دارند که فرمودند؛ اگر این خلافت مال تو و خدا آن را به تو داده پس جایز نیست لباسی که خدا به تو پوشانده از خود خلع کنی و اگر مال تو نیست جایز نیست آنچه مال تو نیست به دیگران ببخشی.
-   امام در استدلال پذیرش امر ولایتعهدی فرمودند؛ خدا می داند من از قبل این امر کراهت داشتم ولی وقتی در برابر وضعی قرار گرفتم که بین قبول ولایتعهدی یا قتل به ناچار ولایتعهدی را بر کشته شدن ترجیح دادم.
-   امام شرط کردند در صورت پذیرش ولایتعهدی مداخله ای در امور خلافت نداشته باشند و فرمودند که این امر را می پذیرم به شرطی که کسی را به کاری نگمارم و کسی را از مقامش عزل نکنم و رسم و روشی را نقض نکنم و فقط از دور مورد مشورت قرار گرفتم. همه اینها قرائن روشن نشان می دهد امام نمی خواست مسئولیت وضع موجود و کارهای مامون را بپذیرد.
-   مامون با برپایی جلسات علمی و مناظرات تلاش داشت تا در مقابل علما جایگاه امام رضا را تخفیف دهد در این جلسات که عمدتا مسائل فقهی و عقیدتی بود، مامون اندیشمندان سطح بالای هر فرقه را در مقابل امام قرار می داد تا حجت آن حضرت را در برابر آنان از اعتبار بیندازد. و زمانیکه مامون متوجه شد تشکیل این جلسات تنها علو درجات آن حضرت را نشان می دهد و برای او خطرناک است اقدام به محدود کردن امام نمود.
-  امام با روش خود جدا بودن راه خود را نشان داد و مکر مامون را برملا ساخت و در همین دوران کوتاه ولایتعهدی ایشان بهره جست و فرهنگ حدیثی شیعه را گسترش داد و افراد مختلف در بلاد مختلف روایت حدیث می کردند. و امام در جلسات مختلف روشنگری مکتب شیعه را معرفی می نمود. ایشان در مقابل جعل احادیث اصل کلی تمسک به قرآن را مبنا قرار دادند و فرمودند وقتی روایات مخالف با قرآن باشد من آنان را تکذیب می کنم .
-   اینها نشان می دهد امام در همان فضای مکر و حیله گری مکتب فکری خود را نشر می داد و مدرسه رضوی حامل افکار بلند کلامی اخلاقی و فقهی بود و همین نیز باعث شد تا مامون تاب نیاورد و آن حضرت را به شهادت رساند.





ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

هفته دهم لیگ برتر فوتبال روز پنج‌شنبه با برگزاری 4 بازی به پایان می‌رسد. این در حالی است که در برنامه بازی‌های این هفته دو بازی جابه جا شده است و دیدار تیم ذوب آهن و سایپا امروز ( چهارشنبه) برگزار می‌شود و مسابقه دو تیم گهر زاگرس و نفت تهران پنج‌شنبه برگزار خواهد شد. این تغییر برنامه به دلیل تغییر زمان بازی صبای قم و نفت تهران در هفته نهم صورت گرفته است.

نگاهی به بازی‌های روز پنج‌شنبه می‌اندازیم......

 

به ادامه مطلب بروید....



ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

جنبش فراگیر بیداری اسلامی به کشور مصر سرایت کرد و رژیم خود‌کامه و وابسته مبارک از اریکه قدرت به زیر کشیده شد، تلاش‌های ملت قاهره برای استقرار یک حکومت مردمی و ملی به ثمر نشست و محمد مرسی در انتخاباتی مرد‌م سالار به ریاست جمهوری این کشور رسید.

مرسی باید در مسیر طولانی اصلاحات ساختاری و قطع کامل وابستگی از آمریکا و غرب و بازسامان‌دهی روابط خود با کشور‌های منطقه و جهان اسلام تلاش کند، برهمین اساس روابط با جمهوری اسلامی ایران از مهم‌ترین دغدغه‌های مقامات قاهره است چرا که دو کشور ایران و مصر به عنوان دو قطب سیاسی و فرهنگی موثر و پیشتاز در جهان اسلام و منطقه خاورمیانه، قدرت تغییر و تحول در معادلات نفع جهان اسلام را دارند که سفر محمد مرسی به ایران اقدامی جسورانه برای شکستن این دیوار بلند سی‌ساله بود و برقراری مجدد روابط دو‌جانبه میان دو کشور را تسهیل کرد.

 

موفقیت مرسی در استحکام استقلال مصر، شرط گسترش روابط با ایران

مهدی دواتگری، با یادآوری اظهارات محمد مرسی...

 

متن کامل خبر در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

علیرضا نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه وزارت نفت آمار ارائه شده توسط آقای باهنر درباره میزان صادرات نفت را به هیچ وجه تایید نمی‌کند، گفت: آقای باهنر خود باید بگویند از چه منبعی این آمار را دریافت و اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه وزارت نفت ابدا مسئولیت ارائه چنین آمارهایی را نمی‌پذیرد، تصریح کرد: وضعیت تولید و صادرات نفت مطلوب و رو به رشد است.

سخنگوی وزارت نفت در پاسخ به پرسشی درباره نحوه و میزان فروش نفت ایران در بازارهای جهانی گفت: ما آنچه که تضمین کننده نیاز اقتصاد کشور است را تا کنون انجام داده‌ایم و در حال گسترش روش‌ها و میزان فروش نفت هستیم.

به گزارش فارس به تازگی محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس میزان صادرات نفت ایران را به طور متوسط 800 هزار بشکه در روز اعلام کرده اما نگفته بود منبع آماری که ارائه می‌کند چیست.

بر اساس این گزارش، با وجود گمانه‌زنی‌های رسانه‌های خارجی و منابع غیر رسمی درباره کاهش صادرات نفت ایران پس از اعمال تحریم‌ها، پیش از این هیچ مقام رسمی چنین اخباری را تایید نکرده بود و به خصوص درباره میزان تولید و صادرات نفت کشور با این دقت ارقامی را اعلام نکرده بود. ارائه آمار توسط باهنر به شدت مورد استقبال رسانه‌های خارجی فارسی زبان و غیر فارسی زبان قرار گرفته است. اظهارات باهنر به دلیل اینکه اولین اظهار نظر مقامات رسمی محسوب می‌شود احتمالا اثرات مثبتی رو اقتصاد ملی نخواهد گذاشت.

در عین حال رستم قاسمی وزیر نفت طی روزهای گذشته از افزایش سطح صادرات نفت ایران به روزهای قبل از تحریم خبر داده بود، خبری که رسانه‌های خارجی نیز پیش از رستم قاسمی، آن را تائید کرده بودند.




تاریخ: چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب: کدام آمار صادرات نفت درست است؟,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 314
بازدید دیروز : 302
بازدید هفته : 314
بازدید ماه : 1677
بازدید کل : 151458
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Alternative content