دكتر محمود احمدي‌‌نژاد در حاشيه سفر به نيويورك به منظور شركت در شصت و هفتمين مجمع عمومي سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با تلويزيون NHK (ان . اچ . کي) ژاپن در پاسخ به اين سوال كه در اين دوره از حضور در مجمع عمومي سازمان ملل متحد به عنوان رييس جنبش عدم تعهد چه مواضعي را دنبال خواهيد كرد، گفت: در نشست تهران مسائل و راه‌كارهاي رفع مشكلات جهاني به طور دقيق مورد بررسي قرار گرفت و مأموريت‌هايي برعهده رييس جنبش قرار داده شد تا با كمك ساير اعضاء اهداف اين نشست در راستاي ارتقاء صلح پايدار در جهان را پيگيري كند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه...

متن کامل خبر در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

اخبار ویژه روزنامه های امروز چهارشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

دستپاچگي اسرائيل در انجام رزمايش ناشي از كدام تغيير بود؟

يك نشريه فلسطيني از اقدام شتابزده رژيم صهيونيستي در برگزاري يك رزمايش غيرمنتظره در شمال فلسطين اشغالي رازگشايي كرد.

نشريه المنار نوشت: اگرچه مقامات ارتش اسرائيل برگزاري مانور غيرمنتظره خود را عادي و روتيني اعلام كرده بودند اما فراخواندن توام با عجله نيروها به منطقه شمال فلسطين و انجام مانور حكايت از موضوعي ديگر داشت. مانوري كه چند روز پيش با مشاركت يگان هاي منطقه شمالي، مركزي، نيروي هوايي و نيروهاي ذخيره ارتش اسرائيل صورت گرفت براساس برنامه قرار بود در ماه دسامبر و يا ژانويه آينده برگزار شود.

اين نشريه مي افزايد: بنابر اعلام منابع امنيتي اروپايي، اسرائيل به تازگي نسخه اي از برآوردهاي نظامي را از يك كشور دوست و هم پيمانش در منطقه پيرامون رويدادهاي آينده در صحنه سوريه به دست آورده كه براساس آن تحولات در درون سوريه به سمتي در حال پيشرفت است كه بدون شك تاثير منفي بر مرزهاي سوريه و فلسطين اشغالي خواهد گذاشت. براساس اين برآورد موفقيت هاي ارتش سوريه در صحنه ميداني و بر ضد شبكه هاي تروريستي و مسلح باعث تقويت نظام سوريه شده و چه بسا سوري ها پس از سيطره بر چالش داخلي دست به اقدام پيشگيرانه در منطقه بلندي هاي جولان بزند.

همين منابع امنيتي اروپايي مي گويند اسرائيل بيم آن دارد كه وادار به مواجهه نظامي اي شود كه هيچ تمايلي به آن ندارد. خصوصا اينكه هر تحولي كه از سوي مرزهاي سوريه صورت گيرد ممكن است مرزهاي لبنان را نيز از خود متاثر كند. از اين رو اسرائيل اخيرا اقدام به تطبيق طرح دفاعي جديدي براي تامين مرزهاي فلسطين با سوريه از خوف يك حمله ناگهاني كرده است.

خاتمي ممكن است واكسن مقابله باميكروب هاي سبز باشد!

يك پايگاه اينترنتي وابسته به اپوزيسيون ضمن بررسي شرايط اپوزيسيون پيش بيني كرد آمدن خاتمي در صحنه انتخابات به جاي آن كه سودي براي مخالفان داشته باشد اسباب اختلاف و شكاف بيشتر در جنبش سبز شود.

سايت روزآن لاين با اشاره به تمايل خاتمي براي بازگشت به عرصه سياست مي نويسد: هر چند كه با توجه شرايط موجود از جمله حوادث اخير كه منجر به بازداشت فائزه هاشمي شده و كنش حاكميت با اصلاح طلبان را دستخوش مسائل تازه اي كرده، فرضيه حضور اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري با محوريت خاتمي فرضيه اي ضعيف به نظر مي رسد اما در عين حال اين نوشتار مي كوشد تا تحليلي واقع بينانه از جنبه هاي مثبت و منفي حضور اصلاح طلبان در انتخابات با محوريت محمد خاتمي ارائه دهد.

نويسنده با بيان اينكه «اصولگرايان از حضور اصلاح طلبان داراي مرزبندي مشخص با جنبش سبز استقبال مي كنند و آن را همچون ويروس ضعيف و واكسن در مقابل ميكروب هاي سياسي (اصلاح طلبان سبز) مي دانند»، مي افزايد: شايد حضور خاتمي براي حاكميت چالش برانگيز باشد اما مي تواند تبعاتي هم براي اصلاح طلبان و جنبش سبز داشته باشد. از ظواهر امر چنين برمي آيد كه خاتمي بيش از دو گزينه براي تعامل با حاكميت پيش روي خويش ندارد. در تعامل نخست، خاتمي همچون گذشته با در نظر گرفتن ملاحظات جمهوري اسلامي مي كوشد تا با حفظ حريم ها، سياست هاي اصلاحي خويش را پيش ببرد. اما در تعاملي ديگر خاتمي با ذكر شروطي وارد عرصه انتخابات مي شود كه اين شروط نيز خود سه فرض ديگر را به دنبال دارد.

روزآن لاين نوشت: فرض نخست آن است كه شرايط خاتمي پذيرفته مي شود و وي با اين شروط وارد كارزار انتخاباتي مي گردد. فرض دوم رد شرايط خاتمي به نحوي است كه خاتمي از اعلام كانديداتوري انصراف دهد و فرض آخر رد شرايط خاتمي به گونه اي است كه خاتمي تا پايان كار يعني ثبت نام مقاومت كند و نهايتاً با رد صلاحيت شوراي نگهبان رو به رو شود.

اين پايگاه وابسته به اپوزيسيون مقيم پاريس در پايان نوشت: اين فرضيات، فرضياتي ممكن هستند اما بايد ديد با در نظر گرفتن شرايط موجود كدام فرض محتمل تر است. شرايط سياسي حاكم بر جامعه به روشني گوياي آن است كه زمينه اي براي تعامل نخست وجود ندارد. فرضيه نخست، گرچه از فرضيات بعيد است اما در صورت تحقق مي تواند بزرگترين دستاورد را براي اصلاحات و جنبش سبز در پي داشته باشد؛ گرچه روابط خاتمي و نظام جمهوري اسلامي اكنون در سطحي نيست كه قابل ترميم باشد. ضمن اينكه چنين تصوري از مجموعه حاكميت نسبت به آنكه خاتمي بتواند منجي جمهوري اسلامي شود وجود ندارد و البته پيشتر نيز چنين تصوري وجود نداشته است. از سوي ديگر، از ميان سه فرضيه موجود در تعامل دوم، تنها فرضيه دوم به واقعيت نزديك تر است. در واقع از اظهارات برخي چهره هاي حاكميتي اصلاح طلب نظير محمدرضا تابش، نماينده زادگاه خاتمي در مجلس مي توان چنين برداشت كرد كه آنان چشم انتظار چراغ سبز حاكميت براي حضور در انتخابات هستند اما خاتمي نيز بارها اذعان داشته است كه حتي در صورت وجود چنين چراغ سبزي، بدون برآورده شدن شرايط حداقلي حاضر به كانديداتوري در انتخابات نيست.

فرضيه نخست كه تقريباً فرضيه اي بعيد است و فرضيه سوم نيز با ويژگي هاي شخصيتي خاتمي قرابتي ندارد. هر چند در صورت تحقق قدرت مضاعفي به جنبش سبز خواهد بخشيد. با در نظر گرفتن شرايط موجود مي توان قضاوت كرد كه آيا طرح موضوع كانديداتوري خاتمي به دگرگوني شرايط سياسي منتهي خواهد شد يا صرفاً به ايجاد شكاف ميان جنبش سبز خواهد انجاميد.

گاردين: تبرئه تروريست ها رسوايي بزرگ براي واشنگتن است

محافل رسانه اي غرب معتقدند حذف نام سازمان منافقين از فهرست گروه هاي تروريستي آمريكا، در ازاي پرداخت رشوه به برخي اعضاي كنگره صورت گرفته و...

 

متن کامل خبر در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

تمام پذیرفته ‌‌شدگان‌ رشته‌های‌ مختلف‌ تحصیلی‌ متمرکز در یکی از روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه 9، 10 و 11 مهرماه با مدارک لازم برای‌ ثبت‌‌نام‌ به‌ محل‌ قبولی‌ خود مراجعه کنند و عدم مراجعه در زمان مقرر به منزله انصراف از تحصیل تلقی خواهد شد. 

اصل‌ ‌مدرک ‌‌دیپلم ‌متوسطه ‌‌نظام ‌‌جدید یا گواهی‌ ‌موقت‌ ‌پایان ‌‌تحصیلات‌ متوسطه‌ نظام‌ جدید در یکی‌ از شاخه‌های‌ کاردانش‌ یا فنی‌ و حرفه‌ای ‌صادره‌ از محل ‌تحصیل‌ مبنی‌ بر گذراندن تمام واحدهای درسی‌ در دوره ‌سه ‌ساله‌، کارورزی و کارآموزی حداکثر تا پایان‌ شهریورماه‌ سال جاری و اصل‌ مدرک‌ دیپلم‌ متوسطه‌ نظام ‌قدیم‌ آموزش‌ متوسطه‌ یا گواهی‌ موقت‌ پایان‌ تحصیلات‌ نظام‌ قدیم مبنی‌ بر گذراندن تمام‌ دروس‌ چهار ساله از مهمترین مدارک مورد نیاز برای نام نویسی از پذیرفته شدگان اعلام شده است.
 
بر اساس اعلام دفتر گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری، میزان شهریه ثابت و متغیر برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی 92-91  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی به این شرح اعلام شد:
 
جدول شهریه ثابت در نیمسال نخست دانشگاههای غیرانتفاعی
 
مقطع تحصیلی علوم انسانی

علوم پایه

فنی و مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هنر
کاردانی 1.328.250 1.391.500 1.77.000 1.518.000 1.707.750

جدول شهریه متغیر دانشگاههای غیرانتفاعی

فنی مهندسی و هنر عمومی: 88.550  پایه نظری: 123.050 اصلی و تخصصی(نظری):158.700 نظری-عملی کارورزی پروژه
سایر رشته ها // // 140.300 178.250 266.800 316.250

   جدول شهریه ثابت و متغیر نوبت شبانه آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای 

شهریه ثابت دروس عمومی پایه نظری اصلی و تخصصی(نظری) کارآموزی یا کارورزی پایان نامه یا پروژه
632.500 63.250 103.500 126.500 201.250 402.500





ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

مهدي ابويي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اين‌كه هم‌اكنون ديگر معاملات با پول فيزيكي انجام نمي‌شود، گفت: در حال حاضر قاچاق فيزيكي ارز در كشور وجود ندارد. در حال حاضر فردي كه در خارج از كشور ارز دارد، همان جا آن را به خريدار تحويل مي‌دهد و در داخل كشور معادل ريالي آن را دريافت مي‌كند، بنابراين نيازي به نقل و انتقال فيزيكي پول نيست.

وي افزود: در حال حاضر قاچاق فيزيكي ارز وجود ندارد، اما دلار‌هاي تقلبي به كشور وارد شده‌اند. اين بخش از ارز كه تقلبي و بدون پشتوانه است، به صورت فيزيكي به كشور وارد مي‌شود.

ابويي با بيان اين‌كه عدد مشخصي درباره‌ي دلار‌هاي تقلبي وارد‌شده به كشور نمي‌توان اعلام كرد، گفت: اين يك كار غيزقانوني است و به همين دليل ارزيابي دقيقي از آن وجود ندارد، اما به هرحال بايد آن را مورد توجه قرار داد.

معاون پيشگيري ستاد مبارزه با قاچاق ارز افزود: فقط در يك مورد عمليات و آن هم در تهران يك ميليون دلار ارز تقلبي كشف شده است. البته اين دلار‌ها از مراكز غيرمجاز كشف شده‌اند و به صرافي‌ها و يا مراكز مجاز ارتباطي نداشتند.

ابويي با بيان اين‌كه اين مقدار ارز پيش از آنكه در بازار توزيع شود در بازار كشف شد، ادامه داد: البته اين يك مورد و موارد مشابه آن كشف شده است، اما ممكن است در مواردي دلار‌هاي تقلبي كشف نشده باشند و امكان آن وجود دارد كه در بازار نيز توزيع شده باشند.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

مهناز هدايتي از حاميان ربع پهلوي و رابط گروهک نفاق که خيال شاعري در سر دارد طي کنفرانسي تحت عنوان "حق خواندن به زبان مادري توسط گروهکهاي تجزيه طلب" در ژنو با سخناني برخلاف موضوع دستور جلسه با توهين به همه اقوام ايراني حاضران را شوکه کرده و با نمايش خودباختگي و عقده حقارتش گفت: "من حتي با با زبان فارسي در ايران مشکل دارم... به چه دردم ميخورد اين زبان فارسي؟... فارسي که زبان من است چه دردي از من دوا ميکند !"

 


لازم به ذکر است اين شاعر ضد انقلاب فراري که ادعاي پيشگويي و سرودن شعر دارد، با ارسال شعري مبتذل که در آن انگليس را بهشت و رابطه نامشروع بي حصر را تمجيد کرده مفتخر به دريافت لوح تقدير از ملکه انگليس شد.
گفتني است، مهناز هدايتي معشوقه حسن داعي حامي و رابط گروهك تروريستي منافقين است.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی با 2 دلار و 40 سنت افزایش به 1766 دلار و 90 سنت رسید. همزمان نرخ فروش هر دلار امریکا در بازار تهران به 2600 تومان رسید. براین اساس هر گرم طلای 18 عیار به 107 هزارتومان افزایش یافت.
افزایش نرخ آزاد غیر رسمی دلار در شرایطی است که در اتاق معاملات ارزی که از روز گذشته در وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده نرخ دلار آزاد رسمی از 2404 تومان به 2362.2 تومان کاهش یافته است.
جدول قیمتها در پایان معاملات ظهر امروز بازار ارز و طلا  بدین شرح است:
نوع ارز و سکه(قیمت:تومان)
قیمت ظهرسه شنبه
دلار آمریکا
2600
یورو
3360
پوند
4240
درهم امارات
710
تمام سکه طرح قدیم
1048000
تمام سکه طرح جدید
1048000
نیم سکه
524000
ربع سکه
 

262000






ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

این روزها برای اجاره یک واحد مسکونی یک خوابه با متراژ 40 متر مربع در تهران، طبق شواهد مسکن، متقاضیان باید حداقل 17 میلیون تومان و حداکثر 41 میلیون تومان در قالب رهن کامل پرداخت کنند.

با مبالغ اعلام شده مستاجران این توانایی را خواهند داشت که واحدی در حوالی میدان شاهپور یا در خیابان خواجه عبدا... را اجاره کنند.

این میزان متراژ ممکن است کمترین امکانات یا مزایا را در اختیار متقاضی قرار دهد، اما از طرف دیگر همچنین واحدهایی با امکاناتی همچون پارکینگ و انباری در بازار مسکن به مستاجران عرضه می‌شود.

جمع بندی درباره بازار اجاره واحدهای مسکونی با متراژ 40 متر مربع نشان می‌دهد که اکثر مالکان واحدهای خود را به صورت رهن و اجاره به متقاضیان اجاره می‌دهند.

بازار این دسته از فایل‌های اجاره به دلیل اندازه متراژ واحدها، احتمال دارد متقاضیانی که در قالب خانواده هستند را کمتر جذب کند، مالکان در آگهی‌های خود اعلام می‌کنند که از اجاره واحدشان به افراد مجرد استقبال هم می‌کنند.

ستون امروز نبض بازار به معرفی تعدادی واحد مسکونی اجاره‌ای با متراژ 40 متر مربع پرداخته که به این شرح است...

 

متن کامل خبر + جدول در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد که ایران در نشست 19 سپتامبر (29 شهریور) میان کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سعید جلیلی، مذاکره‌کننده ارشد ایران با 1+5، پیشنهاد کرده است غنی‌سازی 20 درصدی را در ازای رفع تحریم‌ها علیه ایران متوقف می‌کند.
او در ادامه گفت‌وگو با این خبرگزاری با اشاره به مذاکرات ایران و آژانس افزود...
 
ادامه خبر در ادامه مطلب...


ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

عنايت‌الله هاشمي عضو کميسيون صنايع و معادن در گفتگو با خبرنگاربازار خبر با اشاره به کمک به خودروسازان و تأمين مالي آنها در شرايط کنوني گفت : ما مجبوريم که به خودروسازان کمک کنيم، اما لازم است در اين باره سازو کار هايي در نظر گرفته شود، چرا که معمولاً قانون و نظام براي خودروسازان تسهيلاتي را در نظر گرفته و محدوديت‌هايي را براي توليدکنندگان و واردکنندگان پيش‌بيني کرده، بنابراين اين بخش از صنعت نبايد نيازي به تسهيلات از سوي دولت داشته باشند. 
 
وي ادامه داد: خودروسازان نبايد دولت و مجلس را در شرايطي قرار دهند که مجبور شوند به خاطر رفع مشکلات کارگري تن به پرداخت تسهيلات دهند، اما...


برای خواندن متن کامل خبر به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب...


تاریخ: چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب: چرايي كمك به خودروسازان در وضعيت كنوني,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

با آغاز پخش سريال تاريخي کلاه پهلوي که به بررسي ابعاد تاريخي، فرهنگي، اقتصادي و سياسي حکومت پهلوي در ايران مي‌پردازد شنيده‌ها حکايت از آن دارند که عواملي از خاندان ورشکسته پهلوي به همراه بيوه شاه مخلوع ايران در صدد بوده‌اند به طريقي در روند توليد ان مانع تراشي كنند و با تلاش‌هاي مكرر در برقراري تماس با عواملي از سريال براي آن‌ها ايجاد مشكل كنند و همزمان بتوانند از محتواي اين سريال فاخر تاريخي اطلاعاتي را كسب كنند.

 

مشروح خبر در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 2583
بازدید کل : 152364
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Alternative content