به گزارش خبرنگار مهر،سردار حسین ساجدی نیا با اشاره به اجرای مرحله جدید طرح امنیت اخلاقی و محله محور از برخورد قانونی با صنوف عرضه کننده پوشاک نامتعارف، تالارها، قهوه خانه ها و آتلیه های غیرمجازخبر داد و گفت: در طرح مذکور تاکنون 3000 واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفته که به تعدادی از آنها تذکر و حدود 60 واحد صنفی متخلف نیز پلمب شده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و امنیت اخلاقی و بنا بر درخواست شهروندان تهرانی این طرح آغاز شده است. 

رئیس پلیس پایتخت در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن اشاره به کاهش روند عرضه محصولات و البسه نامتعارف توسط فروشگاهها و واحدهای صنفی نسبت به مدت مشابه در سال قبل، گفت: از همکاری و تعامل اتحادیه ها و انجمن های صنفی پوشاک، تالارها، قهوه خانه ها و آتلیه های عکاسی تشکر می کنم چرا که در راستای تخلف صنوف، با پلیس تهران بزرگ همکاری بسیار خوبی داشته اند.

سردار ساجدی نیا، اظهار داشت: مباحث و موضوعات مطروحه در این طرح، شامل آتلیه ها، قهوه خانه ها، تالارهای غیرمجاز و واحدهای صنفی عرضه کننده پوشاک نامتعارف است که خوشبختانه با اقدامات پلیس تهران بزرگ فعالیت واحدهای غیرمجاز نسبت به گذشته کاهش چشمگیر داشته است.

وی در پایان با اشاره به استمرار طرح مذکور در روزهای آتی و معرفی متخلفان به مرجع قضایی، گفت: وظیفه پلیس حفاظت و حمایت از شهروندان است و یکی از اصلی ترین بخش های فعالیت پلیس برخورد با مجرم و جرم است و خوشبختانه احکام صادره قضایی در این خصوص بسیار مناسب و تاثیرگذار بوده است.

 

 




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روابط عمومی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، داوطلبان در این مدت می‏توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.azmoon.org  با مشاهده و دریافت دفترچه راهنمای آزمون به ثبت نام خود اقدام کنند.
فروش کارت اعتباری ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی از طریق پایگاه فوق انجام خواهد شد و به طور همزمان داوطلبان امکان تهیه کارت اعتباری از طریق خودپردازهای بانک ملی ایران درسراسر کشور را خواهند داشت.




تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:تمدید نام نویسی آزمون کاردانی پیوسته آزاد ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ در اين حادثه دست کم 6 سرباز زخمي شده اند. اين حمله نزديک شهر درعا در جنوب سوريه رخ داد .

يکي از تلويزيونهاي طرفدار دولت اعلام کرده است در اين انفجار 8 نگهبان سوري زخمي شدند

 





ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

معاون عمرانی استاندار تهران اضافه کرد: طرح متروی تهران- دماوند از جمله مصوبات دور دوم سفرهای هیئت دولت به شهرستان دماوند شمرده می‏شود.

به گزارش فارس، معاون عمرانی استاندار تهران گفت: متروی تهران- دماوند در مرحله عقد قرارداد است و به زودی فعالیت‏های اجرایی آن آغاز می‏شود.

محمدرضا محمودی اظهار کرد: بر اساس برنامه‏ریزی‏های انجام شده، اجرای این طرح به قرارگاه سازندگی خاتم‏الانبیا (ص) واگذار می‏شود.

معاون عمرانی استاندار تهران اضافه کرد: طرح متروی تهران- دماوند از جمله مصوبات دور دوم سفرهای هیئت دولت به شهرستان دماوند شمرده می‏شود.

محمودی بیان داشت: پروژه قطار شهری تهران- دماوند در دو بخش عملیاتی تهران- پردیس و پردیس- دماوند و در راستای رفاه حال مردم شمال‏شرق استان تهران صورت اجرایی به خود می‏گیرد.

این پروژه خدماتی از سه سال گذشته به همت نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی به صورت مستمر مورد پیگیری قرار گرفته است.

خوشبختانه در سایه این تلاش مسئولان پارلمانی شهرستان دماوند و همچنین تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر امور مقدماتی این طرح خاتمه یافته است.

همچنین رئیس جمهوری اسلامی ایران چندی پیش در آیین گشایش طرح آزادراه تهران-پردیس بر لزوم اختصاص اعتباری از سوی استانداری تهران برای آغاز طرح قطار بین شهری تهران- دماوند تأکید کرد.

البته مردم این مناطق امیدوارند تا ابطال نتایج انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه و نبود نماینده تا یک سال آینده (خرداد ۹۱ تا خرداد ۹۲) خللی آغاز امور عمرانی این طرح ایجاد نکند.




تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:متروی تهران به دماوند می‌رسد,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

به گزارش مشرق  زهرا سجادي معاون امور خانواده مرکز امور زنان و ریاست جمهوری امروز در جمع خبرنگاران در خصوص کتاب جایگزین تنظیم خانواده گفت: با توجه به تغيير شيوه و سياست‌هاي دولت از تنظيم خانواده به انتظام خانواده و شکل‌گيري آن، پيشنهاد جايگزيني و تدريس دو کتاب به جاي تنظيم خانواده ارائه شده است که يکي از آنها از سوي شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان تاليف و ديگري از سوي مرکز امور زنان تاليف شده است که در صورت تصويب هريک از اين کتب در ستاد ملي زن و خانواده، دانشگاه‌ها ملزم به تدريس آن خواهند بود.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

به گزارش مهر، براساس مصوبه شرکت مخابرات استان تهران از تاریخ اول خرداد ماه از 10 تا 55 درصد تخفیف برای مشترکان فعلی و یا متقاضیان جدید IP اعمال می شود.

تعرفه های جدید پهنای باند اینترنت از 64 کیلو بیت بر ثانیه با 50 درصد تخفیف از 110 هزار تومان به 55 هزار تومان، برای سرعت 128 کیلو بیت بر ثانیه با 55 درصد تخفیف از 220 هزار تومان به 99 هزار تومان و سرعت 256 کیلو بیت بر ثانیه از 330 هزار تومان به 165 هزار تومان، سرعت 512 کیلو بیت بر ثانیه از 660 هزار تومان به 297 هزار تومان کاهش می یابد.

مطابق تعرفه های جدید سرعت 1 مگابیت بر ثانیه از 990 هزار تومان با تخفیف 55 درصد به 445 هزار تومان و سرعت 2 مگابیت بر ثانیه از 1 میلیون و 760 هزار تومان با تخفیف 50 درصد به 880 هزار تومان، سرعت 4 مگابیت بر ثانیه با تخفیف 45 درصد از 2 میلیون و 970 هزار تومان به 1 میلیون 633 هزار تومان، سرعت 8 مگابیت بر ثانیه از 4 میلیون و 950 هزار تومان با تخفیف 40 درصدی به 2 میلیون و 970 هزار تومان، سرعت 20 مگابیت برثانیه از 10 میلیون و 10 هزار تومان با تخفیف 35 درصدی به 6 میلیون و 506 هزار تومان، سرعت 34 مگابیت بر ثانیه از 14 میلیون و 80 هزار تومان با 20 درصد تخفیف به 11 میلیون و 264 هزار تومان، سرعت 100 مگابیت بر ثانیه از 36 میلیون و 300 هزار تومان با 10 درصد تخفیف به 32 میلیون و 670 هزار تومان، سرعت 155 مگابیت بر ثانیه از 46 میلیون و 860 هزار تومان با 10 درصد تخفیف به 42 میلیون 174 هزار تومان کاهش می یابد.

مشترکان فعلی باید برای اصلاح قرارداد و استفاده از تسهیلات جدید به امور مشترکین اداره کل پشتیبانی دیتا شرکت مخابرات تهران مراجعه کنند.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
به گزارش بازار خبر

، رئیس اتحادیه کشوری طلا گفت:با کاهش قیمت جهانی طلا به کمتر از 1600 دلار در هر اونس هر چه قیمت طلا از سال 2008 افزایش یافته و پار سال به 1927 دلار رسیده بود از میان رفت.
 

 
 

کشتی آرای ادامه  داد : با این سقوط ، قیمت ها تقریبا شکسته شد که در نوع خود یک رکورد کاهش قیمت است.

محمد کشتی آرای در گفتگو با رادیو ایران اظهار داشت: این افت قیمت ها نشان دهنده بهبود اقتصادهای جهانی و کاهش بحران اقتصادی است.
 

 


وی ادامه داد  : در 4 ماه اخیر قیمت طلا روند نسبتا ثابتی داشت اما در روزهای اخیر به شدت کاهش یافته که بازار داخلی ارز و سکه را در ایران هم تحت تاثیر قرار  داده و ادامه واگذاری سکه های پیش فروش شده در بانک ملی هم بر قیمت ها تاثیر گذاشته است.

 

 


رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت :  نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز - 650 هزار تومان ، طرح جدید - 640 هزار تومان ، نیم سکه 320 هزار تومان و ربع سکه 177 هزار تومان  است که از دیروز به ترتیب 5 ، 8 ، 6 ‌و 2 هزار تومان کاهش نشان می دهد.

 

 


وی افزود : قیمت سکه های یک گرمی با توجه به افزایش تقاضای خرید به مناسبت روز مادر و روز زن بدون تغییر و حدود 103 هزار تومان است.

 

 


کشتی آرای قیمت هر گرم طلای 18 عیار را با 1500 تومان کاهش  64 هزار و 400 تومان اعلام کرد.

 

 


کشتی آرای با اشاره به انتخابات فرانسه و نوسان گفت : نرخ دلار ، یورو و پوند به ترتیب 1655 ، 2179 و 2720 تومان است.

 


وی گفت: هم اکنون قیمت ها با نرخ های جهانی هماهنگ است و با توجه به عرضه سکه های پیش فروش شده هیچ گونه حباب قیمتی یا قیمت های کاذب وجود ندارد.

گفتنی است، در حال حاضر قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1590 دلار و 50 سنت معامله می شود، البته ساعاتی پیش قیمت هر اونس طلا تا 1586 دلار هم کاهش یافته بود. قیمت هر اونس طلا در آغاز معاملات روز دوشنبه گذشته 1642 دلار و 10 سنت بود که تاکنون نزدیک به 56 دلار کاهش را تجربه کرده است.

10 ماه پیش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی حدود 1590 دلار بود.





تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:قیمت طلا به ۱۰ ماه پیش بازگشت,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

به گزارش باشگاه خبرنگاران، براساس گزارشات رسیده داروی بتافرون خارجی که برای کنترل علائم بیماری ام اس و درمان آن مورد استفاده قرار می گیرد درحال حاضر در داروخانه های مهم از جمله 29 فروردین و هلال احمر وجود ندارد و همین امر مشکلات زیادی برای این دسته از بیماران ایجاد کرده و شرکت پخش کننده نیز اعلام کرده تا 10 روز آینده هم این دارو به دست بیماران نمی رسد.
بنابراین گزارش، برخی از پزشکان معتقد هستند که این دارو باید از نوع خارجی مصرف شود و نوع ایرانی را برای بیماران خود تجویز نمی کنند به همین دلیل نایاب شدن این دارو باعث شد تا جمع کثیری از بیماران مقابل داروخانه ها تجمع کنند.
گفتنی است، هزینه این دارو با بیمه تأمین اجتماعی 256هزار تومان و دیگر بیمه ها تا 600هزار تومان هم می رسد اما خرید آزاد آن بیش از یک میلیون تومان است




تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:نایاب شدن داروی بتافرون در داروخانه ها ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

بهار مناسب‌ترین فصل اکران فیلم‌هاست. به خصوص در چند سال اخیر که تمایل مخاطب برای رفتن به سینما در این فصل و روزهای تعطیل بیشتر شده است. در این روزها، شورای صنفی نمایش با صلاحدید خود دستچینی از تولیدات سال قبل که در جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش درآمده‌اند، انتخاب می‌کند تا چرخ‎های سینما در همان آغاز سال جدید برای اهالی هنر خوب بچرخد.

 

نکته قابل توجه در این چینش‌ها توجه به موضوع فیلم و مناسب بودن آن برای نمایش در نوروز و احتمال پر فروش شدن آن است. اتفاقی که در سال‌های 87، 88، 89 و 90 افتاد. البته توقع اینکه همه فیلم‌های روی پرده نوروز یک مضمون را در بربگیرد یا اینکه همه این فیلم‌ها مختص کارگردانان اسم و رسم‌دار باشد، دور از ذهن است، چرا که سینمای ایران باید قابلیت فروش در طول یک سال را داشته باشد.

 

مقایسه فروش فیلم‌های پنج سال سینمای ایران در نوروز، نشان دهنده موفقیت سینمای ایران و انتخاب هوشمندانه فیلم‌ها در بعضی از سال‌ها و موفق نبودن انتخاب فیلم‌ها در سال‌‌های دیگر است. آمار و ارقام ارائه شده در تصویر زیر مربوط به سایت فارابی و فروش فیلم‌ها در تهران است چرا که آمار رسمی از فروش فیلم‌های سینمایی در کل کشور وجود ندارد. همچنین آمار فروش سال 87 نیز که در سایت فارابی اعلام نشده، بر اساس آمار و ارقام خبرگزاری‌های معتبر، درج شده است.

 

(برای دیدن اینفوگرافیک در ابعاد واقعی اینجا را کلیک کنید)




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab



به گزارش

عصر ایران

پروفسور " احمد مته ایشیکارا " مدیر سابق رصد خانه معروف " کاندیلی " استانبول در گفتگو با روزنامه آکشام با هشدار نسبت به وقوع زمین لرزه ای بزرگ در حوزه دریای مرمره از تلفات گسترده این زمین لرزه در شهر استانبول ابراز نگرانی کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه از زمان وقوع آخرین زمین لرزه در این حوزه بیش از 100 سال می گذرد گفت که وی زلزله ماه اوت سال 1996 استانبول را نیز پیش بینی کرده بود.

از نظر این دانشمند ترکیه ای شهر استانبول روی گسلی است که منطقه جنوبی این گسل  در 100 سال اخیر بدون هیچ گونه فعالیت بوده و همین مساله نگرانی را از شدت زلزله احتمالی بیشتر می کند.

پروفسور ایشیکارا در سال های گذشته همواره تلاش کرده است تا به افکار عمومی و مسئولان ترکیه درباره زلزله احتمالی استانبول هشدار دهد . وی بدین منظور روزهای جمعه به مساجد می رود تا از حضور مردم در نماز جمعه استفاده کرده و به آنها درباره زلزله هشدار دهد.

گفتنی است بنا به نظر بسیاری از کارشناسان شهر تهران نیز همچون استانبول روی گسل های زلزله خیز است و ازدحام جمعیت و سازه های غیر ایمن این شهر را نیز همچون استانبول به لحاظ ریسک ناشی از آسیب های زلزله در معرض خطر قرار داده است.

می توان گفت شهرهای تهران و استانبول از این جهت هم داستان هستند و هر دو شهر بزرگ و عمده در منطقه زیر سایه تهدید دایمی وقوع زلزله مرگبار که تلفات آن ممکن است به صدها هزار نفر برسد ، زندگی می کنند.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 67
بازدید دیروز : 182
بازدید هفته : 524
بازدید ماه : 502
بازدید کل : 150283
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Alternative content