به گزارش  باشگاه خبرنگاران سردار تنگسيري امروز در چهارمين همايش فصلي معاونان و مديران سازمان ورزشي شهرداري تهران در قشم افزود: ايران ناوهاي هواپيمابر غير قابل غرق شدن را براي حفاظت و امنيت جزاير ايراني و تنگه هرمز در آبهاي منطقه خليج فارس مستقر کرده است.

وي حضور90 ناو در منطقه خليج فارس را نامشروع، نامفهوم و مخل امنيت و آسايش اعلام کرد و گفت: زماني بهانه حضور نيروهاي بيگانه در خليج فارس صدام حسين بود اما اکنون بهانه اي براي حضور آنان وجود ندارد.

سردار تنگسيري تاکيد کرد: ايران و عمان مي توانند امنيت را در خليج فارس برقرار کنند و نيازي به وجود بيگانگان در منطقه نيست.

جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه بر درک ارزش خليج فارس وجزاير ايراني تاکيد کرد و گفت: به جاي نام ابوموسي؛ به اين جزيره بوموسي گفته شود زيرا ما خيري از ابوها نديده ايم.

چهارمين همايش فصلي معاونان و مديران سازمان ورزشي شهرداري تهران با حضور 130 نفر از برگزيدگان ورزشهاي ملي و قهرماني/ روساي فدراسيونها و پيش کسوتان ورزشي تا فردا در قشم ادامه دارد.

هدف از برگزاري اين همايش تجليل از ورزشکاران ، شهدا و ايثارگران خليج فارس و پاسخ کوبنده قهرمانان ايراني به ياوه گوئيهاي شيخ نشين امارات عربي متحده اعلام شده است.





ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

در حال حاضر متقاضیان در بازار مسکن تهران به سختی می‌توانند واحد مورد نظرشان را که از لحاظ قیمت فروش ارزنده باشد پیدا و خریداری کنند. ممکن است‌این روزها برخی خریداران در بازار مسکن تصور کنند که اگر قیمت واحدهای مشابه را نسبت به یکدیگر مقایسه کنند، می‌توانند نرخ حقیقی را در بین قیمت‌های کاذب و حبابی مشخص کنند اما به گفته مشاوران املاک در شرایط فعلی بازار مسکن که اکثر قیمت‌های پیشنهادی، کاذب هستند و فروشنده‌ها قیمت فروش واحدهای خود را بر اساس شنیده‌ها و شایعات و رقابت با فروشنده‌های دیگر تعیین می‌کنند، تشخیص نرخ واقعی کار دشواری خواهد بود.
 
 
یکی از فعالان بازار مسکن در غرب تهران درباره تشنج قیمت در بازار واحدهای مسکونی فروشی به «دنیای اقتصاد» گفت: باید مسوولان مسکن قبول کنند که درصدی از گرانی‌ها به دلیل طرح‌‌ها و برنامه‌هایی است که آنها برای‌ آینده مسکن در نظر می‌گیرند اما با وقفه بسیار آن را عملی می‌کنند و از آنجایی که فروشنده‌ها و سازنده‌ها صبر و حوصله ندارند تا پیامدهای طرح پیشنهادی را بعد از عمل نظاره کنند و بعد تصمیم بگیرند، به همین خاطر آنها قبل از هر اتفاقی بر اساس شنیده‌ها تصمیم می‌گیرند که در بازار چطور رفتار کنند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی، آخرین سوژه در سال جاری طی 2 ماه گذشته بوده كه بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی را سخت‌گریبان گیر خود کرده است.






تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:قیمت مسکن در 50 محله تهران ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab


بیداری اسلامی به روایت زنان یمنی



نمایشگاه نظامی سوفکس در امان- اردن



نقاشی 3 بعدی در پکن- چین



مسابقات دو ماراتن با پاهای بیونیک- انگلیس





آماده شدن کره ای ها برای برگزاری جشن سالروز تولد بودا





آزمایش زیردریایی دو نفره در یک کارخانه کشتی سازی در چین 



روسای جمهور فعلی و آینده فرانسه در مراسم سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در اروپا


هنرنمایی سیک های هندی در شکستن نارگیل



سقوط تخته سنگ بر روی ماشین و کشته شدن 6 نفر در ویتنام



آماده شدن پوتین برای شرکت در مسابقه هاکی







بدون شرح!





تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:تصاویر روز/ ورزش جدید آقای پوتین,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 معاملات حجم بالاي طلا براي تحويل در ماه ژوئن در بازار كامكس نيويورك، 34.60 دلار يا 2.1 درصد كاهش يافت و به 1604 دلار رسيد كه پايين‌ترين قيمت نهايي از سوم ژانويه بود. بهاي طلا براي تحويل در ماه مه نيز با 2.1 درصد كاهش به 1604 دلار در هر اونس رسيد.

بهاي معاملات طلا در ماههاي اخير كه بحران بدهي منطقه يورو تقاضاي سرمايه‌گذاران را به سمت دلار آمريكا به عنوان يك سرمايه گذاري مطمئن هدايت كرده، معمولا پايين‌تر بوده است.

دلار قوي‌تر، معاملات طلا به دلار را براي خريداراني كه از ارزهاي ديگر استفاده مي كنند، گرانتر مي‌كند. در بحبوحه افزايش نگرانيها نسبت به احتمال فلج شدن سيستم مالي اروپا، دلار دارايي مطمئن‌تري نسبت به فلزات ارزشمند به شمار مي‌رود.

به گفته معامله‌گران، سقوط بازارهاي سهام و كالاهاي ديگر نيز به روند فروش طلا شتاب بخشيده است، زيرا مشاركت كنندگان در اين بازار ناچارند براي جبران ضرر در بازارهاي ديگر، نقدينگي كسب كنند.

قيمتهاي طلا در آغاز سال 2012 با اين ديد كه بانكهاي مركزي در اروپا و آمريكا دور جديدي از سياستهاي پولي را براي رونق رشد اقصادي اجرا مي‌كنند، افزايش يافته بود. چنين سياستهايي سرمايه گذاران را براي پشتيباني از سرمايه، از بازارهاي ارزي به سمت طلا مي‌كشاند، اما با سكوت اخير بانك مركزي آمريكا در مورد تدابير محرك اقتصادي جديد و درخواست بانك مركزي اروپا از دولتهاي اروپايي براي در پيش گرفتن اقدام براي رشد اقتصادي، پيش‌بيني‌ها در مورد چشم اندازهاي طلا تيره شده است و قيمتهاي اين فلز از سطح بالاي 1800 دلار در اواخر فوريه كاهش يافته است.

نقره نيز همگام با طلا كاهش بها داشت و با 2.2 درصد يا 63.3 سنت كاهش بها، به 29.495 دلار در هر اونس رسيد كه پايينترين قيمت نهايي از اواسط ژانويه بود.




تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:سقوط قيمت جهاني طلا,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

به گزارش باشگاه خبرنگاران، قلعه ها ، پادگان ها و میادین جنگ از جمله پرطرفدارترین جاذبه های توریستی در جهان هستند. لحضات بسیار مهمی از تاریخ بشریت در این مکان ها شکل گرفته است که درنوع زندگی امروز ما نیز اثر دارد. چه بسا اگر آن وقایع به گونه ای دیگر رقم می خورد زندگی امروز ما نیز به شکل دیگری رقم می خورد. در این مطلب شما را با تعدادی از معروفترین قلعه ها و دژهای نظامی در جهان آشنا کنیم.

د‍ژ Biruaslum
این دژ در مجموع الجزایر "Barra" در غرب منطقه " Vatersay" در کشور انگلستان واقع شده است. این قلعه در یک منطقه صخره ای در نزدیک ساحل دریا واقع شده است که ترکیبی از صخرها و دره های عمیق اطراف آن را پوشانده اند. ارتفاع این صخره در مناطقی به 72 متر نیز می رسد. این قلعه که در لبه این صخره ها قرار گرفته است در دوران کهن و با دیوارهایی به عرض 2 متر و ارتفاع 3 متر ساخته شده اند که در حدود 90 متر در طول سطح صخره ای ادامه دارد.

تاریخچه این قلعه و این که دقیقا در چه زمانی و دقیقا به چه منظوری ساخته شده است مشخص نیست. تعدادی از کارشناسان "عصر آهن" را زمان ساخت این برج می دانند. به هر حال این قلعه بارها در زمان محاصره ها و حملات اقوام وایکینگ به اسکاتلند مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه بازدید از این قلعه با توجه به شرایط خاص جغرافیایی محل قرار گیری آن کمی مشکل است.

قلعه تغلق آباد
در سال 1321 میلادی مردی با نژاد ترک با نام "قاضی مالک" با تغییر نام خود به " قیاس الدین تغلق" سلسله ای را در شهر دهلی در هندوستان امروزی تاسیس کرد. او پس از به حکومت رسیدن شروع به ساخت استحکامات گسترده دفاعی در جنوب دهلی کرد تا بتواند از شهر در مقابل هجوم مغول ها دفاع کند. او به منظور ساخت این استحکامات تمامی کارگران موجود در دهلی را مورد استفاده قرار داد. این تاسیسات وسیع شامل سه بخش مسکونی، یک دژ نظامی و یک اقامتگاه سلطنتی بود. این تاسیسات دارای تعداد زیادی تونل و راه های زیرزمینی و همچنین 52 دروازه بود که امروزه 13 عدد از آن باقی مانده است. ارتفاع دیوارهای این دژ بین 10 تا 15 متر بوده است.

در درون این مجموعه خانه های سنگی بسیار بزرگی و همچنین تعدادی مقبره وجود دارد که مهمترین آنها مربوط به خود قاضی مالک است. بر اساس اطلاعات موجود او در سال 1324 بر اثر سقوط سایبان بالای سرش بر روی او کشته می شود. این حادثه باعث می شود تا مردم این مکان را نفرین شده به حساب آورند و تا سال 1327 این مکان به طور کامل تخلیه می شود. بخش های زیادی از این قلعه در طول زمان تخریب شده و یا به دلیل رشد بیش از حد گیاهان قابل دسترسی نیست اما سایر بخش های آن همچنان در دسترس بوده و یکی از بهترین جاذبه های توریستی کشور هند است.

قلعه de San Marcos
ایالت فلوریدا در سواحل شرقی آمریکا سالهای زیادی تحت کنترل امپراتوری اسپانیا بوده است. در شمال شرق این ایالت شهری به نام سنت آگوستین وجود دارد که در سال 1565 ساخته شده است و هنوز هم وجود داشته و زندگی در آن جریان دارد. این شهر در حال حاضر قدیمی ترین شهر دارای سکنه در آمریکا است که توسط اروپایی ها ساخته شده است. در طول سالهای پس از ساخته شدن این شهر مواردی از حملات مثل حمله دزدان دریایی انگلیسی در سال 1668 به این شهر باعث شد تا مسئولین به فکر ساخت استحکامات دفاعی برای این شهر بیافتند.

این قلعه با چهار باروی اصلی در 4 گوشه آن بعلاوه تعداد زیادی جایگاه مخصوص شلیک توپ به همراه تاسیساتی برای زندگی نیروهای پیاده نظام ساخته شد. در سال 1702 میلادی انگلیسی ها به این قلعه حمله کردند که در نتیجه آن کلیه اهالی شهر و نیروهای نظامی به درون این قلعه پناه بردند. پس از بمباران سنگین این قلعه انگلیسی ها نتوانستند این مکان را تصرف کرده و به ناچار از آن عقب نشینی کردند. در سال 1763 این قلعه توسط انگلیسی ها فتح شد. در سال 1819 نیز ایالت فلوریدا از کنترل اسپانیا خارج شده به آمریکا پیوست.

خانه پاولو
نبرد استالینگراد در طول جنگ دوم جهانی یکی از مهمترین نبردها بود که با شکست آلمان ها پایان یافت و به قول بسیاری از مورخان سر آغاز فروپاشی آلمان نازی از این نبرد به بعد بود. در طول این جنگ شهری خونبار دو طرف شدیدا به دنبال نقاط استراتژیک و مرتفع بودند که به آنان توانایی تسلط بر میدان نبرد را بدهد. یکی از این نقاط خانه ای 4 طبقه مشرف به رود ولگا بود که میدان دیدی در حدود 1 کیلومتر به سمت شمال ، جنوب و غرب شهر داشت. آلمان با یک حمله توانسته بودند تا این شهر را خانه را تصرف کنند.

در سپتامبر 1942 میلادی یک دسته 30 نفره از سربازان روسی به فرماندهی گروهبان یاکو پاپلو به این خانه حمله کردند و پس از از دست دادن 26 نفر از سربازان توانستند این ساختمان را پس بگیرند. روسها این خانه را با حجم زیادی از انواع سلاح های سبک و سنگین مجهز کردند و به شدت به دفاع مشغول شدند. پشتیبانی از این مکان نیز توسط راه های زیرزمینی صورت می گرفت. آلمانی ها با وجود تلاش های فراوان نتوانستند این ساختمان را تصرف کنند و البته متحمل تلفات سنگین نیز شدند. ژنرال ژوکوف فرمانده نیروهای شوروی در نبرد استالینگراد گفته بود: آلمانی ها بیش از تلفاتی که برای تصرف شهر پاریس متحمل شدند در برابر خانه پاپلو متحمل شدند. در نهایت و پس از پایان جنگ گروهبان پاپلو به عنوان "قهرمان اتحاد شوروی" شناخته شده و خانه مذکور نیز پس از مرمت با نشانه هایی از آن دوران تزئین شد.

لانه گرگ
در سالهای آغازین جنگ دوم جهانی و با توجه به افزایش سریع قلمرو آلمان ها هیتلر دستور داد تا در نقاط مختلفی از سرزمین های اشغالی در اروپا ستادها و مراکز فرماندهی خاصی برای او و دستیارانش ساخته شود. با شروع عملیات نظامی بر علیه اتحاد شوروی سابق یک مجموعه مخصوص در داخل خاک لهستان اشغالی و در منطقه پروس شرقی ساخته شده که به نام "لانه گرگ" شهرت یافت. هیتلر از 23 ژوئن 1941 تا 20 نوامبر 1944 در مجموع 800 روز را در این محل گذراند. این محل تعداد بسیار زیادی راهرو و اتاق مخفی بود و در اطراف آن چیزی در حدود 54 هزار مین کاشته شده بود.

در هر زمان چیزی در حدود 2000 نفر در این مکان کار و زندگی می کردند. در 20 جولای 1944 این مکان محلی بود که سوء قصدی نافرجامی بر علیه هیتلر در آن رخ داد . در 25 ژانویه 1945 و به دلیل نزدیک شدن واحدهای ارتش شوروی به این محل این مکان توسط نازی ها منفجر شد. با وجود استفاده از حجم زیادی از مواد منفجره بسیاری از تاسیسات موجود در این محل سالم باقی ماندند. این محل دو روز پس از آن توسط ارتش سرخ تصرف شد. این مکان در حال حاضر سالیانه پذیرای 180 هزار توریست است.

قلعه Berezhany
در سال 1534 میلادی فرمانده نظامی و سیاستمدار لهستانی "Mikołaj Sieniawski " تصمیم گرفت تا در ناحیه "Berezhany" در غرب اوکراین امروزی یک دژ مستحکم و به نوعی غیرقابل نفوذ را بسازد. او به این منظور یک منطقه باتلاقی در جزیره ای کوچک در نزدیک رود "Złota Lipa " نزدیک به بیست سال برای ساخت زمان برد و به نظر بسیاری از کارشناسان یکی از برترین بناهای ساخته شده در قرن شانزدهم میلادی بود. قطر دیوارهای این قلعه 6 متر بود. این بنا در طول تاریخ بارها مورد تاخت و تاز اقوام بسیاری قرار گرفت اما همچنان پابرجا باقی ماند. جنگ اول جهانی آسیب شدیدی به این بنا وارد کرد و در زمانی که شوروی آن را تصرف کرد نیز بخش زیادی از آن از بین رفت. امروزه باقی مانده های این بنا در کشور اوکراین قرار دارد.

قلعه Corfe
در کشور انگلستان قلعه های زیادی وجود دارد که یکی از آنها قلعه " Corfe" است. در سال 1066 ویلیام فاتح پس از تصرف انگلستان دستور داد تا در سراسر قلمرو او در اروپا قلعه هایی ساخت شود. در مجموعه 36 قلعه ساخته شد. یکی از این قلعه ها که توسط اقوام نورمن ساخته شد " Corfe" نام دارد که در زبان اقوام ساکسون به معنی "شکاف" است.

این قلعه بر روی تپهای پوربک ساخته شده بود تا امنیت مسیرهای مواصلاتی در آن منطقه را تامین کند. این قلعه برخلاف بسیاری از قلعه های انگلیسی که در آن دوران در کنار رودها و در درون دره ها ساخته می شدند بر بالای تپه ها ساخته شده است. در طول جنگهای داخلی انگلستان بین سالهای 1642 تا 1651 میلادی این قلعه محل تجمع نیروی های وفادار به سلطنت بود و دو بار به محاصره درآمد. در طول این درگیری ها بخش های زیادی از این قلعه تخریب شد. در حال حاضر این قلعه سالانه مورد بازدید 200 هزار توریست قرار می گیرد




تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:گشتی در دژهای معروف دنیا +عکس ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ترافیک ،کمبود فضای کلی و مکانی برای پارک کردن خودرو امروزه به معظلات اصلی شهرهای بزرگ تبدیل شده اند. کارشناسان معتقد هستند که شهرهای آینده که بیش از پیش به سمت ساخت آپارتمانها و برج ها می روند نیز با این مشکل سر و کار خواهند داشت. این مشکل ذهن بسیاری از طراحان اتومبیل را به خود مشغول کرده است و آنان را به نوعی مجبور کرده است که با ایجاد تغییراتی در طرح های خود به سمت حل این معضل بروند.

"رومان میستیوک" به عنوان یک طراح اتومبیل طرحی زیبا و بسیار پیشرفته برای خودرویی در آینده ارائه داده است که می تواند گره گشای بزرگی برای معضل ترافیک و کمبود فضای شهری برای پارک خودرو باشد. او در طرح خود که " METROMORPH " نام دارد برای حل مشکل ترافیک به سمت طرحی کوچک و سبک رفته است که علاوه بر دارا بودن قابلیتهای آیرودینامیکی از ارتفاع و اندازه کمی بهره می برد و در نتیجه فضای کمتری را اشغال می کند.

درب ها نیز در این خودرو به گونه ای طراحی شده اند که پس از باز شدند بر روی سقف جمع می شوند تا فضای کمتری را اشغال کنند. چرخ های این خودرو نیز در درون بدنه آن کار شده و مشخص نیستند.

اما به منظور حل مشکل جای پارک این خودرو به گونه ای طراحی شده است که به مانند یک بالابر خود را به بدنه بیرونی ساختمان وصل کرده و بالا می رود. در این حالت صندلی شما با یک چرخش به یک مبل راحتی تبدیل می شود و با توجه به بدنه شفاف موجود در این خودرو و دید 360 درجه شما می توانید در خودرو خود نشسته و از منظره اطراف لذت ببرید. دربهای مخصوصی که در آپارتمان ها وجود دارد این اجازه را می دهد که از درون اتومبیل مستقیما به آپارتمان وارد شویم




تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:اتومبیل آسانسوری +عکس,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، اين در حالي است که حدود دو ماه از بسته شدن اردوگاه اين گروهك تروريستي در عراق مي گذرد.

دادگاه استيناف منطقه کلمبيا در امريکا استدلالها را در خصوص دادخواست منافقين استماع کرد. اين گروهك خواستار صدور حکمي است که وزارت خارجه آمريکا را يا وادار به خارج کردن نام اين گروهك از فهرست سازمانهاي تروريستي کند، يا آن را ملزم به چنين اقدامي ظرف دوره زماني مشخص کند.

گروهک تروريستي منافقين از اردوگاه اشرف در عراق خارج و به مکاني در پايگاه نظامي سابق آمريکا در بغداد منتقل شده اند. دولت اوباما اعلام کرد انتقال بقيه اعضاي اين گروه که حدود 1200 نفر هستند نيز قرار است در نه هفته آينده صورت گيرد.

رابرت لوب از وکلاي وزارت دادگستري آمريکا که به نمايندگي از جانب دولت اوباما در دادگاه استيناف حضور يافت، گفت : کلينتون قصد دارد درباره درخواست گروه مزبور براي خارج کردن نام آن از فهرست سازمانهاي تروريستي خارجي آمريکا دست کم ظرف شصت روز پس از آخرين انتقال اعضاي گروه تصميم گيري کند.

اين نخستين بار است که وزارت خارجه آمريکا به طور علني يک جدول زماني تقريبي براي تصميم گيري درباره اين مسئله ارائه کرده است.

لوب اذعان کرد که دوره شصت روزه براي تصميم گيري در اين خصوص ممکن است واقع بينانه نباشد، زيرا آنها به شواهد و مدارک بيشتري دست خواهند يافت که مستلزم بررسي است، اما کلينتون به وي اجازه داده بود طرحش را به دادگاه استيناف اعلام کند.

کلينتون ماه فوريه اعلام کرده بود تغيير مکان اردوگاه منافقين عامل اصلي در تصميم گيري در خصوص خروج نام اين گروه از فهرست سازمانهاي تروريستي است.

نام اين گروه سال 1997 به فهرست سازمانهاي تروريستي خارجي آمريکا اضافه شد.




تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:تلاش كلينتون براي خروج نام منافقين از ليست سياه,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab




تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:استاد آنتی تقلب!+عکس,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

تقی پور در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: در حال حاضر میزبانی 95 درصد از سایت های دولتی در داخل کشور انجام می شود و با ابلاغی که صورت گرفته باقی مانده هم به داخل کشور منتقل خواهند شد.
وی خاطر نشان کرد: در گام بعدی میزبانی سایتهای بخش خصوصی به ویژه سایتهایی که به بخش دولتی سرویس می دهند باید به داخل کشور منتقل شوند تا امنیت آنان از نظر سرقت و یا تغییر اطلاعات حفظ شود چون داده ها در مسیری که به مکان میزبانی منتقل می شوند و بر می گردند مخاطراتی آنان را تهدید می کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص مراکز داده داخلی افزود: پیش بینی شده تا هر استان به طور مجزا برای خود یک مرکز داده داشته باشد و یک مرکز داده اصلی با رزرو در دو منطقه از کشورمان ایجاد شود تا اطلاعات به صورت کامل حفاظت شود




تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:تقی پور: افزایش ضریب ایمنی سایتهای دولتی,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
 



تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:غلط نامه طنز! +عکس,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 102
بازدید دیروز : 182
بازدید هفته : 559
بازدید ماه : 537
بازدید کل : 150318
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Alternative content