به گزارش خبرنگار مهر، آمارهای رسمی حاکی از آن است که در 15 ماه نخست اجرای فاز نخست قانون هدفمندسازی یارانه‌ها دولت حدود 25 هزار میلیارد تومان درآمد از محل آزادسازی قیمت حاملهای مختلف انرژی کسب کرده است.

 

 

 

با این وجود، دولت سناریوی 135 هزار میلیارد تومانی را برای اعتبار اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در قالب لایحه بودجه سالجاری به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد که این پیشنهاد با مخالفت شدید اهالی بهارستان مواجه شد.

 

 

 

 

در نهایت اعضای کمیسیون تلفیق روز گذشته اعتبار 66 هزار میلیارد تومانی را برای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تصویب کردند که سهم اعتبار یارانه نقدی از این میزان، 48 هزار میلیارد تومان تعیین شده است.

 

 

 

 
 
 
 
از 66 هزار میلیارد تومان درآمد هدفمندی یارانه‌ها در سال 91 براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، حدود 10 هزار میلیارد تومان از محل یارانه نان، آرد و برق، حدود 4 هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض و مابقی ( حدود 50 هزار میلیارد تومان) از محل اصلاح قیمت حاملهای انرژی تامین خواهد شد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

برهمین اساس، با تصویب اعتبارات فاز دوم هدفمندی یارانه ها پیش بینی می‌شود فقط از محل اصلاح قیمت حاملهای مختلف انرژی همچون بنزین، گازوئیل، گاز طبیعی، نفت سفید، نفت کوره، CNG و برق باید حدود 50 میلیارد تومان درآمد کسب شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

مقایسه درآمد اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه ها در مدت 15 ماه با اجرای فاز دوم این جراحی اقتصادی در مدت 9 تا 10 ماه امسال از رشد افسار گسیخته‌ای قیمت حاملهای انرژی حکایت می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

به عبارت دیگر، در صورتی که درآمد بیش از 50 هزار میلیارد تومانی دولت از محل اصلاح قیمت حاملهای انرژی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شود، باید منتظر افزایش قیمت حاملهای مختلف انرژی با شیبی بیش از 20 درصد در گام دوم هدفمندسازی یارانه‌ها باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

در این صورت، ظهور بنزین بیش از 1000 تومانی، گازوئیل 300 تومانی و افزایش چند برابری قیمت برق، گاز طبیعی و CNG به عنوان پرطرفدار ترین حاملهای انرژی در فاز دوم هدفمندی دور از دسترس نخواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

این در حالی است که بررسی آمارها نشان می دهد در مدت زمان حدود 15 ماه بیش از 51 هزار میلیارد تومان منابع هدفمندی یارانه‌ها بوده که از این میزان، تنها 47.9 درصد منابع از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی و کالاها و خدمات، 52.1 درصد دیگر شامل 22.7 درصد از محل بودجه عمومی دولت، 11 درصد به طور مستقیم از محل نفت خام و میعانات گازی و 17.6 درصد از محل منابع بانک مرکزی گزارش شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

افزایش بیش از 20درصدی قیمت انرژی قانونی نیست

 

 

 

 

 

 

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون تلفیق مجلس در گفتگو با مهر در واکنش به احتمال رشد افسار گسیخته قیمت حاملهای مختلف انرژی در فاز دوم هدفمندی یارانه ها، گفت: در فاز دوم هدفمندی دولت تنها مجوز افزایش 20 درصدی قیمت حاملهای مختلف انرژی همچون بنزین، گازوئیل، گاز طبیعی و برق را دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نماینده مردم آمل در خانه ملت با اعلام اینکه روز گذشته کلیات درآمد فاز دوم هدفمندی یارانه ها در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شد، تصریح کرد: قطعا در تصویب جزئیات موضوع افزایش تا سقف 20 درصدی قیمت حاملهای مختلف انرژی به دولت تذکر داده خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

وی افزایش بیش از 20 درصدی قیمت حاملهای انرژی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را غیر قانونی اعلام کرد و افزود: برای کسب درآمد هدفمندی یارانه ها در فاز دوم مهلت زمانی خاصی هم تعیین نشده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

افزایش 70 درصدی قیمت گاز و بنزین در فاز دوم هدفمندی

 

 

 

 

 

 

الیاس نادران عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم در گفتگو با مهر با بیان اینکه کسب درآمد بیش از 50 هزار میلیارد تومانی منجر به افزایش 70 درصدی قیمت حاملهای مختلف انرژی خواهد شد، افزود: اگر اعتبار 135 هزار میلیارد تومانی دولت تصویب می شد که باید انتظار افزایش چندین برابری قیمت سوخت و انرژی در کشور بودیم.

 

 

 

 

 

 

 

نماینده مردم تهران در خانه ملت با یادآوری اینکه در فاز اول هدفمندی یارانه‌ها قیمت مجموعه سبد حاملهای مختلف انرژی حدود 2.5 برابر افزایش یافت، بیان کرد: اما روز گذشته کمیسیون تلفیق در مجموع با تصویب اعتبار 66 هزار میلیارد تومانی مانع ظهور بنزین مثلا 2000 تومانی در فاز دوم هدفمندی یارانه ها شده است.



ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 

 محمدرضا خباز نماينده مردم کاشمر در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در خصوص شائبه هايي مبني بر آغاز فاز دوم هدفمندي يارانه ها از خردادماه سال جاري گفت:‌ قانون هدفمندکردن يارانه ها، هدفمندکردن را به تدريج و در طول 5 سال پذيرفته بنابراين براي شروع فاز دوم مبلغ آن را بايد مجلس تصويب کند. 

 

 

وي در ادامه افزود: برداشت ما از قانون اين است که دولت 100 هزار ميليارد تومان يارانه ميدهد که طبق قانون هدفمندي يارانه به تدريج سالي 20 هزار ميليارد تومان آن را بايد هدفمند کند يعني سال 89، 20 هزار ميليارد تومان، سال 90، 40 هزار ميليارد تومان، سال 91، 60 هزار ميليارد تومان، سال 92، 80 هزارميليارد تومان و سال آخر يعني سال 93، 100 هزار ميليارد تومان از يارانه ها را هدفمند مي کند بنابراين اين موضوع چون در قانون آمده است دولت نمي تواند خلاف آن عمل کند، اگر چه نظر دولت آن است که 5 سال زياد است وبايد 2 ساله يا حداقل سه ساله کار تمام مي شد لذا اين دو نظر باعث شده که اين کار مقداري به چالش کشيده شد. 

 

 

 

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه با توجه به مبلغي که مجلس تعيين مي کند دولت بايد به استناد آن کار را شروع کند اظهار داشت: تا آخر ارديبهشت هيچ تغييري در روند هدفمندي ها صورت نخواهد گرفت و بعد از آن اگر قرار باشد تغييري انجام شود بايد بر مبناي مبلغي باشد که در بودجه خواهد آ‌مد. 

 

 

خباز در خاتمه خاطرنشان کرد: يقينا تا آخر ارديبهشت بودجه نهايي خواهد شد و تکليف دولت در اعمال قانون و شروع فاز دوم هدفمندي مشخص مي شود لذا پس از تصویب بودجه 91 فاز دوم هدفمندی یارانه ها آغاز می شود.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 




تاریخ: شنبه 6 خرداد 1386برچسب:حجم پرونده اختلاس بیمه +عكس ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 به گزارش فارس، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر ديروز  در بازدید از معاونت عمرانی این دانشگاه با اشاره به اینکه باید در طرح‌های ملی با مدیریت صحیح برآورد مالی صورت پذیرد، گفت: در گذشته به برخی افراد وام‌هایی داده می‌شد که روند بازپس دهی آنها صحیح نبود و همین عدم مدیریت صحیح بدهی 2600 میلیارد تومانی را در دامان دانشگاه آزاد انداخته است.

وی با بیان اینکه در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد مشاهده شده است که مجتمعی پیش از اینکه به بهره ‌برداری برسد، دچار رانش شده است، افزود: باید به مسائل فنی و استانداردها توجه شود؛ در گذشته بعضی امور خوب پیش می‌رفت اما گاهی شاهد مدیریت مناسبی نبودیم.

دانشجو با اشاره به اینکه درآمدهای دانشگاه آزاد به نوعی بیت‌المال به حساب می‌آید، اظهار داشت: در گذشته حدود 10 نفر از اساتید دانشگاه آزاد بودند که حقوق 90 میلیون تا 100 میلیونی می‌گرفتند و از طرفی اساتیدی را نیز داشتیم که حقوق کامل نمی‌گرفتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به ماجرای انتصابش به ریاست این دانشگاه اشاره کرد و تصریح کرد: ما پیشتر از این دعواهایمان را کرده‌ایم و زورشان نرسید که از این اتفاق (رسایت دانشجو بر دانشگاه آزاد) ممانعت کنند.

به گفته دانشجو، اگر بتوان از برخی پنهان‌کاری‌های مالی جلوگیری شود، 10 تا 20 درصد صرفه‌جویی مالی در بودجه‌ها داریم.

وی تاکید کرد: سه هدف اصلی در روند عمرانی پروژه‌ها باید بر مبنای رعایت استانداردها،‌ مشخص شدن منابع مالی و مدیریت صحیح و عدم دوباره کاری‌ها استوار باشد.

رئیس دانشگاه  آزاد خطاب به کسانی که به دنبال پیشرفت دانشگاه آزاد هستند، گفت: اگر کسی برای دانشگاه آزاد دلسوزی می‌کند باید حمایت کند، همان‌گونه که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نیز تاکنون حمایت خود را اعلام کردند.

در پایان این مراسم دانشجو در پاسخ به یکی از کارمندان معاونت عمرانی درخصوص اختلاف حقوق کارمندان دانشگاه آزاد با کارمندان نهادهای دولتی خاطرنشان کرد: پیش از این افزایش حقوق کارمندان دانشگاه آزاد سالانه 10 درصد بود؛ اگر از 10 سال پیش مدیران قبلی به این مساله توجه می‌کردند شاید اکنون حقوق کارمندان دانشگاه آزاد بالاتر از این بود ولیکن پیشنهادی دادیم تا با آنالیز هزینه، این رقم را افزایش دهیم و به 15درصد برسانیم که البته صحیح این است که این درصد باید در حداقل حالت با افزایش حقوق سالیانه کارمندان دولتی یکی باشد.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 ... 27 28 29 30 31 ... 32 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 261
بازدید ماه : 1928
بازدید کل : 149713
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Alternative content