قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی با 2 دلار و 40 سنت افزایش به 1766 دلار و 90 سنت رسید. همزمان نرخ فروش هر دلار امریکا در بازار تهران به 2600 تومان رسید. براین اساس هر گرم طلای 18 عیار به 107 هزارتومان افزایش یافت.
افزایش نرخ آزاد غیر رسمی دلار در شرایطی است که در اتاق معاملات ارزی که از روز گذشته در وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده نرخ دلار آزاد رسمی از 2404 تومان به 2362.2 تومان کاهش یافته است.
جدول قیمتها در پایان معاملات ظهر امروز بازار ارز و طلا  بدین شرح است:
نوع ارز و سکه(قیمت:تومان)
قیمت ظهرسه شنبه
دلار آمریکا
2600
یورو
3360
پوند
4240
درهم امارات
710
تمام سکه طرح قدیم
1048000
تمام سکه طرح جدید
1048000
نیم سکه
524000
ربع سکه
 

262000






ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

این روزها برای اجاره یک واحد مسکونی یک خوابه با متراژ 40 متر مربع در تهران، طبق شواهد مسکن، متقاضیان باید حداقل 17 میلیون تومان و حداکثر 41 میلیون تومان در قالب رهن کامل پرداخت کنند.

با مبالغ اعلام شده مستاجران این توانایی را خواهند داشت که واحدی در حوالی میدان شاهپور یا در خیابان خواجه عبدا... را اجاره کنند.

این میزان متراژ ممکن است کمترین امکانات یا مزایا را در اختیار متقاضی قرار دهد، اما از طرف دیگر همچنین واحدهایی با امکاناتی همچون پارکینگ و انباری در بازار مسکن به مستاجران عرضه می‌شود.

جمع بندی درباره بازار اجاره واحدهای مسکونی با متراژ 40 متر مربع نشان می‌دهد که اکثر مالکان واحدهای خود را به صورت رهن و اجاره به متقاضیان اجاره می‌دهند.

بازار این دسته از فایل‌های اجاره به دلیل اندازه متراژ واحدها، احتمال دارد متقاضیانی که در قالب خانواده هستند را کمتر جذب کند، مالکان در آگهی‌های خود اعلام می‌کنند که از اجاره واحدشان به افراد مجرد استقبال هم می‌کنند.

ستون امروز نبض بازار به معرفی تعدادی واحد مسکونی اجاره‌ای با متراژ 40 متر مربع پرداخته که به این شرح است...

 

متن کامل خبر + جدول در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد که ایران در نشست 19 سپتامبر (29 شهریور) میان کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سعید جلیلی، مذاکره‌کننده ارشد ایران با 1+5، پیشنهاد کرده است غنی‌سازی 20 درصدی را در ازای رفع تحریم‌ها علیه ایران متوقف می‌کند.
او در ادامه گفت‌وگو با این خبرگزاری با اشاره به مذاکرات ایران و آژانس افزود...
 
ادامه خبر در ادامه مطلب...


ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

عنايت‌الله هاشمي عضو کميسيون صنايع و معادن در گفتگو با خبرنگاربازار خبر با اشاره به کمک به خودروسازان و تأمين مالي آنها در شرايط کنوني گفت : ما مجبوريم که به خودروسازان کمک کنيم، اما لازم است در اين باره سازو کار هايي در نظر گرفته شود، چرا که معمولاً قانون و نظام براي خودروسازان تسهيلاتي را در نظر گرفته و محدوديت‌هايي را براي توليدکنندگان و واردکنندگان پيش‌بيني کرده، بنابراين اين بخش از صنعت نبايد نيازي به تسهيلات از سوي دولت داشته باشند. 
 
وي ادامه داد: خودروسازان نبايد دولت و مجلس را در شرايطي قرار دهند که مجبور شوند به خاطر رفع مشکلات کارگري تن به پرداخت تسهيلات دهند، اما...


برای خواندن متن کامل خبر به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب...


تاریخ: چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب: چرايي كمك به خودروسازان در وضعيت كنوني,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

با آغاز پخش سريال تاريخي کلاه پهلوي که به بررسي ابعاد تاريخي، فرهنگي، اقتصادي و سياسي حکومت پهلوي در ايران مي‌پردازد شنيده‌ها حکايت از آن دارند که عواملي از خاندان ورشکسته پهلوي به همراه بيوه شاه مخلوع ايران در صدد بوده‌اند به طريقي در روند توليد ان مانع تراشي كنند و با تلاش‌هاي مكرر در برقراري تماس با عواملي از سريال براي آن‌ها ايجاد مشكل كنند و همزمان بتوانند از محتواي اين سريال فاخر تاريخي اطلاعاتي را كسب كنند.

 

مشروح خبر در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

آئودی در نسل سوم S3 از موتور توربوشارژ TFSI با پاشش مستقیم سوخت (بنزین) استفاده کرده تا حداکثر توان ممکن و بهره‌وری سوخت را به این خودرو بدهد. موتور قدرتمند این خودرو توانی معادل 300 اسب‌بخار تولید می‌کند؛ اما مصرف S3 در هر 100 کیلومتر تنها 6.9 لیتر است. شتاب‌گیری 0 تا 100 کیلومتربرساعت این خودرو زمانی که از جعبه‌دنده S tronic بهره می‌برد، به 5.1 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.   

 

به گزارش آتوبلاگ، موتور 2 لیتری TFSI که در این خودرو به کار گرفته شده، شباهت بسیار اندکی به نسل‌های پیش از خود که 5 سال متوالی عنوان موتور سال را از آن خود کردند، دارد. این موتور 1984 سی‌سی و چهار سیلندر می‌تواند گشتاور نیرویی معادل 380 نیوتن‌متر را در دور موتور بین 1800 و 5500 دوردردقیقه ایجاد کند و به حد نهایی 6800 دوردردقیقه برسد.

موتور TFSI می‌تواند قدرت و بهره‌وری جالب‌توجهی را به نمایش بگذارد. شتاب‌گیری 0 تا 100 کیلومتربرساعت S3زمانی که از جعبه‌دنده S tronic شش‌سرعته بهره می‌برد، به 5.1 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت و استفاده از جعبه‌دنده دستی این زمان را به 5.4 ثانیه خواهد رساند. حداکثر سرعت این خودرو به شکل الکترونیکی به 250 کیلومتربرساعت محدود شده و مصرف سوخت آن هنگام ترکیب با جعبه‌دنده اتوماتیک تنها 6.9 لیتر در هر100 کیلومتر خواهد بود، این رقم در نمونه‌های S3 که از جعبه‌دنده دستی استفاده می‌کنند، 0.1 لیتر در هر صد کیلومتر بیشتر است که کاهشی 1.5 لیتری را در مقایسه با نمونه‌های پیشین نشان می‌دهد. گاز دی‌اکسیدکربنی که این خودرو در هر کیلومتر وارد هوا خواهد کرد معادل 159 گرم در مدل دنده اتوماتیک و 162 گرم در نمونه دستی آن پیش‌بینی شده است.

برای موتور 4 سیلندر قدرتمند این خودرو دو میل بالانس پیش‌بینی شده که دو برابر سریع‌تر از میل‌لنگ‌ها می‌چرخند تا لرزش بدنه این موتور را به حداقل می‌رسانند. یک فعال‌کننده صدای الکترومکانیکی صدای موتور را به داخل خودرو خواهد آورد. بالچه کوچکی نیز برای اگزوز پیش‌بینی شده که در سرعت‌های بالا باز می‌شود و صدای اسپرت پرطنینی را به این خودرو می‌دهد.

 

 

فناوری‌های مختلفی برای بهبود عملکرد این موتور به کار گرفته شده‌اند که از میان آنها می‌توان به استفاده از پاشش مستقیم سوخت با فشاری معادل 197 اتمسفر اشاره کرد. تغییراتی در محفظه احتراق باعث شده نسبت تراکم به 9.3 به 1 افزایش پیدا کند که برای موتور های توربوشارژ خارق‌العاده است.

 

سیستم نوآورانه مدیریت حرارتی موتور نیز باعث شده حداقل اصطکاک ممکن و بهترین بهره‌وری ترمودینامیک در قسمت‌های حرکتی ایجاد شود. سرسیلندر نیز از آلیاژ سبک آلومینیوم‌سیلیکون ساخته شده که بسیارمقاوم است و مقاومت حرارتی بالایی دارد. این موتور قدرتمند و پیچیده ابعاد کوچکی داشته و تنها 148 کیلوگرم وزن دارد که نسبت به نمونه‌های پیشین بیش از 5 کیلوگرم سبک‌تر است.

آئودی S3 هاچ‌بک و بسیارمقاوم طراحی شده و در برابر ضربه به خوبی می‌تواند ایمنی سرنشینان خود را تأمین کند. این خودرو تنها  1395 کیلوگرم وزن دارد، در آن از شیشه جلوی عایق صدا استفاده شده و ضریب مقاومت هوای خودرو تنها 0.33 است.

در فضای داخلی این خودرو و بخش هدایت و کنترل آن نیز بخش‌های گوناگونی در نظر گرفته شده و تقریبا از تمامی فناوری‌های کنونی که برای سرگرمی سرنشینان یا ارسال اطلاعات بی‌سیم به بخش هدایت خودرو معرفی شده‌اند، استفاده شده است. «آئودی کانکت» تمامی سرویس‌هایی را در برمی‌گیرد که به دریافت داده‌ها از شبکه خودروهای اطراف می‌پردازند و اطلاعات کلیدی را در اختیار راننده خودرو قرار می‌دهند.

سیستم ناوبری MMI یا واسط کاربری چندرسانه‌ای ناوبری و لمسی از دیگر امکانات پیش‌بینی شده هستند. سیستم‌های کمکی متعددی نیز در این خودرو در دسترس است که از میان آنها می‌توان به کنترل سرعت ثابت انطباقی که می‌تواند زمانی که با سیستم ایمنی خودرو یکپارچه است، در سرعت‌های زیر 30 کیلومتر در صورت نیاز خودرو را به شکل خودکار متوقف کند. علاوه بر این سیستم‌های کمکی فعال حرکت بین خطوط، بخش کمکی روبرو و کناره‌های خودرو، سیستم مجهز به دوربین برای تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و پارک خودرو، نور انطباقی با امکان کنترل چراغ‌های جلو در چندین حالت گوناگون و سقف پانوراما از دیگر امکانات پیش‌بینی شده هستند.

آئودی S3 جدید از اوایل سال میلادی آینده وارد بازار خواهد شد و قیمت پایه آن در آلمان 38,900 یورو معادل 50,699 دلار اعلام شده است.

 

برای دیدن عکس های خوشکل و ناز این ماشین به ادامه مطلب بروید...




ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

شب بیست و سوم ماه رمضان در حالی که روزه‌داران به پیشباز احیای شب‌های قدر می‌رفتند، زلزله‌ای 6.2 ریشتری 89 روستای آذربایجان شرقی را به شدت لرزاند.


روستاهایی واقع در سردسیرترین استان ایران و شاید باورپذیر نباشد که از بد واقعه ورزقان، هراس و اهر سه شهرستان درگیر زلزله سردسیر‌ترین مناطق در استان سردسیر ایران باشند، آنهم با 1900 متر ارتفاع از سطح دریا.

به گفته اهالی منطقه حداکثر تا یک ماه دیگر دمای هوا در این روستاها به چند درجه زیر صفر رسیده و برف دشت‌های وسیع و دامنه‌های سرسبز و کوهستانی منطقه را سپیدپوش می‌کند و در شب یلدایی زمستان این دما تا 40 درجه زیر صفر نیز خواهد رسید.

حال آنکه در 89 روستا ده‌ها هزار چادر برپا شده و آوارگان پر‌شمار زلزله روزهای خود را به انتظار فرا رسیدن زمستان‌ سرد در این چادرها شب می‌کنند.


ادامه را در ادامه مطلب بخوانید...



ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
يك فيلم هولناك محرمانه از آزمايشات مرتبط با جنگ‌هاي ميكروبي بر روي حيوانات توسط دانشمندان بريتانيايي در 60 سال قبل، اكنون براي عموم قابل دسترسي شده است.
 
برای خواندن مشروح این مطلب به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

بسیاری از خودرو ها پس از طی کردن مراحل اولیه طراحی به واقعیت تبدیل شدند. اما بسیاری دیگر در حد همان طرح باقی ماندند و به تولید انبوه نرسیدند و راهی موزه ها شدند.

خودروهای زیر که ساخت شرکت های مختلف خودروسازی و یا طراحان صنعتی است هرگز به بازار خودرو راه نیافتند:

توایک

"توایک" اتومبیل کوچک الکتریکی است که در آلمان تولید شد و ظرفیت دو سرنشین را دارد. این اتومبیل سه چرخه از مواد سبکی مانند آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده و تنها 246 کیلیوگرم وزن دارد.



توایک به وسیله جوی استیک کنترل می شود که حتی با نوک انگشتان هم می توانید فرمان را بگیرید، سرعت بگیرید و بر ترمزها تسلط داشته باشید. این اتومبیل دارای یک پردازنده دیجیتالی است که میزان شارژ باتری، سرعت، و محدوده رانندگی را به راننده نشان می دهد و سرعتی معادل 55 مایل در ساعت دارد.

به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

معاون ارزی بانک مرکزی با اعلام نرخ دلار به قیمت 23622ریال و یورو 30559 ریال در مرکز مبادلات ارزی در روز سه شنبه، گفت: اولویت چهار و پنج هم از امروز ارز مرجع می‌گیرند.

مینو کیانی راد در گفتگو با مهر با اعلام قیمت انواع ارز در اتاق مبادلات ارزی گفت: بر اساس نرخ گذاری امروز سه شنبه بانک مرکزی، قیمت هر دلار 23622 ریال ، یورو 30559 ریال ، درهم 6431 ریال ، لیر 13147 ریال ، روبل 758 ریال، روپیه 422 ریال ، یوآن 3748 ریال ، ین 304 ریال،و وون کره 21 ریال است.

به گزارش مهر، نرخ‌های اعلامی از سوی بانک مرکزی دو دصد زیر قیمت بازار از نگاه این بانک است. برهمین اساس، نرخ دلار در بازار آزاد از نگاه بانک مرکزی در روز سه شنبه حدود 2405 تومان است.

معاون ارزی بانک مرکزی که امروز صبح به منظور رسیدگی به وضعیت مرکز مبادلات ارزی در این مرکز حضور یافته بود، افزود: اولویت چهار و پنج هم از امروز می توانند از تسهیلات این مرکز استفاده کنند اما همچنان اولویت اصلی با گروه سه کالایی خواهد بود و سایر اولویت ها در صورت نبود متقاضی براولویت سه ارز دریافت می کنند.

نرخ هر دلار در اتاق مبادلات ارزی روز دوشنبه توسط بانک مرکزی 2 هزار و 404 تومان تعیین شد که این قیمت 2 درصد کمتر از نرخ بازار بود و بر این اساس، بانک مرکزی نرخ هر دلار در بازار آزاد را 2 هزار و 453 تومان در نظر گرفته بود.

قیمت دلار در بازار آزاد تهران صبح امروز سه شنبه 2550 تومان گزارش شده است.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 1942
بازدید کل : 149727
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Alternative content