ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

  سید محمد تهوری، مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور آماری از هزینه های این اتباع بیگانه برای دولت ایران به خبرگزاری فارس ارائه کرده است که در جدول زیر می بینید؛

تحصیل هر فرد پناهنده یک میلیون و سیصد تا یک میلیون و هشتصد هزار تومان/ مدارس غیرانتفاعی به سه میلیون تومان
بیمه شامل قشر آسیب پذیر می‌شود و هزینه‌ای برای آن‌ها در بر ندارد
هزینه روزانه 5 دلار

او همچنین درباره تردد اتباع خارجی در شهرهای مختلف کشور گفت: در خصوص رفت و آمد هم، اتباع خارجی باید برگ تردد دریافت کنند تا به دلیل تردد غیرمجاز توسط پلیس دستگیر و دچار مشکل نشوند. ازدواج افراد دارای کارت معتبر با افراد فاقد کارت تخلف محسوب شده و در نتیجه این ازدواج، فرد دارای کارت، غیرمجاز تلقی می‌شود.

تهوری گفت: افغانستان در برهه‌ای از زمان در بحران به سر می‌برد، ولی هم اینک دارای ثبات و امنیت است. لذا پناهندگان از حالا به فکر بازگشت باشند و در این راستا برنامه‌ریزی کرده و رایزنی‌های لازم را انجام و در کشور خود ســرمایه گذاری کنند. مردم کشور ما میزبان‌های خوبی بوده و هستند و دلیل آن هم حضور بیش از 30 سال پناهندگان در ایران است که اکثریت حاضر به ترک آن نیستند، ولی با همه این اوصاف باید بگویم که پناهندگی روزی پایان خواهد یافت و پناهندگان باید به کشور خود بازگردند.



ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

   

ارسلان فتحی پور در گفتگو با مهر، افزود: جزئیات طرح مالیات پایه ای 200 هزار تومان بر هر خانه خالی به ازای هر 50 متر خواهد بود. به طورمثال، کسی که علاوه بر نیاز اساسی خود، یک خانه خالی 150 متری در هر جای کشور داشته باشد، از او 600 هزار تومان مالیات در هر ماه دریافت می شود که پس از هر فصل یعنی سه ماه با نرخ 5 درصد تصاعدی ، این مالیات اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: از صاحبان خانه های لوکسی که در برخی از مناطق شمالی شهر تهران و هر شهر دیگری وجود داشته باشد، مالیات های میلیونی دریافت خواهد شد؛ چرا که آنها باعث ایجاد اختلاف طبقاتی شده اند وباید این هزینه را بپردازند.

فتحی پور افزود: باید سیاستهای وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها همگام با هم باشد و به منظور کاهش قیمت‌های توهمی فعلی مسکن، مسئولان وزارت و شهرسازی و شهرداری ها باید به گونه ای مجوز دهند که از یک زمین به بهترین نحو استفاده شود و مالیات بر خانه های کسانی که به طور مثال در یک زمین هزار متری تنها به احداث 5 واحد مسکونی پرداخته، باید بیشتر باشد چرا که به اسراف زمین پرداخته اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: باید بگویم در طی 5 ماه گذشته، خرید مسکن به دلیل قیمت‌های نجومی و غیر قابل باور از رکود بی سابقه ای در 70 سال اخیر برخوردار بوده؛ چرا قیمت هایی که در حال حاضر در تهران و دیگر شهرهای کشور وجود دارد مناسب 10 یا 20 سال آینده یعنی در سال 1410 است و در این زمان پذیرفتنی نیست و با حقوق های آن زمان این قیمت های فعلی کمی قابل قبول است.

وی عنوان کرد: با فرض اینکه سرانه مطلوب برای تامین مسکن هر ایرانی 40 متر می باشد، این موضوع را افشا می کنم که با توجه به پروژه های انجام شده، به قدری ساخت مسکن گسترش یافته که برای هر ایرانی، 45 متر مازاد خانه  هم داریم و اگر مشکلی هست، مربوط به خانه های خالی است.

فتحی پور اضافه کرد: تمامی این مالیات‌ها در یک صندوق حمایت از تامین مسکن اقشار ضعیف و متوسط به منظور صرف پروژه های گسترش ساخت مسکن مانند مسکن مهر صرف خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: موضوعی که قابل توجه وزارت راه و شهرسازی است، برخی انبوه سازان باعث افزایش قیمت حبابی در اوایل سال جاری شده اند، چرا که به طور صوری انبوه سازی با انبوه ساز دیگری به منظور افزایش قیمت در یک منطقه معامله کرده و باید مسئولان آنها را شناسایی بکنند؛ چرا که به طور واقعی در طی 6 ماه گذشته، تاکید می کنم هیچ کس توانایی خرید مسکن با این قیمت‌های کاذب را نداشته است و آنها باعث اخلال در نظم اقتصادی  قیمت مسکن شده اند.

فتحی پور تاکید کرد: هرچه زودتر مسئولان وزارت راه و شهرسازی باید به اتحادیه مشاوران املاک طرح تبدیل نرخ درصدی به تعرفه مشخص را ابلاغ و همچنین هرچه جدی تر و زودتر طرح تعزیراتی اجاره بهای مسکن را نیز اجرا کنند.

وی اذعان کرد: مسکن در بسیاری از کشورها، در زمره بی ارزش ترین کالا  و زیان آورترین مورد سرمایه گذاری حساب می شود، چرا که خانه یک کالای اساسی بوده و مالیات بر خانه های صاحبان دو واحد مسکونی به بالا بسیار منصفانه بوده چرا که در کشورهای دیگر به منظور بی ارزش دانستن خرید خانه از مالکان یک واحد مسکونی نیز مالیات می گیرند.

فتحی پور اظهار داشت: مقاوم سازی واحدهای مسکونی باید مورد توجه قرار گیرد و باید گفت در کیفیت مصالح بکار رفته ساختمانی  با توجه به گسل های زلزله در استان تهران مانند سعادت اباد وشهر ری،استان البرز از پل کلاک تا فردیس ومارلیک و برخی نقاط کشور  به جز موارد صنعتی سازی بسیار ضعیف عمل کردند وقیمت مسکن با وجود چنین شاخصه ای باید در این مناطق یک دهم میزان فعلی باشد.
   
وی افزود: با وجودی‌که قیمت مسکن در تهران و دیگر شهرها به تازگی مسیر افت را طی می کند، اما همچنان توصیه می کنم تا زمانی که حباب 50 درصدی قیمتهای فعلی مسکن نشکسته، مردم اقدام به خرید مسکن نکنند؛ چرا که در آینده با کاهش های شدید قیمت باعث حسرت و  سرمایه سوزی آنها خواهد شد.

فتحی پور خاطرنشان کرد: مصالح ساختمانی ارزان قیمت با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ارزی به طور بسیار گسترده ای وارد بازار خواهد شد و باید مسئولان وزارت راه و شهرسازی قبول کنند که برخی انبوه سازان به خاطر بدست آوردن سودهای غیرمتعارف و برهم زدن نظم اقتصادی کشور، کاری کردند تا قیمت مسکن در شهر تهران دو الی سه برابر  واحدهای مسکونی برخی شهرها مانند پاریس، رم  و مادرید باشد و همچنین در اخر باید بگویم این نوع مالیات ها به گونه ای قطعی است که در صورت عدم تسویه این افراد ممنوع الخروج می شوند.

به گزارش مهر، اکنون به بررسی ادامه گزارش مالیات بر خانه های خالی در دیگر کشورها بپردازیم:

 
1- در شهر رم ایتالیا سالانه به میزان 7 درصد ارزش کارشناسی شده ملک خالی، مالیات دریافت می شود و به گونه ای که میانگین میزان مالیات بر خانه های خالی ماهانه 168 یورو است و به این دلیل طی 18 سال گذشته قیمت مسکن از نوسانات کمی برخوردار بوده است.
 
2- میزان مالیات بر خانه های خالی در کشور چین به طور میانگین ماهانه از متراژ پایین پایه ای هزار یوآن نزدیک به 300 هزار تومان است.
 
3- در کشور ترکیه مالیات بر خانه های خالی براساس نیاز معرفی هر استان فرق می کند، به طور نمونه در استان ارزروم ترکیه، حدود یک درصد ارزش کارشناسی شده ملک در هر سال مالیاتی به عنوان مالیات بر خانه های خالی دریافت می شود و در شهر آنکارا 9 درصد ارزش کارشناسی شده ملک به عنوان مالیات از خانه های خالی دریافت می شود که تمامی این مالیات ها صرف خانه سازی برای دیگر اقشار کشور می شود.
 
4- در کشور آلمان، 6 درصد ارزش کارشناسی شده هر ملک خالی را باید مالکان پرداخت کنند، وگرنه با جرایم سنگینی روبرو می شوند و میانگین دریافتی ماهانه از هر خانه خالی در شهر هامبورگ 322 یورو است.
 
5- در کشور روسیه مالیات بر خانه های خالی بسیار سنگین بوده و سالانه به میزان 12 درصد ارزش ملک از هر واحد خالی خانه دریافت می شود، به گونه ای که در مسکو پایتخت این کشور و سنت پترزبورگ، خانه های خالی از سکنه چیزی در حدود یک دهم درصد است.
 
 
6- در کشور استرالیا، از هر واحد خالی در شهرهای پرجمیعت مانند کانبرا، ملبورن و سیدنی برای تنظیم بازار عرضه و تقاضا، مالیات تصاعدی پایه 200 دلار استرالیا یعنی حدود 400 هزار تومان از هر خانه خالی در هر ماه دریافت می شود که این نرخ تصاعدی است.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 علی چگینی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که تحلیل شما از طرح افزایش مجاز 13 تا 15 درصدی اجاره‌بها در تهران و کرج چیست؟ گفت: بر اساس جلساتی که برگزار شده است و افرادی که به بازار مسکن رفته و وضعیت اجاره‌بها را به صورت مطالعه میدانی بررسی کرده‌اند نشان می دهد که این طرح یک مقدار بازار اجاره‌بها را آرام کرده است.

وی افزود: طرح افزایش مجاز 13 تا 15 درصدی اجاره بها اثر روانی خوبی بر بازار اجاره‌بها داشته است و به طور مثال اگر موجری قصد داشت که اجاره‌بها را 30 درصد افزایش دهد با اجرای این طرح 10 درصد از 30 درصد افزایش مورد نظر خود پایین تر آمده است.

وی اظهار داشت: این کاهش میزان اجاره بها از سوی موجران و یا مشاوران املاک نشان می‌دهد که این طرح آثار مثبتی بر روی اجاره‌بها داشته است.

چگینی ادامه داد: در جلسات مطرح شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت نرخ اجاره بها را در سایت خود قرار دهد تا اثرگذاری طرح تعزیرات اجاره بها بیشتر شود.

*ورود سازمان حمایت موجب موفقیت طرح تعزیرات اجاره بها

مدیر کل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که آیا آمار دقیقی از میزان تخلفات رخ داده در خصوص طرح افزایش مجاز 13 تا 15 درصدی اجاره‌بها دارید، تأکید کرد: امسال چون سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولید‌کننده وارد طرح تعزیرات اجاره بها شده و تیم‌های بازرسی را تشکیل داده است می توان گفت این طرح با موفقیت بیشتری نسبت به سال گذشته در حال انجام است.

چگینی درخصوص سایت اطلاع رسانی مسکن که قیمتهای مرجع را اعلام می کند، اظهار داشت: قیمتی بر روی مسکن نمی گذاریم بلکه فقط نرخ معاملات مسکن که توسط مردم در جامعه انجام می شود را اطلاع رسانی می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی بتواند اطلاعات 2 ماه گذشته درباره قیمتها را در این سایت رصد کند می تواند نسبت به قیمت خرید، رهن و اجاره بهاء مسکن ارزیابی جامعی داشته باشد.

مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: دراین طرح مناطق 22 گانه به تفکیک 123 ناحیه، 400 محله و 31 هزار بلوک مشخص شده اند که براساس بلوکها قیمتهای مرجع اعلام می شود. 




تاریخ: جمعه 30 تير 1391برچسب:بازار اجاره‌بها آرام شد؟,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 كريمي قدوسي در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خراسان، اظهار كرد: تعداد امضاهاي طرح بستن تنگه هرمز به 150 امضاء رسيده است و بنا داريم در اين طرح اجماع باشد؛ چراكه از جمله طرح‌هاي انقلابي است و مردم و نمايندگان آنان با داشتن روحيه‌اي انقلابي در برابر دشمن خيلي قاطع مي‌ايستند و جواب‌شان در عرصه سياسي روشن، شجاعانه و مقتدرانه است.


وي افزود: ملت ايران تحقير در برابر غرب را از روز اول نپذيرفتند؛ چراكه تمدن و فرهنگ غني ايران اسلامي از كشورهاي غربي خيلي بالاتر است؛ لذا نمايندگان مردم در مجلس نيز مصلحت‌انديشانه حرف نمي‌زنند و حرف مجلس بايد همان حرف مردم باشد.

وي با اشاره به موقعيت تنگه هرمز گفت: خداوند پنج تنگه را در دنيا خلق كرده است كه مهمترين آن تنگه هرمز است و خود غربي‌ها از 30 سال پيش اذعان مي‌کنند كه تنگه هرمز قفل دنياست و كليد آن در دست ايران است.

طراح طرح بستن تنگه هرمز در مجلس افزود: حال كه غرب قبول دارد كه كليد تنگه هرمز به دست ايران است و حكومت ايران، اسلامي و ديني و بر پايه صلح‌طلبي و امنيت متقابل است؛ بنابراين تشخيص عبور بي‌ضرر كشتي‌هاي تجاري از آن، بر عهده ايران است.

وي خطاب به كشورهاي غربي گفت: كشورهايي كه به تحريم‌هاي ايران پافشاري مي‌كنند بدانند که ملت ايران از طريق مجلس به دولت پيشنهاد مي‌كند تا حقوق ملت را در تنگه هرمز اعمال كند؛ لذا اگر تشخيص دهيم اين عبور و مرور براي ما ضرر داشته باشد جلوي آن را مي‌گيريم.


وي خاطرنشان كرد: كشورهاي تحريم كننده حق ندارند در صورت ادامه تحريم‌ها، بي‌ضرر از تنگه هرمز عبور كنند و براساس ضربه متقابل و دفاع جلوي نفتكش‌هايي كه نفت ما را به سمت كشورهاي تحريم كننده نفتي مي‌برند و حقوق مسلم ما را در دنيا نفي مي‌كنند خواهيم گرفت.

كريمي قدوسي با تاكيد بر اين‌كه «همه تحريم‌ها بايد لغو شود تا امنيت تنگه هرمز برقرار شود» گفت: از نظر نظامي، قدرت بستن تنگه هرمز صددرصد فراهم است و با تمام احتمالاتي كه داده شده است اگر تنگه هرمز را ببنديم هيچ كشوري نمي‌تواند آن را باز كند مگر اين كه با اراده جمهوري اسلامي ايران باشد. ايران در اين زمينه عاقلانه و هوشمندانه عمل خواهد كرد و اين تنگه نقطه‌اي است كه مي‌توانيم تعيين تكليف كنيم.

وي گفت: بنا داريم در طرح تنگه هرمز، براساس عرف بين‌الملل به ازاي هر شبكه نفت سه درصد از بهاي نفت خام آن روز عوارض به خزانه جمهوري اسلامي واريز شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا كشتي‌ها از طرف عمان مي‌توانند از تنگه هرمز عبور كنند خاطرنشان كرد:همسايه‌ ما در تنگه هرمز كشور عمان مي‌باشد كه داراي سواحل صخره‌اي است و هيچ شناوري مگر شناورهاي سبك نمي‌توانند از آن‌جا عبور كنند و منطقه امن و بي‌خطر براي عبور و مرور فقط آب‌هاي داخلي ما به خصوص در 21 مايلي جزاير تنب بزرگ و تنب كوچك است.

طراح طرح بستن تنگه هرمز با اشاره به طرح عربستان براي انتقال نفت با خط لوله گفت: اكثر مخازن نفتي در خليج فارس در فاصله نزديك هستند و كم‌هزينه‌ترين راه انتقال آن حمل و نقل دريايي است، اگر اين نفت بخواهد از طريق لوله پمپاژ شود و به درياي سرخ برسد اولا امنيت لوله‌ها تامين نمي‌شود و ثانيا پمپاژ نفت بسيار هزينه‌بر خواهد بود. انتقال نفت از طريق خط لوله توجيح اقتصادي ندارد و موجب افزايش قيمت نفت خواهد شد.



ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 

به گزارش شبكه خبري العالم، محمد نصور كشورهاي غربي به ويژه آمريكا را به تلاش براي جلوگيري از حل بحران سوريه و بحراني كردن وضعيت اين كشور متهم كرد. 
    
اين تحليلگر سوري با اشاره به اين كه حمله تروريستي به ساختمان امنيت ملي با هماهنگي و برنامه ريزي بيگانگان انجام شد، از كشورهاي غربي به خاطر محكوم نكردن اين اقدام تروريستي انتقاد كرد. 
  
نصور افزود: شوراي امنيت شريك مواضع برخي كشورهايي است كه براي پيچيده كردن بحران سوريه و مانع تراشي در مسير حل اين بحران از طريق گفت وگوي ملي مي كوشند. 
 
وي ادامه داد: هر بار سوريه خواست بحران را حل كند، شوراي امنيت به سمتي ديگر رفت و به هدف فشار بر سوريه، طرح هاي انگليس و آمريكا را مطرح كرد. 
   
نصور با تقدير از موضع روسيه، چين و ايران در حمايت از ملت سوريه، طرح كوفي عنان نماينده سازمان ملل در امور سوريه، و تلاش برخي طرفها براي حل سياسي و ديپلماتيك بحران كشورش گفت: شوراي امنيت، ملت سوريه و ارتش مدافع ملت را با باندهاي مسلح  مزدور و حاميانشان يكي مي داند. 
 
وي قطر، عربستان و تركيه را از عوامل اقدام هاي خشونت بار افراد مسلح در سوريه برشمرد و هشدار داد كه آنان قبل از همه از تروريسم زيان خواهند ديد. 



ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

   هفته گذشته شاهد برنامه هاي متنوعي در حوزه دانشگاه بوديم که اعتراض به كشتار مسلمانان ميانمار،حضور فائزه هاشمي در دانشگاه آزاد واحد پرديس و بازگشت دوباره جاسبي به هيئت امنا دانشگاه آزاد، مهم ترين رويداد هاي اين هفته دانشگاه بود.

 

 

  • كنفرانس دبيران اتحاديه هاي بزرگ دانشجويي

 

کنفرانس خبري دبيران اتحاديه هاي بزرگ دانشجويي در دفتر مرکزي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان برگزار شد.

 

 

  • انتقاد دانشجويان به عملکرد هیئت‌های نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌ها

 

دفتر تحكيم وحدت در اطلاعيه اي گفت: برخی مسوولان دانشگاه‌ها به وظایف قانونی خود عمل نکرده و با القاء ناامیدی، دلسردی و ارعاب، دانشجویان را از تاسیس تشکل دانشجویی منصرف مي‌کنند.

 

 

  • اعضاي مرکزي دفتر تحکيم وحدت با ملاباشي ديدار كردند

 

اعضاي مرکزي دفتر تحکيم وحدت ، مشکلات خود را با رئيس سازمان امور دانشجويان وزارت علوم در ميان گذاشتند.

 

 

  • پنجمین کارگاه "جنگ نرم" در دانشگاه فردوسي مشهد

 

پنجمین کارگاه "جنگ نرم" با حضور 150 نفر از اساتید دانشگاه‌های استان خراسان رضوی در دانشگاه فردوسي برگزار شد.

 

 

  • مراسم طرح "ضيافت انديشه " در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار ‌شد

 

در آستانه ماه مبارك رمضان نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه ها سراسر كشور در سومين سال پياپي اقدام به برگزاري طرح "ضيافت انديشه" با عناوين مختلف در ميان دانشجويان كرد.

 

 

  • معرفي مسئول جديد بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس

 

در مراسمي با حضور جانشين رئيس سازمان بسيج دانشجويي، مسئول جديد بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس مشخص شد.

 

 

  • ادامه فعاليت "فائزه هاشمي" به عنوان مدير گروه دانشگاه آزادبه طور غيرقانوني

 

يك منبع آگاه گفت:فائزه هاشمی با وجود صدور حکم محكوميت قطعی و به عنوان مجرم، نزدیک به دو ترم تحصیلی است که با نامه جاسبي خطاب به رئيس واحد پرديس دانشگاه آزاد به عنوان مدیرگروه تنها رشته علوم انسانی اين واحد به فعاليت غيرقانوني خود ادامه مي‌دهد.

 

 

  • نشست دو روزه شوراي عمومي دفتر تحکيم وحدت در دانشگاه الزهرا

 

نشست دو روزه شوراي عمومي دفتر تحکيم وحدت طي روزهاي27 و 28 ماه جاري در دانشگاه الزهرا برگزار شد.

 

  • معرفي 8 دفتر برگزیده جامعه اسلامي دانشجويان

 

براساس درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 8 دفتر برگزیده جامعه اسلامي دانشجويان مشخص شدند.

 

 

  • دانشگاه سوره شکايت خود را به مراجع قضايي ارائه داد

 

در پی انتشار برخی اخبار مبني بر وضعیت حجاب دانشجویان دانشگاه سوره، این دانشگاه اعلام کرد که شکایت خود را به مراجع قضایی ارائه داده است.

 

 

 

  • اتحاديه‌هاي دانشجويي خواستار واكنش مجامع بين‌المللي نسبت به فجايع ميانمار شدند

 

5 اتحاديه بزرگ دانشجويي با صدور بيانيه اي مشترك خواستار واكنش جدي مجامع بین المللی در قبال رفتارهای ظالمانه دولت میانمار نسبت به مسلمانان این کشور شدند.

 

 

  • دو انتصاب در شوراي عالي انقلاب فرهنگي

 

فاطمه رهبر و لاله افتخاری به عنوان اعضای شورای فرهنگی‌اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شدند.

 

 

  • تشکیل ستاد مردمی حمایت از مسلمانان میانمار از سوی دانشجویان

 

مسئول کميته بين المللي امت واحده گفت: جمعی از فعالان دانشجویی، ستاد مردمی حمایت از مستضعفان میانمار را تشکیل می دهند.

 

 

  • محكوميت جنايات عليه مسلمانان ميانمار(برمه)

 

مجمع اتحاد دانشجويان جهان اسلام با صدور بيانيه اي ضمن محكوميت جنايات هولناك اخير عليه مسلمانان مظلوم ميانمار(برمه) خواستار اقدام فوري سازمان هاي بين المللي علي الخصوص سازمان ملل، و همكاري اسلامي جهت جلوگيري از افزايش دامنه اين فاجعه انساني گرديد.

 

 

  • ارائه گزارش كرسي‌هاي آزادانديشي دانشجويي در دانشگاه‌ها

 

جلسه 716 شوراي عالي انقلاب فرهنگي به رياست احمدي‌نژاد برگزار شد و مباحث اين جلسه پيرامون وحدت، همدلي و همراهي بين مسئولين و انتقال آن به جامعه و ارائه گزارش كرسي‌هاي آزادانديشي دانشجويي در دانشگاه‌ها مطرح شد.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

  پس از ابلاغ دستورالعمل وزیر ارتباطات به بانک مرکزی مبنی بر اینکه ارسال صورت حساب های بانکی به ایمیل های خارجی مشتریان ممنوع است این سوال در ذهن بسیاری از افراد جامعه بوجود آمد که ایمیل های داخلی تا چه اندازه ظرفیت پوشش این تعداد کاربر بانکی را دارند؟ و نکته قابل تامل دیگر آنکه علت ابلاغ چنین دستورالعملی چه چیزی بوده است؟ 
چندی بعد وزیر ارتباطات در طی مصاحبه های خود با رسانه های مختلف اظهار داشت كه تکلیف و الزام قانونی در خصوص ممنوعیت استفاده از ایمیل خارجی نداریم و بسیاری از بانک ها و صاحبان حساب های شخصی به صورت داوطلب از ایمیل داخلی استفاده می کنند. 
با تناقضاتی که در گفته های مسئولان امر در خصوص عدم استفاده از ایمیل های خارجی مشاهده می شود این ابهام در اذهان بوجود می آید که بالاخره از ایمیل های داخلی استفاده کنیم یا نه؟ 
باقر افخمی عضو اصلی شورای حل اختلاف جرایم اینترنتی دادگستری کل استان تهران گفت: تا زمانی که دید کارشناسی برای انجام یک پروژه ملی وجود نداشته و نقاط قوت و ضعف مورد بحث و بررسی قرار نگیرد؛ در اجرای کار تناقضاتی دیده می شود که ناشی از عدم کار کارشناسی و فنی است. 
وی با اشاره به اینکه مسئولان امر معمولا با جامعه آماری که متشکل از افراد پیرامون آنها است به تصمیم گیری می پردازند اذعان داشت: برای اجرای طرح های کلان مانند استفاده از ایمیل های داخلی لازم است جامعه آماری هدف به صورت رندم از سنین و شغل های مختلف مورد مطالعه قرار گیرند تا در نهایت یک تصمیم اصولی و درست در خصوص اجرای یک طرح عمومی داشته باشیم. 
وی با تاکید بر اینکه اگر پایه اطلاعات درست نباشد در اجرای طرح ها با مشکلات متعددی مواجه می شویم گفت: برای اجرای چنین پروژه های کلانی ابتدا باید یک سرویس قوی با قابلیت های منحصر به فرد ایمیل ایرانی و فراتر از آن چه که ایمیل های خارجی دارند ایجاد کنیم تا کاربران به دلیل جذابیت و سهلوت دسترسی به آن خود راغب به استفاده از تولیدات داخلی باشند. 

* تمامی جوانب برای استفاده از ایمیل داخلی در نظر گرفته شود 
در ادامه افخمی عضو اصلی شورای حل اختلاف جرایم اینترنتی دادگستری با بیان اینکه نباید سعی و خطا تکرار شود اذعان داشت:‌استفاده از ایمیل های داخلی بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته تا جنبه امنیتی و نباید بدون در نظر گرفتن جوانب و ظرفیت اولیه اقدام به اجرایی کردن استفاده کاربران از ایمیل های داخلی شود. 
وی افزود: افق کار باید فراتر از عوامل مختلفی مثل میزان هزینه و زمان باشد و با یک دید عمومی و باز تمامی سلایق گروه های مختلف هدف مورد توجه قرار گیرد. 

* عدم طراحی نرم افزار های ایمیل بومی با نیازهای کاربران ایرانی 
دکتر عبدالله عبدی نیز با اشاره به عدم هماهنگی در سیستم تصمیم گیری حوزه IT کشور اظهار داشت: برخوردهای شتاب زده از سوی دولت موجب می شود شاهد تصمیماتی عجولانه و غیر کارشناسی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشیم. 
وی افزود: تعارضاتی که دولت با شورای عالی فضای مجازی دارد باعث انجام اقدامات شتاب زدهای شده که ناشی از سو مدیریت ها از سوی وزارت ارتباطات است. 
این کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه پشتوانه تحقیقاتی در خصوص ایمیل های داخلی وجود نداشته گفت:‌چنان چه نگرش سنجی درستی در زمینه استفاده از انواع سرویس دهنده های پست الکترونیک داخلی صورت بگیرد کاربران با مشاهده قابلیت ها و جذابیت های این سرویس دهنده ها به سمت استفاده از ایمیل های خارجی نمی روند. 
وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که در وزارت ارتباطات شاهد اقدامات غیر علمی و غیر فنی باشیم بیان داشت: با وجود چنین نگرش هایی نمی توانیم شاهد رشد مطلوب در حوزه فناوری اطلاعات کشور باشیم و اگر خواهان استفاده مردم از سرویس دهنده های داخلی هستیم باید بستر سازی های لازم را برای این کار انجام دهیم. 
وی خاطر نشان کرد: برای استفاده از ایمیل های داخلی ابتدا باید نیاز سنجی های لازم انجام شود سپس با فراهم کردن زیر ساخت های لازم به فرهنگ سازی جهت استفاده از سرویس های دهنده داخلی بپردازیم. 
وی با اشاره به اینکه اگر زیر ساخت ها مناسب با نیاز کاربران فراهم شود اکثر افراد از خود تمایل به استفاده از سرویس دهنده های بومی را خواهند داشت یادآور شد: با کار کارشناسی علمی و فنی می توان یک پروژه کلان را به ثمر رسانده و بخش نامه ای برای استفاده عمومی تبدیل کرد.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 

گروه فناوري پرند فعال در زمينه خدمات فناوري اطلاعات، به منظور توسعه فعاليت هاي خود از افراد ذيل دعوت به همكاري مي نمايد.

رديف مدرک تحصيلي رشته تحصيلي شغل مورد نظر تخصص و توانايي حداکثر سن جنسيت حداقل سابقه تعداد محل خدمت
1 ديپلم، کارشناس، کارشناس ارشد مديريت بازرگاني فروش هاست و نرم افزارهای مبتنی بر وب مذاکره و تعامل با مشتری - مرد و زن - 1 -تهران
2 ديپلم، کارشناس، کارشناس ارشد ترجيحا مديريت بازرگاني فروش سی دی های آموزشی و ايجاد بازارهای جديد ايجاد بازار برای فروش محصولات آموزشی ويژه مدارس و مراکز آموزشی - مرد و زن - 1 -تهران
3 کارشناس كامپيوتر - نرم افزار / گرافيك طراحی سايت مسلط به HTML و CSS - مسلط به طراحی گرافيکي وب سايت - آشنايي با PHP - مرد و زن - 1 -تهران
4 کارشناس، کارشناس ارشد كامپيوتر - سخت افزار / شبكه پشتيبانی هاستينگ مسلط به Windows Server 2008 و آشنايي با CentOS - زن - 1  
-تهران


مدارک مورد نياز:
کپی سوابق کاری، کپی سوابق تحصيلی، کپی شناسنامه، کپی کارت پايان خدمت، يک قطعه عکس
نحوه تماس:
ارسال رزومه به info@parand.ir
آخرين مهلت:
25 مرداد 1391




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

  به گزارش  واحد مرکزی  خبر ، ا موافقت دولت، مستمری های بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی 18 درصد افزایش می یابد.
هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد ماده(96) قانون تامین اجتماعی-مصوب 1354- و با توجه به تصمیم هیئت مدیره صندوق تامین اجتماعی تصویب کرد؛ افزایش مستمری های بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی به میزان هجده درصد(18%) در سال 1391 مجاز است.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 250
بازدید کل : 147783
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Alternative content