رييس‌جمهور در جوين:بايد كارهاي زيادي براي ساختن ايران انجام شود

 به گزارش ايسنا محمود احمدي‌نژاد كه در چهارمين روز از دور چهارم سفر استاني خود به استان خراسان رضوي در جمع مردم جوين سخن مي‌گفت، در بخشي از سخنان خود با اشاره به اهميت محبت به ديگران و آگاهي رساندن و تاكيد احاديث و روايات بر اين موضوع، گفت: خيلي از مشكلاتي كه اكنون در جهان وجود دارد به خاطر ناديده گرفتن اين موضوع است.

وي با اشاره به جنايت جنايتكاران و دولت‌هاي مستكبر، خاطرنشان كرد: صهيونيست‌هاي بي‌فرهنگ وجودشان شر است و كاري جز آزار و اذيت مردم مظلوم فلسطين و انجام جنايت ندارند و اگر در روز چند جوان فلسطيني را نكشند و خانه‌ي مردم را روي سرشان خراب نكنند، انگار مرده‌اند و موجوديت ندارند.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اين‌كه خدا را شكر كه مردم ايران مردمي دلسوز و آگاه هستند، افزود: ملت ايران ملتي بامحبت است و اهل آزار و اذيت ديگران نيست و هرچه از دستش برمي‌آيد، براي محبت و كمك كردن به ديگران انجام مي‌دهد.

رييس‌جمهور در سخنان خود با تاكيد بر اهميت ساختن ايران و اهميت تلاش همگان در اين راستا، اظهار كرد: بايد كارهاي فراواني در راستاي ساختن ايران انجام شود.

وي به اهميت موضوع توليد اعم از توليد كشاورزي و صنعتي اشاره كرد و گفت: براي افزايش توليد، يك سري كارها را بايد دولت انجام دهد، از جمله حمايت و پشتيباني و ارايه‌ي تسهيلات و كارهايي را نيز شما مردم عزيز بايد انجام دهيد. بايد دست به دست هم بدهيم، آستين همت را بالا بزنيم و با تلاش و كوشش بساط بيكاري را از جامعه ريشه‌كن كنيم. ما به ايمان و همت شما مردم اين منطقه ايمان داريم.

احمدي‌نژاد به مشكل كم‌آبي خراسان رضوي اشاره و تصريح كرد: در اين راستا يكي از اقداماتي كه مي‌توان انجام داد، اين است كه شيوه‌ي آبياري را عوض كنيم.

رييس‌جمهور به اختصاص 140 ميليون تومان تسهيلات براي تغيير شيوه‌ي آبياري در راستاي حمايت از كشاورزان در سال گذشته به استان خراسان رضوي اشاره كرد و گفت: ان‌شاءالله اين بودجه در سال جاري دو برابر خواهد شد و آقاي استاندار نيز سهم مردم جوين را از اين تسهيلات افزايش خواهد داد.

وي در ادامه با اشاره به اهميت صنعت و توجه به اين موضوع، اظهار كرد: اميدوارم با كمك مديران، مسوولان و جوانان شهرستان جوين اين شهرستان جزو اولين شهرستان‌هايي باشد كه در آن جشن ريشه‌كن شدن بيكاري را برگزار مي‌كنيم.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود به برخي اقدامات دولت در راستاي عمران و آباداني هرچه بيشتر شهرستان جوين اشاره كرد و خبر از تاسيس دانشكده پرستاري و حمايت از ساخت مصلي كه از جمله خواسته‌هاي مردم اين شهرستان بود، داد.

گفتني است شهرستان جوين با 70 هزار جمعيت، در غرب خراسان رضوي قرار گرفته است و متصل به اسفراين يكي از شهرستان‌هاي خراسان شمالي مي‌باشد.

اين منطقه محل تولد اتاملك جويني يكي از تاريخ‌نگاران مشروح تاريخ ايران بوده است.

مستكبران با لشكركشي ثروت ملت‌ها را چپاول مي‌كنند

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد در چهارمين روز سفر به استان خراسان رضوي در جمع مردم شهرستان تازه تاسيس خوشاب، با اشاره به تجاوز و لشكركشي مستكبران به عراق و افغانستان، گفت: ملت‌ها در خانه خود امنيت ندارند و در سرزمين خود حاكميت ندارند و مستكبران براي پر كردن جيب‌هاي خود اين اقدامات را انجام مي‌دهند و در واقع با لشكركشي ثروت ملت‌ها را چپاول مي‌كنند.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به ويژگي‌ها و خصوصيات مردم اين منطقه، به برخي از تصميمات دولت در راستاي برطرف كردن مشكلات و محروميت مردم اين منطقه اشاره كرد.

رييس‌جمهور همچنين در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به اهميت ساختن و آباداني اين منطقه و كل ايران و وظيفه متقابل دولت و ملت در اين راستا اشاره كرد.

وي سخنان پاياني خود را با خواندن چندين دعا و تشكر از مردم اين منطقه به پايان رساند.

دسترسي به هر هدفي از راه تلاش و كوشش ممكن است

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور همچنين در جمع مردم شهرستان تازه تاسيس فيروزه از موافقت هيأت دولت با تغيير نام اين شهرستان از عنوان بزغان به فيروزه خبر داد و گفت: ‌ان‌شاءالله دولت در روز سه‌شنبه در جلسه هيأت دولت در استان خراسان رضوي اين موضوع را اعلام مي‌كند.

احمدي‌نژاد با اشاره به اهميت تلاش و كوشش اظهار كرد:‌ دسترسي به هر هدفي از راه تلاش و كوشش ممكن است و همه مي‌‌توانند با تلاش وكوشش به قله برسند.

احمدي‌نژاد گفت:‌ مشكلات جامعه بشري از آن‌جا آغاز مي‌شود كه عده‌اي علاقه دارند بدون تلاش و كوشش امكانات در اختيار بگيرند و چون اهل كار نيستند مي‌روند سراغ جنايت‌كاري و اشغالگري. با بازي سياسي و شيطنت يك كشور را اشغال مي‌كنند و اموال آن كشور را غارت مي‌كنند.

وي خطاب به آن‌ها گفت: اگر ثروت مي‌خواهيد برويد در سرزمين خود كار و فعاليت كنيد.

احمدي‌نژاد گفت: آن‌ها مي خواهند بدون يك تلاش جدي ثروت‌هاي ملت‌ها را به جيب خود بريزند.

رييس دولت نهم و دهم گفت: ما خدا را شكر مي‌كنيم كه مردم شهرستان فيروزه اهل كار و تلاش هستند.

رييس‌جمهور با اشاره به نوپا بودن اين شهرستان گفت: براي رسيدن به نقطه مطلوب در اين شهرستان همه مردم بايد تلاش بيشتري كنند و دولت حمايت و پشتياني بيشتري داشته باشد.

وي با اعلام برخي از اقداماتي كه دولت قرار است در اين شهرستان انجام دهد از جمله تاسيس بيمارستان‌، سالن‌هاي ورزشي و ... گفت: وظيفه و حمايت اصلي ما ساختن است و بايد همه دست به دست بدهيم تا ايران و شهرستان فيروزه را بسازيم.

احمدي‌نژاد به وجود معادن فيروزه در اين شهرستان اشاره كرد و گفت: ان‌شاءالله در راستاي ايجاد اشتغال براي جوانان اين شهرستان شهرك صنعتي فيروزه ايجاد خواهد شد و بايد با حمايت دولت و پشتيباني شما از معادني كه در اين شهرستان وجود دارد نهايت استفاده را كرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت كشاورزي در اين شهرستان اشاره كرد و گفت: امسال دولت تلاش مي كند بودجه استان در مورد كمك به كشاورزان را دو برابر كند و آقاي استاندار بايد بودجه شهرستان فيروزه را در بخش كشاورزي و حمايت از كشاورزان چهار برابر كند.

احمدي‌نژاد همچنين به اهميت صنعت و توجه دولت به اين حوزه اشاره كرد و گفت‌: ان‌شاءالله فردا با حضور وزير كلنگ ايجاد كارخانه تراكتورسازي در شهرستان فيروزه زده خواهد شد و ان‌شاءالله هرچه زودتر اين كارخانه ساخته خواهد شد.

رييس‌جمهور سخنان خود را در اين شهرستان تازه تاسيس كه براي اولين بار به آن سفر مي‌كرد با تشكر از مردم و خواندن دعا به پايان برد.

به گزارش ايسنا، شهرستان فيروزه در غرب استان خراسان رضوي قرار دارد و داراي مرغوب‌ترين معادن سنگ فيروزه مي‌باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 82
بازدید دیروز : 341
بازدید هفته : 880
بازدید ماه : 858
بازدید کل : 150639
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1