اسرائیل از توافق میان ایران و 1+5 در نشست بغداد نگران است

 به گزارش فارس،‌ روزنامه اسرائیلی "هاآرتص" طی گزارشی نوشت که اسرائیل نگران به توافق رسیدن ایران و قدرت‌های جهانی در نشست بغداد است.

این روزنامه نوشت: اسرائیل نگران "توافقی میانی" میان جمهوری اسلامی و قدرت‌های جهانی در روز 23 می [3 خرداد] است که می‌تواند گزینه حمله نظامی اسرائیل را لغو کند.

هاآرتص نوشت: در حالی که 7 روز تا آغاز دور بعدی گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران باقی مانده است فشارها ادامه دارد و هر اطلاعاتی که درباره ایران به بیرون درز می‌کند در رسانه‌های منتشر می‌شود.

این روزنامه صهیونیستی نتوانست ناراحتی و خشم مقامات اسرائیلی از توافق احتمالی ایران و گروه 1+5 را پنهان کند و نوشت: توافق احتمالی میان ایران و قدرت‌های جهانی در نشست بغداد تا حدودی برای اسرائیل تلخ است اگر چه این امید وجود دارد که این مذاکرات به طور کامل شکست بخورد.

هاآرتص نوشت: تاریخ گفت‌وگوهای بغداد در حال نزدیک شدن است و اسرائیل این احساس را دارد که ایران و قدرت‌های جهانی به شدت در تلاش برای رسیدن به توافقی مقدماتی در رابطه به برنامه هسته‌ای ایران هستند که می‌تواند زمینه را برای توافق دائمی میان ایران و آمریکا و دیگر قدرت‌ها را فراهم کند.

"کارترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چهارشنبه گذشته به تل‌آویو سفر کرد و با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل و دیگر مقامات برجسته کابینه اسرائیل دیدار و گفت‌وگو کرد و در مذاکرات اشتون با مقامات اسرائیلی،  احساس توافق 1+5 با ایران تقویت شد.

اشتون که به نمایندگی از گروه 1+5 مذاکرات با تهران را به پیش خواهد برد، به نتانیاهو، "ایهود باراک" وزیر جنگ اسرائیل و "آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه اسرائیل و همچنین "شائول موفاز" معاون نخست وزیر گفت که وی درباره مقاصد ایران ساده‌لوح نیست.

زمانی که اشتون به بروکسل بازگشت در جمع خبرنگاران گفت که وی امیدوار است که دور بعدی مذاکرات با ایران در بغداد "آغازی بر پایان برنامه هسته‌ای نظامی ایران باشد."

هاآرتص نوشت: بر اساس شواهد، ایران و قدرت‌های جهانی در مسیر خود برای رسیدن به یک "توافق میانی" هستند.

این توافق به ایران اجازه می‌دهد تا اورانیوم را تا 20 درصد غنی سازی کند. اگر چه ایران مجبور خواهد شد تا تاسیسات غنی‌سازی خود در فوردو را به عنوان بخشی از توافقات تعطیل کند.

بر اساس گزارش این روزنامه، در مقابل اقداماتی که ایران انجام می‌دهد، قدرت‌های جهانی نیز برخی از تحریم‌هایی که قبلا علیه ایران اعمال کرده بودند، تعلیق می‌کنند که از جمله آنها تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا و تحریم بانک مرکزی از سوی آمریکا است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 86
بازدید دیروز : 341
بازدید هفته : 884
بازدید ماه : 862
بازدید کل : 150643
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1