اعتراف سرويس جاسوسي آمريكا به شکست ناتو در افغانستان

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتی وار؛ صرف میلیاردها دلار پول و کشته شدن هزاران نفر در افغانستان هیچ ارمغانی جز شکست برای ناتو به همراه نداشته؛ بنابراين خروج از افغانستان در دستور كار این سازمان نظامی قرار گرفته است.

 

با این حال جنبه های اساسي این جنگ تا مدت ها ادامه خواهد داشت چراكه اوباما اذعان كرده که خروج نيروهاي نظامي از افغانستان با ریسک زیادی همراه خواهد بود.

 

اگر چه در خلال نشست سران ناتو در شهر شیکاگو هم پیمانان غربی آمريكا تاکید کردند که تا نیمه سال آینده امنیت داخلی افغانستان بر عهده نیروهای بومی این کشور قرار خواهد گرفت اما به این واقعیت که نتوانسته اند نیروهای افغانی را آموزش دهند و طالبان را از این کشور بیرون کنند اذعان نکرده اند.

 

اوباما و هم پیمانان غربی اش حتی نمیتوانند این فرض را داشته باشند که در افغانستان به پیروزی رسیده اند.

 

از زمان شروع موج جدید ناامنی در سال 2009، هر شش ماه نرخ کشتار و خون ریزی در این کشور به شکل قابل توجهي افزایش پیدا کرده است.

 

در گزارشی که هفته گذشته وزارت دفاع امریکا به کنگره ارائه کرد آمده است که طالبان قدرت بیشتری کسب کرده اند و تحلیل های مختلف حاکی از این واقعیت است که طالبان بازگشت نسبی به قدرت را تجربه خواهند کرد.

 

همچنين در ماه ژانویه نيز سرویس جاسوسی امریکا به بن بست رسيدن جنگ در افغانستان اذعان و اعلام كرد: طالبان هم چنان قدرتمند هستند.

 

شایان ذکر است؛ به تازگي گروه های شورشی جديدي در افغانستان ظهور پیدا کرده اند که تلاش مي كنند در صورت همکاری افغانستان با ناتو در برابر دولت دست به شورش بزنند.

 

واقعیت این است که جنگ افغانستان یک شکست بوده و سران خوش گذران غربی که با بی خیالی در شیکاگو دور هم جمع شده اند به شکل غیر مستقیمی به این شکست اعتراف مي كنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 279
بازدید دیروز : 182
بازدید هفته : 736
بازدید ماه : 714
بازدید کل : 150495
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1