سوخت زيستي جلبک به بزرگراه‌ها مي‌ رسد ؟

  بازار خبر _ شرکت «هلي‌آ»، صاحب نام در زمينه تکنولوژي جلبک به منظور تغذيه و سوخت، روز جمعه کلنگ کارخانه جديد خود را به زمين زد , در حال حاضر تمام آن چيزي که براي رشد و پرورش اين  گياه نياز است ، همين چند قلم است ،  نور خورشيد ، آب و دي‌اکسيدکربن.

در حالي که ممکن است اجزاي اوليه براي توليد جلبک، ساده باشند، اما هنوز اين سؤال مطرح است که آيا تأسيسات فعلي مي‌تواند نظر سرمايه‌گذاران خصوصي را جلب کند. فراتر از دغدغه‌هاي مالي، نگراني‌هاي مربوط به محيط زيست هم، همچنان باقي است.

دان سيمون، رئيس اجرايي «هلي‌آ»، در يک مصاحبه تلفني ، توضيح داد که هدف نهايي شرکت، توليد سوخت براي حمل و نقل است و در صورت تحقق اين هدف، شرکت به فراتر از مرزها و منطقه آسيا، اقيانوسيه هم گسترش خواهد يافت.

او در ادامه مي‌گويد: «ما همچنان نگاهمان به توليد سوخت براي حمل و نقل است. اما دستيابي به هر علم خوبي زمان بر است.»

از آنجايي که براي توليد جلبک، نياز به جذب مقدار زيادي دي‌اکسيدکربن است، همچنان اين انتقادات وجود دارد که بازيافت کربن، وابسته به احتراق سوخت‌هاي فسيلي است و ممکن است بيشتر از آنچه که کربن گرفته مي‌شود، کربن منتشر شود. مجله علوم و تکنولوژي محيط زيست، دو سال گذشته به مقايسه چرخه زندگي جلبک با ساير سوخت‌هاي زيستي، نظير ذرت و علف پرداخت.

در پايان به اين نتيجه‌گيري رسيد که استفاده از محصولات قراردادي در مقايسه با جلبک در جهت توليد سوخت، منجر به انتشار کمتر گازهاي گلخانه‌اي و مصرف کمتر آب خواهد شد.

توليدکنندگان سوخت‌هاي زيستي جلبک از قانون‌گذاران آمريکا درخواست مي‌کنند که به همان شيوه‌اي که با ساير سوخت‌هاي زيستي پيشرفته نظير اتانول سلولزي رفتار مي‌کنند با محصولات آنها رفتار نمايند.
 
بدين معنا که سوخت‌هاي زيستي جلبک را در استاندارد سوخت‌هاي تجديدپذير قرار دهند تا به عنوان يک سوخت جايگزين قابل استفاده باشد ؛ اما اين سوخت همچنان راهي طولاني در پيش دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 329
بازدید دیروز : 182
بازدید هفته : 786
بازدید ماه : 764
بازدید کل : 150545
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1