عدم ابلاغ قانون بودجه از طرف رئيس جمهور و بلاتکليفي دستگاه هاي اجرايي

 

حسينعلي شهرياري نماينده مردم زاهدان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در واکنش به عدم ابلاغ قانون بودجه 91 از طرف رئيس دولت به دستگاه هاي اجرايي گفت: رئيس جمهور مي بايست در اسرع وقت نسبت به ابلاغ قانون بودجه به دستگاه هاي اجرايي اقدام کند چرا که از مورخ يکم خرداد ماه سال جاري قانون بودجه 91 با تصويب مجلس و تأييد شوراي نگهبان به دولت ابلاغ شده و دولت موظف به اجراي آن است.
 

عضو فراکسيون اصولگرايان يادآور شد: درصورت عدم ابلاغ قانون بودجه از طرف رئيس جمهور به دستگاه هاي اجرايي مجلس طبق ضوابط اقدام خواهد کرد.
 

اين درحالي است که در ماده دو قانون مدني تصريح شده است قوانين 15 روز پس از انتشار در سراسر کشور لازم الاجرا است مگر آنکه در خود قانون ترتيب خاصي براي زمان اجرا مقرر شده باشد.
 

درهمين راستا، احمد توکلي نيز در گفتگو با خبرنگار ما تأکيد کرده بود: براساس پيشنهاد بنده که در انتهاي بودجه قيد شده است بلافاصله بعد از تاريخ تصويب در مجلس، قانون بودجه 91 قابليت اجرايي خواهد داشت لذا مشکل قانون مدني(ماده 2) منتفي شده و از روز يکشنبه زمان ابلاغ بودجه به دولت قانون بودجه لازم الاجرا خواهد بود بنابراين دولت توجيهي در عدم ابلاغ قانون بودجه به دستگاه هاي اجرايي تا اين لحظه ندارد.
 

از طرفي با عنايت به اتمام تقويم زماني درنظر گرفته شده براي استفاده از تنخواه 22 هزار ميليارد توماني مصوب مجلس و عدم ابلاغ قانون بودجه 91 توسط رئيس جمهور دستگاه هاي اجرايي از روز يکشنبه يکم خرداد ماه بودجه نداشته و در واقع تکليف آنها براي تنظيم دخل و خرجشان مشخص نيست.
 

همچنين غلامرضا مصباحي مقدم درگفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: تا پايان امروز منتظر ابلاغ قانون بودجه از طرف رئيس جمهور به دستگاه هاي اجرايي خواهيم ماند و در صورت عدم ابلاغ فکري خواهيم کرد.

بنابراين بايد ديد دولت در زمان مقرر قانون بودجه را ابلاغ مي کند يا بهارستان در اين زمينه دخالت خواهد کرد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 201
بازدید دیروز : 182
بازدید هفته : 658
بازدید ماه : 636
بازدید کل : 150417
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1