اجرای فاز دوم هدفمندی از نیمه دوم سال / پرداخت مازاد ۲۸ هزارتومانی یارانه نقدی از مهرماه؟

 در زمان اجرای فاز اول هدفمندسازی یارانه ها، دعوا بر سر میزان اعتبار لازم برای اصلاح قیمتها بین مجلس و دولت به آن جا رسید که مجلس رقم پیشنهاد دولت را تعدیل کرد و در نهایت دولت هم به جای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از ابتدای سال،  آن را از آذرماه اجرا کرد.

یعنی سه ماه و در سال بعد یعنی سال 90 هم بخش عمده ای اعتبارات در نظر گرفته شده برای حمایت از بخش های تولیدی سر از حساب های دریافت کننده یارانه نقدی در آورد و کسری بودجه هم از محل عواید در نفتی جبران شد.
در بودجه سال 91 هم با تمام تاکید مجلس هشتم برای تعدیل ارقام ارایه شده از سوی دولت به نظر می رسد، بازهم با تکرار سناریوی فاز اول مواجه هستیم، در پاسخ به عملکرد تعدیلی مجلس که با هدف تعدیل شیب قیمت ها در زمان اجرای فاز دوم انجام شد، محمدرضا فرزین اعلام کرد که اجرای فاز دوم فعلا منتفی است.
در لایحه پیشنهادی دولت رقمی معادل 135 هزار میلیارد تومان برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها پیشنهاد شده بود که بر همین مبنا دولت پیشاپیش از تصویب بودجه در مجلس مبلغ 28 هزار تومان به عنوان مازاد یارانه مرحله دوم در حساب خانوارها بلوکه کرد.
اما مجلس این رقم را به کمتر از نصف کاهش داده است، دقیقا فرایندی که در فاز اول اجرا اتفاق افتاد و دولت هم بدون عدول از قانون هدفمندسازی یارانه ها و بنابر تشخیص هیات دولت اجرا را 9 ماه به تاخیر انداخت.
این بارهم به نظر می رسد دولت اجرای فاز دوم را از مهرماه آغاز کند تا در واقع ضمن عملی کردن ارقام پیشنهادی خود بدون زیرپاگذاشتن قانون، مصوبه مجلس را هم اجرایی کرده باشد.
به این ترتیب خانوارهای دریافت کننده یارانه می توانند از مهرماه منتظر دریافت مازاد 28 هزار تومان یارانه ای باشند که ظاهرا هنوز در حسابهای آنها بلوکه باقی مانده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 117
بازدید دیروز : 341
بازدید هفته : 915
بازدید ماه : 893
بازدید کل : 150674
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1