کشف عتیقه جات دوره ساسانیان در خیابان منوچهری

 به گزارش  باشگاه خبرنگاران،در ساعت 04:30 دوم اردیبهشت ماه سال جاری  مأموران کلانتری 109 بهارستان از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 در جریان وقوع یک سرقت مغازه در خیابان منوچهري قرار گرفتند .

با حضور مأموران کلانتری در محل و بررسی دقیق آدرس اعلام شده از سوی مرکز فوریت های پلیسی مشخص شد که دو سرنشین یک دستگاه خودرو سواری ، به بهانه ی خرابي خودرو اقدام به تخریب قفل درب مغازه و سرقت از آن کرده اند که بلافاصله مأموران موفق به دستگیری یکی از سارقان به هویت "مصطفي . ش" ( 35 ساله ) شدند .
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 12 تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
تحقیقات پلیسی و کشف عتیقه جات از مخفیگاه متهمان
با انتقال متهم به پایگاه "مصطفی . ش" و آغاز تحقیقات ، وی صراحتا به مشارکت در سرقت مغازه عتیقه فروشی اعتراف و دیگر متهم متواری پرونده را نیز به هویت "رضا . ق" ( 48 ساله ) به مأموران معرفی کرد .
متهم ( مصطفی . ش ) در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : "از مدتی پیش و به عنوان راننده ، به استخدام رضا . ق در آمدم تا اینکه پس از گذشت چند ماه رضا به من پیشنهاد داد تا به یک مغازه عتیقه فروشی در خیابان منوچهری دستبرد بزنیم و من نیز قبول کردم تا با او همکاری کنم."
با توجه به اعترافات صریح متهم و شناسایی هویت سارق دوم ، کارآگاهان پایگاه هفتم با شناسایی مخفیگاه "مصطفی . ش" در اتاق کوچکی در طبقه دوم ساختمانی در خیابان منوچهری ، این محل را تحت مراقبت و سرانجام سوم اردیبهشت ماه سال جاری ، زمانیکه متهم قصد داشت تا عتیقه جات مسروقه داخل مخفیگاهش را به مکان دیگری انتقال دهد ، وی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهم علاوه بر کشف اموال سرقت شده از داخل مغازه عتیقه فروشی شامل چندین جلد کتاب دست نوشته قدیمی و .... ، موفق به پیدا کردن چندین سکه و همچنین کوزه های متعلق به دوران ساسانیان از مخفیگاه متهم شدند .
با دستگیری "مصطفی . ش" وی به سرقت مغازه عتیقه فروشی با طرح و برنامه از قبل طراحی شده اعتراف کرد و در خصوص نحوه شناسایی مغازه عتیقه فروشی نیز به کارآگاهان گفت : " چندین سال است که در اتاق کوچکی در طبقه دوم ساختمانی در خیابان منوچهری زندگی می کنم و به واسطه همین موضوع ، با تعداد زیادی از کسبه ی خیابان منوچهری آشنا و دوست هستم ؛ گاهی اوقات که با کسبه و مغازه داران خیابان منوچهری در حال صحبت کردن بودیم ، در خصوص شغل و میزان درآمد سایر کسبه خیابان منوچهری نیز صحبت می شد که در حین همین صحبت ها ، در خصوص نگهداری عتیقه جات در یکی از مغازه های خیابان منوچهری اطلاع پیدا کردم و پس از اطمینان از موضوع ، تصمیم به سرقت از این مغازه گرفتم " .
سرهنگ کارآگاه محمدرضا  ذاکراستقامتی ، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به سوابق متعدد متهم اصلی پرونده در زمینه سرقت ، گفت : " با کشف عتیقه جات از مخفیگاه متهم و اعلام نظریه کارشناسی در خصوص قدمت کوزه و سکه های مربوط به دوره ساسانیان ، این اموال نیز با سیر مراحل قانونی تحویل سازمان میراث فرهنگی گردیده و تحقیقات تکمیلی در خصوص قاچاق عتیقه جات توسط متهمان در دستور کار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 243
بازدید دیروز : 182
بازدید هفته : 700
بازدید ماه : 678
بازدید کل : 150459
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1