چرايي كمك به خودروسازان در وضعيت كنوني

عنايت‌الله هاشمي عضو کميسيون صنايع و معادن در گفتگو با خبرنگاربازار خبر با اشاره به کمک به خودروسازان و تأمين مالي آنها در شرايط کنوني گفت : ما مجبوريم که به خودروسازان کمک کنيم، اما لازم است در اين باره سازو کار هايي در نظر گرفته شود، چرا که معمولاً قانون و نظام براي خودروسازان تسهيلاتي را در نظر گرفته و محدوديت‌هايي را براي توليدکنندگان و واردکنندگان پيش‌بيني کرده، بنابراين اين بخش از صنعت نبايد نيازي به تسهيلات از سوي دولت داشته باشند. 
 
وي ادامه داد: خودروسازان نبايد دولت و مجلس را در شرايطي قرار دهند که مجبور شوند به خاطر رفع مشکلات کارگري تن به پرداخت تسهيلات دهند، اما به هر حال در شرايط کنوني و وجود مشکلات پيش روي آنان ارائه تسهيلات به خودروسازان اجتناب‌ناپذير است. 
 
نماينده مردم سپيدان در مجلس شوراي اسلامي با ارائه راهکارهايي براي تنظيم بازار خودرو يادآور شد: خودروسازان بايد در توليدات خود سازوکارهايي را بيانديشند که محصولاتشان از لحاظ کيفيت در سطح بالايي قرار گرفته و هزينه‌هاي جانبي را کاهش دهند. 
 
هاشمي خاطرنشان کرد: خودروسازان نبايد مبالغي را که به عنوان تسهيلات از دولت و مجلس دريافت مي‌کنند به جاي رفع مشکلات اين صنعت صرف خريد سهام از بانک‌ها کنند، چرا که اين امر کاملاً اشتباه است.

لازم به ذكر است ، تامين مالي خودروسازان از سوي دولت در شرايطي مطرح است كه كارخانه هاي خودروسازي پس از قرار گرفتن در وضعيت مالي بسيار نامطلوب ، با كاهش شديد توليد خودرو و بدهي بسيار بالا به بانك ها و قطعه سازان قرار گرفتند.

در ضمن خودروسازان پس از مشاهده شرايط سخت تسهيلات اعطايي از سوي دولت اقدام به فروش دارايي هاي خود كردند و تلويحا از دريافت كمك هاي دولتي انصراف دادند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب: چرايي كمك به خودروسازان در وضعيت كنوني,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 341
بازدید هفته : 808
بازدید ماه : 786
بازدید کل : 150567
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1