تلاش كلينتون براي خروج نام منافقين از ليست سياه

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، اين در حالي است که حدود دو ماه از بسته شدن اردوگاه اين گروهك تروريستي در عراق مي گذرد.

دادگاه استيناف منطقه کلمبيا در امريکا استدلالها را در خصوص دادخواست منافقين استماع کرد. اين گروهك خواستار صدور حکمي است که وزارت خارجه آمريکا را يا وادار به خارج کردن نام اين گروهك از فهرست سازمانهاي تروريستي کند، يا آن را ملزم به چنين اقدامي ظرف دوره زماني مشخص کند.

گروهک تروريستي منافقين از اردوگاه اشرف در عراق خارج و به مکاني در پايگاه نظامي سابق آمريکا در بغداد منتقل شده اند. دولت اوباما اعلام کرد انتقال بقيه اعضاي اين گروه که حدود 1200 نفر هستند نيز قرار است در نه هفته آينده صورت گيرد.

رابرت لوب از وکلاي وزارت دادگستري آمريکا که به نمايندگي از جانب دولت اوباما در دادگاه استيناف حضور يافت، گفت : کلينتون قصد دارد درباره درخواست گروه مزبور براي خارج کردن نام آن از فهرست سازمانهاي تروريستي خارجي آمريکا دست کم ظرف شصت روز پس از آخرين انتقال اعضاي گروه تصميم گيري کند.

اين نخستين بار است که وزارت خارجه آمريکا به طور علني يک جدول زماني تقريبي براي تصميم گيري درباره اين مسئله ارائه کرده است.

لوب اذعان کرد که دوره شصت روزه براي تصميم گيري در اين خصوص ممکن است واقع بينانه نباشد، زيرا آنها به شواهد و مدارک بيشتري دست خواهند يافت که مستلزم بررسي است، اما کلينتون به وي اجازه داده بود طرحش را به دادگاه استيناف اعلام کند.

کلينتون ماه فوريه اعلام کرده بود تغيير مکان اردوگاه منافقين عامل اصلي در تصميم گيري در خصوص خروج نام اين گروه از فهرست سازمانهاي تروريستي است.

نام اين گروه سال 1997 به فهرست سازمانهاي تروريستي خارجي آمريکا اضافه شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:تلاش كلينتون براي خروج نام منافقين از ليست سياه,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 188
بازدید دیروز : 341
بازدید هفته : 986
بازدید ماه : 964
بازدید کل : 150745
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1