رييس‌جمهور: ايران هراسي از تهديد پوچ عده‌اي صهيونيست ندارد

دكتر محمود احمدي‌‌نژاد در حاشيه سفر به نيويورك به منظور شركت در شصت و هفتمين مجمع عمومي سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با تلويزيون NHK (ان . اچ . کي) ژاپن در پاسخ به اين سوال كه در اين دوره از حضور در مجمع عمومي سازمان ملل متحد به عنوان رييس جنبش عدم تعهد چه مواضعي را دنبال خواهيد كرد، گفت: در نشست تهران مسائل و راه‌كارهاي رفع مشكلات جهاني به طور دقيق مورد بررسي قرار گرفت و مأموريت‌هايي برعهده رييس جنبش قرار داده شد تا با كمك ساير اعضاء اهداف اين نشست در راستاي ارتقاء صلح پايدار در جهان را پيگيري كند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه سخنان وي در شصت و هفتمين مجمع عمومي سازمان ملل، ريشه‌يابي و ارائه راهكارهاي گذر از مشكلات جهان و رسيدن به صلح پايدار را دنبال مي‌كند، افزود: طبيعتاً در اين نشست شعار و مصوبات نشست تهران را پيگيري خواهيم كرد.

وي در پاسخ به سوالي درباره فعاليت‌هاي هسته‌‌يي كشورمان اظهار كرد: بايد اين موضوع را در دو بخش پاسخ داد؛ يكي بحث سلاح هسته‌‌يي است كه ايران نيز به شدت از گسترش آن نگران است و متأسفيم كه برخي كشورها هزاران بمب اتمي ذخيره كرده و دائماً آن‌ها را بازسازي مي‌كنند و مسأله دوم حق ملت‌ها در برخورداري از مصارف صلح‌آميز انرژي هسته‌‌يي است كه جزئي از حقوق ملت‌هاست و كسي نمي‌تواند آنان را از اين مساله محروم كند.

وي تصريح کرد: متأسفانه امروز كساني كه خودشان هزاران بمب اتم را در انبارها ذخيره كرده‌اند، استفاده از انرژي هسته‌‌يي را معادل توليد بمب تلقي مي‌كنند و اين موضوع در مورد ايران مصداق پيدا كرده و مساله هسته‌‌يي ايران كاملاً سياسي شده و بايد از طريق سياسي حل و فصل شود.

احمدي‌نژاد درباره مذاكرات هسته‌‌يي ايران با كشورهاي 1+5 تصريح كرد: از سوي جمهوري اسلامي ايران مانعي براي ادامه مذاكرات وجود ندارد و آماده‌ايم مذاكرات را بر پايه قانون و عدالت دنبال كنيم و چنانچه قبلاً نيز اعلام كرده‌ايم حاضر هستيم در صورت تأمين اورانيوم غني شده در حد 20 درصد با قيمت و شرايط عادي از توليد آن در داخل كشورمان صرف‌نظر كنيم.

وي در پاسخ به سوالي درباره تهديدات رژيم صهيونيستي عليه كشورمان نيز خاطرنشان كرد: ايران كشور بزرگي است كه در طول تاريخ بارها مورد حمله قرار گرفته، اما همواره با موفقيت مقاطع سخت را پشت سر گذاشته است و امروز نيز هراسي از تهديد پوچ عده‌اي صهيونيست ندارد اما آن‌چه مهم است شرايطي است كه به عده‌اي اشغالگر اجازه داده است آشكارا ديگر ملت‌ها را تهديد كرده و مدعيان حقوق ملت‌ها نيز در برابر اين تهديدها سكوت محض اختيار كرده و حتي از آن‌ها حمايت مي‌كنند.

وي رهايي از بن‌بست پيش آمده براي صهيونيست‌ها را يكي از دلايل اين‌گونه جنجال‌آفريني‌ها عنوان كرد و گفت: البته شايد صهيونيست‌ها به دنبال آن باشند كه بر انتخابات آمريكا نيز تأثير بگذارند ولي يقيناً اين جنجال‌آفريني‌ها آنان را از بن‌بست خارج نخواهد كرد.

رييس‌جمهور تأكيد كرد: احتمال وقوع چنين جنگي بسيار كم است؛ چراكه هنوز آن‌قدر افراد عاقل در دنيا وجود دارند كه جلوي اين بي‌فرهنگ‌ها را بگيرند و شرايط بين‌المللي نيز ظرفيت پذيرش جنگي جديد را ندارد اما در غير اين‌صورت ملت ايران همان كاري را خواهد كرد كه در تاريخ انجام داده و امروز هر ملت مستقلي در برابر تجاوز انجام خواهد داد.

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره مباحث موجود درباره احتمال بستن تنگه هرمز از سوي ايران اظهار كرد: ايران همواره مدافع برقراري امنيت در تنگه هرمز بوده است و در طول تاريخ اين وظيفه مهم را با موفقيت انجام داده و هيچ‌گاه تهديدي براي امنيت تنگه هرمز نبوده است.

وي در پاسخ به سوالي درباره برنامه‌هاي نظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: برنامه‌هاي نظامي ايران كاملاً دفاعي هستند و هيچ جاي نگراني درباره آن‌ها وجود ندارد و اين در حالي است كه عده‌اي تلاش دارند نگراني را به كشورهاي دنيا القاء كنند.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال ديگري درباره نظر وي درباره انتخابات رياست جمهوري آمريكا اظهار كرد: بنا ندارم در حوزه‌هايي ورود كنم كه احتمالاً در انتخابات رياست جمهوري آمريكا كه جزء امور داخلي ملت آمريكاست، دخالتي كرده باشم؛ اما معتقدم ملت آمريكا به دنبال درگيري و جنگ نبوده و مثل ساير ملت‌ها به دنبال صلح و دوستي هستند.

وي در پاسخ به سوالي درباره چگونگي روابط ايران و آمريكا تصريح كرد: در طول 33 سال گذشته روابط آمريكا با ايران خصمانه بوده و خاطرات خوبي از دخالت‌هاي آمريكا در امور داخلي ايران در ذهن ملت ايران وجود ندارد، اما معتقدم اين فضا نمي‌تواند براي هميشه ادامه پيدا كند و اين شرايط بايد در جايي پايان يابد.

وي با بيان اين‌كه «اگر عدالت و احترام به حقوق يكديگر مبناي كار قرار گيرد، مسائل حل و فصل خواهد شد»، خاطرنشان كرد: معتقدم در مجموع روند امور به سمت حل و فصل شدن مسائل جريان دارد، البته اين به معناي آن نيست كه يك طرف در اين مواجهه كوتاه آمده يا تسليم شود، بلكه همه در حال رسيدن به اين نتيجه هستند كه اگر به عدالت تن بدهند به نفع همگان خواهد بود.

رييس‌جمهور در پاسخ به سوالي درباره وضعيت روابط ميان ايران و مصر نيز گفت: همه ملت‌ها بايد با يكديگر رابطه داشته باشند و اصل بر روابط خوب و سازنده است؛ ايران و مصر هم در سوابق تاريخي خود روابطي طولاني و دوستانه داشته‌اند و امروز نيز نمي‌توانند از هم جدا باشند و بايد تلاش كرد هرچه سريع‌تر روابط دو كشور به طور كامل برقرار شود؛ هرچند كه اين موضوع دشمنان زيادي دارد.

وي در پاسخ به سوالي درباره فيلم موهن درباره پيامبر گرامي اسلام(ص) اظهار كرد: بايد به اعتقادات ملت‌ها و انسان‌هاي بزرگ احترام گذاشت؛ چراكه انسان‌هاي بزرگ متعلق به همه بشريت و هديه خدا به انسان‌‌ها هستند.

وي ادامه داد: ساخت اين فيلم تلاشي مذبوحانه از سوي صهيونيست‌ها براي فرار از بن‌بست بود كه موفقيتي براي آن‌ها در پي نداشت و حتي علما و رهبران مسيحيت نيز اين حركت را محكوم كردند و معلوم شد فريبكاري صهيونيست‌ها تاثيري ندارد.

احمدي‌نژاد همچنين در پاسخ به سوالي درباره تحولات سوريه تصريح كرد: به شدت از درگيري‌ها در سوريه ناراحت هستيم و تلاش مي‌كنيم دو طرف پاي ميز مذاكره نشسته و مسائل خود را حل و فصل كنند؛ چراكه خشونت و درگيري راه مناسبي براي حل اختلافات نيست.

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره روابط ايران و ژاپن خاطرنشان كرد: ايران و ژاپن روابطي تاريخي و همواره مثبت داشته‌اند، اما گسترش و تقويت اين روابط با فشارهايي مواجه است كه البته ايران تحت تأثير اين فشارها قرار نگرفته و علاقه‌مند است ضمن تداوم اين روابط با ژاپن، آن را گسترش دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 122
بازدید دیروز : 341
بازدید هفته : 920
بازدید ماه : 898
بازدید کل : 150679
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1