سقوط قيمت جهاني طلا

 معاملات حجم بالاي طلا براي تحويل در ماه ژوئن در بازار كامكس نيويورك، 34.60 دلار يا 2.1 درصد كاهش يافت و به 1604 دلار رسيد كه پايين‌ترين قيمت نهايي از سوم ژانويه بود. بهاي طلا براي تحويل در ماه مه نيز با 2.1 درصد كاهش به 1604 دلار در هر اونس رسيد.

بهاي معاملات طلا در ماههاي اخير كه بحران بدهي منطقه يورو تقاضاي سرمايه‌گذاران را به سمت دلار آمريكا به عنوان يك سرمايه گذاري مطمئن هدايت كرده، معمولا پايين‌تر بوده است.

دلار قوي‌تر، معاملات طلا به دلار را براي خريداراني كه از ارزهاي ديگر استفاده مي كنند، گرانتر مي‌كند. در بحبوحه افزايش نگرانيها نسبت به احتمال فلج شدن سيستم مالي اروپا، دلار دارايي مطمئن‌تري نسبت به فلزات ارزشمند به شمار مي‌رود.

به گفته معامله‌گران، سقوط بازارهاي سهام و كالاهاي ديگر نيز به روند فروش طلا شتاب بخشيده است، زيرا مشاركت كنندگان در اين بازار ناچارند براي جبران ضرر در بازارهاي ديگر، نقدينگي كسب كنند.

قيمتهاي طلا در آغاز سال 2012 با اين ديد كه بانكهاي مركزي در اروپا و آمريكا دور جديدي از سياستهاي پولي را براي رونق رشد اقصادي اجرا مي‌كنند، افزايش يافته بود. چنين سياستهايي سرمايه گذاران را براي پشتيباني از سرمايه، از بازارهاي ارزي به سمت طلا مي‌كشاند، اما با سكوت اخير بانك مركزي آمريكا در مورد تدابير محرك اقتصادي جديد و درخواست بانك مركزي اروپا از دولتهاي اروپايي براي در پيش گرفتن اقدام براي رشد اقتصادي، پيش‌بيني‌ها در مورد چشم اندازهاي طلا تيره شده است و قيمتهاي اين فلز از سطح بالاي 1800 دلار در اواخر فوريه كاهش يافته است.

نقره نيز همگام با طلا كاهش بها داشت و با 2.2 درصد يا 63.3 سنت كاهش بها، به 29.495 دلار در هر اونس رسيد كه پايينترين قيمت نهايي از اواسط ژانويه بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:سقوط قيمت جهاني طلا,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 215
بازدید دیروز : 182
بازدید هفته : 672
بازدید ماه : 650
بازدید کل : 150431
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1