استخراج شناورهای غرق شده در خلیج فارس با روشهای مدرن

   

عبدالرضا کرباسی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: 1200 شناورغرق شده، محیط زیست آبهای خلیج فارس را تهدید می کند که از این تعداد حدود 40 شناورهای غول پیکر  و مابقی شامل انواع نفتکشها و کشتیهای تجاری هستند.

به گفته وی، این شناورهای مستغرق هم از نظر ایمنی و هم از نظر زیست محیطی مشکلاتی در خلیج فارس ایجاد کرده اند که مهمترین این مشکلات به ساختار فلزی اغلب شناورها و انحلال پذیری فلزات در آب مرتبط می شود.

کرباسی اظهار داشت: لذا سازمان محیط زیست دستور العملی جهت استقرار صنایع قطعه قطعه سازی شناورها یا به عبارتی اسکراپ یارد ها در خلیج فارس تدوین کرده و تا پایان سال جاری این دستورالعمل اجرایی می شود.

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست تصریح کرد: جهت استقرار این صنایع در حوزه خلیج فارس در حال بررسی و تعیین استاندارد ها هستیم و تا پایان سال جاری حد اقل 5 محوطه بسیار بزرگ قطعه قطعه سازی شناور ها در خلیج فارس راه اندازی می شود به طوریکه در آینده نزدیک ایران به قطب این صنعت در منطقه تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از این شناورها در طول سالیان متمادی خود به زیستگاه آبزیان تبدیل شده اند افزود: با این وجود مضرات باقی ماندن این شناور ها در خلیج فارس بسیار بیشتر از خطربرهم خوردن زیستگاه موقت آبزیان است بنابراین هرچه سریعتر باید نسبت به استخراج علمی این شناورها اقدام شود

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 61
بازدید دیروز : 341
بازدید هفته : 859
بازدید ماه : 837
بازدید کل : 150618
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1